Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar als je het bit goed in doet, kan het niet te maken hebben met zere tanden volgens mij, dat merk je dan vooral tijdens het sturen.. dondeyne schreef:Misschien gewoon een wondje in haar mond(hoek)? Tanden lijkt mij niet van de een op de andere dag..

Hij heeft een klein beetje haken. maar dat zou niet de oorzaak kunnen zijn van dat hij zijn bit niet in wil...
Temma00 schreef:Maandag ging ik gewoon rijden net als anders en mijn paard wilde op eens zijn bit niet meer in. Terwijl ik de dag ervoor nog gereden heb en ze doet er nooit moeilijk over. Ik heb er maandag twee uur bij gestaan!!! Mijn paard is 1.70 en ik ben 1.63. Dus als ze haar hoofd omhoog doet ben ik nergens Ik had van alles geprobeerd het bit aan een kant losmaken, een halster omdoen maar ik kreeg het niet voor elkaar zelfs niet met mijn ouders erbij. Toen heb ik maar mijn lerares opgebeld en die was even gekomen. Zij pakte haar bij dr neus net als met een praam. Toen hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Gisteren ging ik weer rijden. En toen was het weer het zelfde probleem. en toen heb ik het weer op de zelfde manier gedaan. Mijn vader pakte ook haar neus vast en ik deed het hoofdstel in. Zonder dat ging het niet. Het was zelfs nog een beetje erger als de dag ervoor. Met haar hoofd
En als je een beetje met je hand bij haar neus komt begint ze weer. Ik heb na het rijden steeds mijn hand op haar neus proberen te doen tot ze het accepteerde dat ging op zich wel. maar hoe los je zo iets nou goed op zodat ze het weer gaat accepteren. Of is zo steeds bij de neus pakken de beste manier? Of krijgt ze er zo alleen maar meer een hekel aan?
even op t laatste stukje:
leer je paard wijken voor druk. In dit geval bovenop het hoofd. Bovenop zachte druk en dan wacht je net zo lang tot ze naar beneden gaat. Belonen. Zelf al bij het minste naar beneden gaan. Dit bouw je op tot aan hoe laag je wilt. Daarnaast is het een nuttige oefening die je kunt gebruiken om tijdens bv. iets spannends haar daar van af te leiden. Laag staan met het hoofd brengt ook rust vanwege stoffen die vrij komen..
En wat zou de oorzaak kunnen zijn? Heeft iemand dit vaker meegemaakt zo van de ene op de andere dag? Ze heeft volgens mij geen last van haar tanden want ze eet goed en emt rijden merk ik er niks van.