Wel paspoort, geen registratiepapier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vigour

Wel paspoort, geen registratiepapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 20:33

Hallo,

Ik heb een week geleden een jaarling merrie (Reg. A) gekocht met een KWPN paspoort.
Ik wil haar graag op mijn naam over laten schrijven bij het KWPN, maar hiervoor moet je de originele registratiepapieren opsturen. Ik heb deze niet. Kan ik deze aanvragen, of kan dat pas als ze met 3 jaar naar de stamboekkeuring is geweest?

Zammie

Re: Wel paspoort, geen registratiepapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:35

Die had je bij de koop horen te krijgen. deze papieren krijgen ze samen met het paspoort (als veulen). Zitten ze er niet achterin?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:35

Nee, je moet het paspoort opsturen om haar over te schrijven! Wel even aangetekend verzenden en zelf kopietjes houden van het paspoort.

succes.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:38

Splash_ schreef:
Nee, je moet het paspoort opsturen om haar over te schrijven! Wel even aangetekend verzenden en zelf kopietjes houden van het paspoort.

succes.

Ze moet er registratiepapier hebben. Dat heeft ze niet...

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 20:40

Zammie schreef:
Splash_ schreef:

succes.

Ze moet er registratiepapier hebben. Dat heeft ze niet...

Maakt het geen verschil dat het paard nog niet is opgenomen in het stamboek? Anders bel ik de vorige eigenaar voor meer informatie.. ik wil het wel zeker weten.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:40

Oeps, sorry. Lees het maar half. *LOL* In dat geval moet je die papieren erbij gekregen hebben toen je je paard kocht.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:42

Je krijgt bij het KWPN een paspoort en een registratiepapier en dit is dan het veulenstamboek. (als ik het goed noem) Als je dan naar de keuring gaat dan kan het paard worden opgenomen in het stamboek... Zou dus inderdaad ff de vorige eigenaar vragen om de papieren...

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 20:43

Oke, bedankt Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:47

Heeft de vorige eigenaar haar wel aangemeld bij het KWPN dan? Anders zou je de papieren toch wel krijgen? Toen ik mijn paard kocht was hij ook nog niet opgegeven. HIj was toen 13 maanden. Heb zelf het dekbewijs en geboortebewijs in moeten sturen ( ze deden er trouwens helemaal niet moelijk over ). Ik zou idd gewoon de oude eigenaar even bellen, dan weet je meer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:57

Als er een paspoort van het kwpn bij zit dan moet ze aangemeld zijn. Dat zie je snel terug in het paspoort bij afstamming Lachen

Weet je zeker dat het niet opgevouwen achter in het paspoort zit (in 3en gevouwen?)

Anders direct achter aangaan bij de vorige eigenaar, misschien is zij dat vergeten of heeft ze die papieren opgestuurd naar het kwpn. Dan moet je even contact opnemen met het kwpn.

Anders zul je dna moeten testen en dat kan een duur geintje zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:39

-> VMR-TAO