Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dat zou wss gwn blijven
miss_w3lsh schreef:Vind het castreren dus echt vet zielig
en hij word a.s. dinsdag gecastreerd..
) tamary schreef:miss_w3lsh schreef:Vind het castreren dus echt vet zielig
Waarom?
De meeste hengsten mogen er niks mee doen, maar die hormonen blijven wel sterk aandringen om een merrie te zoeken. Door die drang weg te nemen (omdat hij er toch niks mee mag). Neem je ook een hele hoop frustratie weg.
op merries.Hannnah schreef:Meestal duurt het iets van 6weken voordat het 'hengstengedrag' eruit is. Daarna wordt de ruin vaak rustiger en hij reageerd niet meer zo overdrevenop merries.
Groetjes
suleilitha schreef:Hannnah schreef:Meestal duurt het iets van 6weken voordat het 'hengstengedrag' eruit is. Daarna wordt de ruin vaak rustiger en hij reageerd niet meer zo overdrevenop merries.
Groetjes
Het lijkt me dat je hier niet van uit kunt gaan. Dit gaat lang niet voor elke ruin op. Sterker nog, de mijne werd eerst wel eventjes iets rustiger, dit duurde een paar weken maar daarna kwamen zijn oude streken gelijk weer terug, alleen heeft hij geen dekneigingen en bijt niet maar dat is dan ook het enige...
Goed, ik heb de castratie uit laten voeren omdat het risico erin zat dat hij anders teveel achter de vrouwen aan zou gaan maar het is pertinent niet zo dat een gecastreerde hengst automatisch en stuk rustiger wordt, ik denk dat het erg van het paard zelf afhankelijk is.