2 vraagje over me haf over poetsen en lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valentino01

2 vraagje over me haf over poetsen en lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 13:13

Hoi iedereen
ik had een vraagje als ik me haflinger aan het poetsen ben den ik sta der te poetsen bij der hals dan staat ze helemaal met der hoofd naar mij gedraait en tegen me aan en hoe ver ik naar achter loop loopt ze of ook mee achteruit of ze gaat heel erg met der hoofd staan schuden ( van boven naar beneden) is dit aandacht vragen of vervelig en wat kan ik er het beste aan doen ik weet niet zeker of ik het moet negeren heb ik gedaan maar ze houd echt niet op
of dat ik moet belonen als ze netjes stiltstaat en straffen als ze dit niet doet ik vind het nogal lastig Lachen

En als ik met der aan de hand buiten loopt, gaat ze steeds sneller lopen en dan drait ze half tot dat ze een rondje om mee heen kan lopen dan me soort afsnijden zodat we omkeren dit doe ik natuurlijk niet ik draai der om en loop verdr maar dit blijft ze doen ik moet continu NEE zeggen en der terug duwen ik kan niet ''relaxed'' met der buiten lopen zeg maar
ik moet een half uur naar me bak lopen en dit weet ze ook dus op een gegeven moment als we al een heel stuk onderweg zijn dan geeft ze het wel op maar de eerst 15 of 20 minuten blijft ze dit doen... iemand sugesies wat ik misschien kan doen...
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp of tips!!

Groetjes!!

Liiesjjj

Re: 2 vraagje over me haf over poetsen en lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:25

Over het hoofd schudden: Denk dat ze dat doet voor aandacht.
Gewoon negeren.

Voor je uit lopen: Als ze dat begint te doen, stilstaan.
Staat ze niet meteen stil, geef dat een ruk aan het halstertouw en met een boze stem terug zeggen.
Dan zeg je stap en loop je aan.
Gaat ze weer draven, doe je hetzelfde.
Op een gegeven moment zal ze begrijpen dat het geen zin heeft.

Edit: Halstertouw losjes houden en niet gespannen omdat je anders denkt dat ze weer vooruit gaat, ze moet ook netjes naast je kunnen lopen met het halstertouw losjes.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:51

Ik sluit me bij Liiesjj aan Lachen

You_Turn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:53

Liiesjjj schreef:
Over het hoofd schudden: Denk dat ze dat doet voor aandacht.
Gewoon negeren.

Voor je uit lopen: Als ze dat begint te doen, stilstaan.
Staat ze niet meteen stil, geef dat een ruk aan het halstertouw en met een boze stem terug zeggen.
Dan zeg je stap en loop je aan.
Gaat ze weer draven, doe je hetzelfde.
Op een gegeven moment zal ze begrijpen dat het geen zin heeft.

Edit: Halstertouw losjes houden en niet gespannen omdat je anders denkt dat ze weer vooruit gaat, ze moet ook netjes naast je kunnen lopen met het halstertouw losjes.

idd helemaal mee eens

miisXmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:39

als een paard zijn hooft schud is dat uit verveleling dus moet je hem/haar actiever rijden.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:41

miisXmii schreef:
als een paard zijn hooft schud is dat uit verveleling dus moet je hem/haar actiever rijden.

??? Clown

ze zit niet op haar haflinger... Lees eerst goed Koe