Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:04

Naar aanleiding van dit topic: [RUI] hoeveel rijbroeken hebben jullie? ben ik erg benieuwd: hoe vaak wassen jullie je rijbroek? Ik heb namelijk een verhitte discussie met mijn moeder dat mijn rijbroeken niet elke dag in de was hoeven, dat ik die best een aantal dagen aan kan hebben. Maar mijn moeder vindt van niet. Clown

Dus.. hoe doe jullie het?

(Het is misschien ook handig om erbij te zetten hoe vaak je dan bij de paarden komt, of wat je doet, whatever Lachen )

SpikkelFire

Re: Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:06

Ik kom ongeveer 3 keer per week bij de paarden en ik was hem 1 keer in de week Ja

am13

Ik was ze meestal na een dag of 2-3, maar het hangt er wel vanaf hoe vies ik die dag geworden ben! Anders natuurlijk eerder!
Helemaal de broeken met een lederen kont probeer ik niet te snel in de was te gooien.

Anoniem

Meestal na 1 keer in de was. Maximaal 2. Ga 3 keer in de week naar m'n verzorgpony en 1 keer naar de manege.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:07

Ik ben enorm erg misschien, maar ik was ze elke keer na het rijden (was m'n eigen rijkleding zelf) Bloos Op vakantie daar in tegen rij ik er vaak 2 dagen mee, en laat ik ze op het balkon van ons vakantiehuisje even luchten.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:07

Ik ben net op ponykamp geweest, zo 1 keer om de 2 of 3 dagen.. Hangt er een beetje vanaf, als ik 2 uurtjes bij Marieke ging helpen kwijlde de hond m'n broek vol dus dan direct een nieuwe de volgende dag, maar gewoon borstelen enz.. en rijden, om de 2 - 3 dagen.. Tenzij ie echt vuil / nat /
... is Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:08

ik kom elke dag bij de paarden , en moet tog me rijbroeken wel 1x in de 2a3 dagen wassen
een ligte rijbroek elke dag Tong uitsteken
ik veeg namelijk altijd mijn vieze handen aan me broek af Clown

suzanne_H

uhmm ik was hem elke keer,,
als ik van de paarden kom ga ik douchen en "drop"mijn rijbroeken en rest van mijn kleren in de wasbak..

x

Boncho

Ga meestal 4 keer in de week en was mn broek na 2 keer. gebruik dus in 1 week 2 broeken.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:10

XxSultanxX schreef:
ik kom elke dag bij de paarden , en moet tog me rijbroeken wel 1x in de 2a3 dagen wassen
een ligte rijbroek elke dag Tong uitsteken
ik veeg namelijk altijd mijn vieze handen aan me broek af Clown

Dat heb ik nou ook Bloos En op mijn lichtste broek (HH ginger) valt dat enorm op Haha!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:11

hahaha..ik heb eigenlijk maar 1rijbroek..toevallig net een nieuwe gekocht omdat die oude toch echt wel een beetje versleten is na 5 jaar...ik was ze 1 keer in de week..Ik ben 6 dagen per week op stal om te rijden etc..

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:17

Ik was ze elke keer na het rijden (nouja dat doet mijn vader Bloos )
en ik ga 2 keer per week rijden. Maar ik moet mijn rijbroek wel wassen
nadat ik bij mijn verzorgpony ben geweest omdat die je helemaal onderkwijlt Haha!

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:21

een keer in de week

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:26

als ik ze 1x aan heb gehad gaan ze in de was.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:30

Bijna elke dag in de modderzooi bij m'n paarden en ik was 'm een keer per week. Voordat ik naar de manege ga, want met die modder hoef je niet met je modderbroek aan te komen Nagelbijten / Gniffelen
Maar verder wordt hij toch weer vies de volgende dag, dus elke dag is niet nodig gelukkig Huilen van het lachen

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:48

na ongeveer 3 keer aangehad naar verzorgpony/manege gaat ie in de was.. maar eigenlijk hangt het er van af hoe vies die is.... als die nog niet vies is doe ik hem nog een dag aan.. wel vies--> in de was

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:51

Elke dag wil ik een schone rijbroek. Ik ben de hele dag bij de paarden dus is het niet zo fijn om 2 dagen in dezelfde kleding rond te lopen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:05

Het wisselt een beetje, waar ik les krijg moet ik met de trein naartoe, dan trek ik een schone broek aan want met een broek die naar paarden ruikt in de spits in de trein kun je niet maken, vind ik. De week erna is hij meestal nog schoon genoeg om weer aan te trekken, van een beetje borstelen en rijden wordt 'ie niet vies. Daarna kan hij nog een keer aan naar bijrijpaardje. Dus na 3 keer dragen gaat hij in de was. In de week dat broek 1 thuis "schoon" voor de tweede keer naar les hangt te zijn draag ik dan een andere broek naar bijrijpaardje, die draag ik ongeveer om de week en die gaat 2 of 3 keer aan. Alleen heb ik vorige week zonder zadel gereden, die gaat wel na 1 keer in de machine. Als ik er mee in de regen heb gefietst/gereden ook, een broek waar regen overheen is geweest vind ik smerig. Stinkt!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 08:33

Ik heb dezelfde discussie gehad als jij. Mijn moeder gooit ze na elke keer rijden in de was, ik wil ze best 2 dagen aan als ze niet al te vies zijn (heb ze toch maar een paar uurtjes aan). Nu hangt het er van af, meestal gaan ze gewoon elke dag de was in.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 08:58

MiniMouse schreef:
hahaha..ik heb eigenlijk maar 1rijbroek..toevallig net een nieuwe gekocht omdat die oude toch echt wel een beetje versleten is na 5 jaar...ik was ze 1 keer in de week..Ik ben 6 dagen per week op stal om te rijden etc..

Dan loop je dus de héle week in dezelfde broek!
Dat vind ik eerlijk gezegd best wel een beetje vies.

Zelf was ik hem elke keer nadat ik hem gedragen heb.
Maar ik rijd minder keren per week. Zou ik zo vaak rijden als jij en maar 1 broek hebben dan zou ik hem toch minstens na 3 dagen wassen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 08:59

Ligt er aan wat ik gedaan heb.. Als ik les heb gehad op de manege of hard getraind heb met m'n ene verzorgpony, dan gaat m'n broek sowieso de was in. Maar ben ik naar m'n andere verzorgpony geweest om een buitenrit te maken, dan kan die er meestal nog wel mee door tot een volgende keer. Lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:02

In keer per week. Kom 3 dagen per week bij mijn paard en om hem daarvoor nou in de was te gooien...
Heb een lederen kont dus dan was ik hem liever ook niet te vaak!

Edit; heb maar 1 broek.
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 30-03-08 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:04

Ik heb 4 broeken en als ze echt vies zijn gaan ze in de was. Clown
Ik rij 4x per week maar heb op 6 dagen een rijbroek aan. Nagelbijten / Gniffelen

Edit: dus ik was ze echt niet elke dag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:23

Eens per 2 dagen dat ik op stal ben geweest, behalve wanneer ik echt intensief gereden (en gezweet) heb. Ik probeer ze zo lang mogelijk aan te hebben, voor de textuur van de rijbroek is het ook niet zo best om te vaak gewassen te worden.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:26

bijna elke dag
licht er aan wat ik gedaan heb als ik niet heb gereden dan gaat die niet de was in Tong uitsteken