Welke verzekering kan ik het best kiezen, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Welke verzekering kan ik het best kiezen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 18:38

Pffffffffff. Dacht ik dat ik alles had uitgezocht, elke website wel 1000x gelezen. Alles aangevraagd, sta ik op het punt mijn verzekering aan te vragen lees ik opeens "Bij uitgebreide verzekering is een klinische keuring van max. 6 weken oud verplicht" Blauw oog

Voor mijn bijna 2jarige zoek ik een betrouwbare verzekering en wil ik haar het liefst zo uitgebreid mogelijk laten verzekeren. Vereiste voor mij zijn: Ziektekosten, ongeschiktheid dmv ongeval, plotselinge dood of ziekte. Het liefst laat ik haar natuurlijk ook verzekeren voor ongeschiktheid door kreupelheden, maar nu hoor ik weer dat dat niet zo rendabel is als ze zeggen.

Nu heb ik dus 2 verzekeringen waar ik tussen twijfel ;

1. EquineRisk
Voor; Duidelijke regeling, voorwaardes. Voor mij het belangrijkst, ik bepaal ZELF wat er met Sense gebeurd in geval van afkeuring.
Nadeel: Klinische keuring bij uitgebreide verzekering

2. Agriver (V. Bierum)
Voor; Goedkoper dan EquineRisk, voordeliger eigenrisico. Eigen inspecteur komt langs en tot 2500 is alleen 1x mestonderzoek per jaar verplicht.
Nadeel: Ik kan kiezen bij afkeuring van mijn paard voor slacht, of rusthuis. Ik kan ook kiezen om haar zelf te houden, maar dan krijg ik geen uitkering voor afkeuring en heb ik inprincipe haar dus voor niks daarvoor al die tijd verzekerd.

Ik heb Sense op 2/1 klinisch laten keuren, het was zo'n gedoe met uitzoeken van welke verzekering het beste bij mij past, en aan mijn wensen voldoet, dat ik daar niet meer bij na heb gedacht. En ben er heel eerlijk in, om haar nu weer klinisch te laten keuren terwijl het voor mijn gevoel nog zo recent is, en ze alleen maar vooruit is gegaan baal ik er stiekem wel van.

Dus help, wat zou jij doen in mijn geval *LOL* ?

mariettek

Re: Welke verzekering kan ik het best kiezen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:44

Ik zou toch gaan voor een klinische keuring. Dat voorkomt veel problemen bij verzekeringen.
Ik ben zelf nu net begonnen bij Equinerisk (uitgebreide verzekering + ziektekosten), en deze verzekering sprak mij erg aan. Via de telefoon hebben ze ook regelmatig helpen meedenken, en mijn voorlopige dekking uitgebreid toen de keuringspapieren niet op tijd waren geleverd door de DA.

Klinische keurig kost niet zo heel erg veel, en ik vind de duidelijkheid van EquineRisk gewoon erg belangrijk. Succes met kiezen!!

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:58

Splash_ schreef:
...
Nadeel: Ik kan kiezen bij afkeuring van mijn paard voor slacht, of rusthuis. Ik kan ook kiezen om haar zelf te houden, maar dan krijg ik geen uitkering voor afkeuring en heb ik inprincipe haar dus voor niks daarvoor al die tijd verzekerd....

Bovenstaande zou voor mij een reden om deze verzekering niet te nemen. Ik wil graag zelf beslissen wat er met mijn (ooit nog te kopen Knipoog ) paardje gaat gebeuren in geval van ziekte.
Liever nogmaals keuren voor een goede verzekering dan niet keuren en een imo minde goede verzekering. Het is immers geen voorwerp, maar een dier waar ik om geef.

Je kan ze ook bellen en je situatie uitleggen, misschien dat ze het rapport alsnog accepteren bij zo'n jong paardje? Nee heb je, ja kan je misschien nog krijgen Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:35

PP > TAO

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 12:29

Hier mag een slotje op, heb van Equinerisk te horen gekregen dat ze alleen een gezondheidsverklaring nog van haar nodig hebben Haha!