Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carolien007 schreef:Een merrie die ik rijdt was aan het begin ook erg nerveus op de trailer, kwam ook nat op les aan en iin de bochten had je het idee dat ze viel.
Maar wij zijn gewoon erg rustig met haar gaan rijden, rustig en vloeiend door de bochten. Ze staat er nu veel beter in, kan nu beter doorrijden met haar en ze komt al droog aan. Lag bij haar dus denk ik echt aan hoe er met haar werd gereden. (terwijl er altijd al rustig met haar werd gereden).
maykie schreef:Ik heb sinds kort een 9 jarige kwpn'er. Bij vorige eigenaresse: met ander paard erbij op trailer ging het goed, zodra hij alleen de trailer inging, de klep dicht ging hij flippen (zelfs operatie gehad omdat hij zijn eigen kogel kapot getrapt heeft). Nu dacht ik eerst aan een trailerprobleem. Heb iemand gesproken van http://www.2moons.nl, zij zegt dat hij GEEN trailerprobleem heeft, hij loopt er zo in en uit en is rustig met een ander paard erbij, maar dat hij verlatingsangst heeft.
dressuur_M schreef:Misschien helpt het je paard rustig te houden met hooi en een handje bik als hij er net op staat en voor hij er wordt afgehaald.