Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

). 
Judje schreef:Ik denk dat je voor een ruiter van 1.85 m toch wel een paardje van tenminste 1.65 - 1.70 meter zou moeten hebben.
Imago01 schreef:Hmm ik denk dat het ook wel een beetje moet 'smoelen'.
Zelf kan ik niet overweg met kleine, ranke beestjes, van die enorme elastiekjes die niets anders doen dan alleen maar heen-en-weren onder je.
Nee, minimaal stokmaat 1.68 m moet het voor mij hebben, daarmee kan ik tenminste overweg.
Ik ben zelf een ukkepuk (maar stap wel lenig op mijn paard) van 1.63 m en een proppie, niet echt een slanke den dus.
Op een Haflinger, Fjord, Ijslander sta ik dus weer wel maar op een arabier is het net een vlag op een strontschip.![]()
Maar op mijn paard van 1.73 m sta ik ook weer.
Heb zelfs een tijdje een paard van 1.85 m bijgereden, maar daar moest ik dan wel met krukkie opstappen want ik kwam vanaf de grond niet met mijn voet bij de beugel. Dat vind ik dan wel onhandig werken (stel je bent op buitenrit en moet gewild/ongewild even afstijgen) maar wat betreft het rijtechnische deel ging het gewoon super...
Marigold schreef:uit het boekje 'pony verzorging, Marianne späh'
voor een ruiter met een gewicht van ca 60 kilo moet de pony minstens een stokmaat van 1,30 m hebben en een pijpomvang van 18 cm.
.
. Maar dit gaat dan echt om de lengte
.