Wat vinden jullie nou belangrijk .....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Wat vinden jullie nou belangrijk .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:13

... aan een goede wedstrijdlocatie Lachen

Uiteraard ga ik ervan uit dat jullie het allemaal belangrijk vinden
dat de bak c.q. weilanden goed te rijden zijn Lachen, en verder ?!

Elianna_

Re: Wat vinden jullie nou belangrijk .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:14

Een goeie ringmeester! Lachen

Figaro

Genoeg ruimte om te parkeren.
Genoeg ruimte om in te rijden.
Goede planning (geen 2 uur tussen je proeven als je over de 'normale' wedstrijden spreekt)
Laatst bijgewerkt door Figaro op 03-04-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopske08

een goede ligging van de locatie en voldoende parkeergelegenheid kan ook altijd handig zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:15

Waar vind jij dan waar een goede
ringmeester(es) aan moet voldoen Lachen

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:15

makkelijk te vinden. dmv wegwijsbordjes en verkeerswachters die je wijzen waar je trailer moet staan

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:16

Twee proeven kunnen rijden, een goede bodem, genoeg ruimte om los te rijden en een organisatie die enigszins op orde is ( starttijden, prijsuitreiking etc. ) Als er nog een leuk sfeertje hangt is dat mooi meegenomen, maar anders maken we dat zelf wel Haha! . Ik heb nu een heel nuchter paard, anders vond ik het altijd vervelend als het heel druk was om de bak. Maar nu zou dat zelfs een voordeel kunnen zijn.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:17

Flower schreef:
Waar vind jij dan waar een goede
ringmeester(es) aan moet voldoen Lachen

Ik ? Ik vind dat een goede ringmeester alles netjes bijhoud, en je dus ook meteen kan vertellen wie er op dat moment in de baan is.
Ik heb nogal vaak gehad, dat ze dat nog eventjes moest vragen aan degene die net uit de bak kwam. Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:17

Dat je niet te lang tussen 2 proeven door moet rijden, ruimte hebt met losrijden. Een goede ringmeester, die optreed wanneer iets niet door de beugel kan en je optijd laat weten wanneer jij naar de ring moet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:18

Ik ben dus uitgeroepen tot ringmeesteres Knipoog Haha! bij een rijverening, ik heb dit nog nooit gedaan. Dus vind het fijn om te weten waar ik aan moet gaan denken !

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:20

Flower schreef:
Ik ben dus uitgeroepen tot ringmeesteres Knipoog Haha! bij een rijverening, ik heb dit nog nooit gedaan. Dus vind het fijn om te weten waar ik aan moet gaan denken !

Ik vind het altijd wel prettig als ze even melden dat je de volgende bent (dus niet, je moet er NU in!). Meestal hou ik het zelf wel in de gaten, maar je mist wel eens wat.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:20

Ringmeesteren is hartstikke leuk! Lekker een beetje kletsen met iedereen, succes wensen etc. Maar het is idd erg belangrijk dat je ten alle tijden weet hoever de ring is, en dat je ruiters op tijd doorgeeft wanneer ze de ring in moeten ( bijvoorbeeld als je degene voor ze gaat halen, al even roepen dat ze nog 5 min hebben, wordt erg gewaardeerd ).

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 21:22

Precies niet op het allerlaatste moment Lachen
Maar dat was ik eigenlijk ook niet van plan Haha!

Verder vind ik het gewoon fijn om te weten wat bokkers nu belangrijk vinden op een wedstrijdlocatie, wie weet hebben we er wat aan Lachen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 05:14

Ringmeester op een grote wedstrijd, of een kleine?
Uit ervaring weet ik dat t op een grote wedstrijd heel moeilijk is om ringmeester te zijn. Als je maar 2 ringen hebt is het goed bij te houden en kan je mensen op tijd waarschuwen. Ook het losrijterrein moet dan niet mega groot zijn of verspreid over het terrein liggen.
Een ringmeester vind ik handig om te horen of het in- of uitloopt.
Verder vind ik het persoonlijk je eigen verantwoording om je starttijd/plaats in de gaten te houden. (al is het uiteraard lekker als iemand je vertel dat jij hierna aan de beurt bent) Ringmeester kan je vertellen of er mensen evt nog niet zijn en of het dus inloopt.
Ik kijk zelf na wie ik moet. En hou die dan in de gaten. Incl. m'n tijd.
Voor een grote wedstrijd heb je of meerdere ringmeesters nodig, of je moet er geen neerzetten. Anders krijg je een hoop gezeik. Haha! Een iemand kan geen 12 ringen bijhouden.

