Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Ik zou ook liever zien dat het gecorrigeerd wordt dan dat de ruiter het paard gewoon scheef laat staan. Simmie schreef:Hmm. Toch zou ik corrigeren. In het moment van halthouden voel je als het goed is dat je paard scheef gaat ik zou dan toch mijn been eraan drukken om de achterhand recht te plaatsen. Vind ik geen kwestie van de oefening opnieuw uitvoeren. Dat doe je wel als je eerst weer een stukje gaat stappen en dan opnieuw halt houdt.
Solvej schreef:Als bij mij zoiets fout gaat in de proef corrigeer ik gewoon. Jammer dan van de punten maar dan heb ik iig het beste ervan gemaakt en hopelijk heeft het paard er dan iets van geleerd. Heb zelfs eens een dikke minuut erover gedaan voor ik mijn (toen erg bange) merrie óp de A-C lijn, recht voor de jury, rustig kon laten halthouden. Kreeg nadien en op het coupon complimenten van de jury over de manier waarop ik het opgelost had. En de 2e proef stond ze gewoon rustig halt, daar waar het moest.
. Maar dan heb ik het over een ouder paard op een redelijk niveau, dat gewoon even een trucje aangeleerd heeft.