benangelique schreef:is het antwoord duidelijk of ben je bang voor meer commentaar?
dat je aangeeft dat je pony pas 6 is en het allemaal nog moet leren, is geen verweer. sterker nog; ik denk dat je de situatie alleen maar erger maakt. als je het paard niet terug krijgt, ligt dit vaak aan jouw onkunde. het is niet voor niets een gezegde 'waar de onkunde van de ruiter begint, starten de hulpteugels'
waarom probeer je niet een ander bit?
Ik rijd dressuur met een dubbelgebroken bit en omdat ik zelf nog niet goed genoeg spring om er een pessoabit in te gooien. En toen ik niet mocht springen wegens een blessuure had er iemand anders mee gesprongen en daar deed ze precies hetzelfde mee en die springt M bij de paarden. Maar ik ben niet bang voor meer commentaar. Maar ik heb antwoord op mijn vraag. Waarom zou dit topic dan nog verder moeten gaan?
@meggiemeg: alleen met het springen.
@ fury: de sprong naar voren doet ze goed. Alleen ze is daar te erg in en moet juist terug komen. Ze moet dichter op de hindernis komen en meer omhoog springen. Het naar voren springen gaat al goed.
@ Capopjekop: Ze doet der hoofd niet omhoog maar naar voren. En crossen is het niet echt maar ik kan der niet in een rustige gallop naar de volgende hindernis rijden. Niet dat ik plat door de bocht ga ofzo