Algemeen gezien vind ik goede bodem belangrijk. En bij 2 proeven de 2e proef niet te lang na de eerste. (wij beginnen vaak de 2e ring op dezelfde volgorde een kwartier later als de eerste)
Tussendoor vaak couopns ophalen en vast natellen en op volgorde leggen. Daardoor kan je de prijsuitreiking ook een beetje vlot doen.
Een goeie parkeerplaats is ook wel fijn uiteraard.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 07:51

Ik ga voornamelijk voor de sfeer ergens heen. Natuurlijk moet ook de organisatie goed zijn. Als de bak dan iets minder is om te rijden maakt me niet eens is zo heel veel uit.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:12

genoeg ruimte om los te rijden, genoeg ruimte om te parkeren, 2 proeven rijden (het liefst) en niet teveel tijd tussen de proeven

:edit: sfeer is ook een goede idd, dit maakt te wedstrijd toch een stuk leuker, ongeacht of je dan goed rijdt of niet Knipoog

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:42

Ik vind het belangrijk dat de accomodatie er netjes uitziet. Als vrouw zijnde vind ik dat ook het toilet netjes moet zijn, toilet papier moet hangen en de deur moet op slot kunnen.
Ik vind het ook fijn als er een ringmeester is en de bak moet niet te zwaar zijn!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:58

Idealiter: twee proeven, zandbanen voor losrijden en proef, ruime, liefst verharde parkeergelegenheid, een ringmeester of liefst nog een omroepsysteem, gelegenheid om een box te kunnen huren indien gewenst, mogelijkheid om paard af te spuiten/water te halen ('s zomers), vriendelijk secretariaat, proeven die gewoon op tijd worden gereden ipv op volgorde.

Is dat voor elkaar dan ben ik altijd best bereid om daar een heel eind voor te rijden Ja

Wat ik de laatste winter heel veel tegen ben gekomen: dat ik aankom en dat dan ineens blijkt dat de tweede proef geschrapt is ivm veel aanmeldingen. Daar start ik dan nooit meer, ik reis echt geen anderhalf uur met mijn paard voor 1 stom proefje... Dus in dat geval heb ik liever dat de organisatie gewoon een limiet stelt aan het aantal deelnemende combinaties.
En zijn er veranderingen (net als komend weekend, ik had opgegeven voor zaterdag en zondag, sta ik ineens alleen zaterdags op de startlijst) BEL OF MAIL DAN EVEN OF ZET HET OP STARTLIJSTEN! Gaaaap Dan kan ik nl. elders nog iets regelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:28

Oh, was dat omdat er zoveel aanmeldingen waren Urielle?

Wat ik belangrijk vind is:
Een goede bodem. Ook al moet ik er 3 uur voor rijden, maar als de bodem slecht is start ik niet. De pezen van mijn paard wil ik graag heel houden.
Voldoende losrijruimte (dus niet 10 dressuurringen samen op 1 grote volte)
Ruiters niet urenlang laten wachten op een uitslag.
Goede sfeer is ook wel prettig.
Dichtbij parkeren is leuk Haha!
Geen enorm hoog inschrijfgeld.
Rookvrije kantine.
2 proeven.

Maar het allerbelangrijkste is de bodem (niet alleen van de ring maar ook zeker van het losrij-terrein).

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:59

ringmeester en duidelijke tijden om te starten en prijsuitreiking enz
ookwelke jurys ze uitkiezen (heb namelijk op een manege gereden waar elke wedstrijd de zelfde jury was
na dan leer je ook niks

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 18:04

Nou ik uit jullie reacties begrijp ik, dat ik
dus mijn beste beentje voor moet zetten Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:22

Komtie:

*Goede bodems (liefst Agterberg Schijnheilig )
*Goede (liefst verharde) parkeergelegenheid
*leuke sfeer
*ringmeester!!
*2 proeven
*niet te lang wachten op de prijsuitreiking
*geen absurd hoog startgeld
*goede losrijmogelijkheden (niet 10 man in een klein bakje)
*proeven die op hun eigen tijd worden gereden
*Als je beloofd dat de off. starttijd er woensdag avond op staat, zou ik het ook heel erg FIJN vinden als hij er dan ook die woensdagavond opstaat, en niet pas vrijdagochtend.... (zet er dan bij dat ze er pas vrijdagochtend op staan en niet woensdagavond...)
*accomodatie moet er een beetje netjes uit zien (geen zooitje oid. Heb wel eens gehad dat er IN mijn proef de deurtjes bij de E openvlogen, en niemand die er ook echt wat aan deed.....)
*niet te lang moeten wachten tussen 2 proeven (heb wel eens gehad dat ik 45 minuten kon wachten....)
*niet te korte tijd tussen 2 proeven (moest een keer op het einde groeten om vervolgens in draf de rijbaan te verlaten en in een flink draftempo naar mijn volgende proef te kunnen vliegen, want volgens meneer de ringmeester was ik al te laat, alsof ik er wat aan kan doen dat mijn proef dan pas eindigt.......)

En dat was het wel Ja

jeanine94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:45

dat je goed kunt inrijden!!!
dat vind ik echt het belangrijkste!
met dressuur kan dat opzich nog wel,
maar met springen is het echt één MIERENHOOP!
echt irritant maajah! nix aan te doen!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:49

1. goede bodem
2. goede PARKEERgelegenheid.
3. goede ringmeester

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:39

en met springen graag de startnummers omroepen, zowel in de ring als door de ringmeester. Namen zeggen me niets, als ik wet dat nr 20 in de ring is, kan ik er met losrijden rekening mee houden.