Bedankt voor de reacties!
__KELLY schreef:was de hampshire geen springlaars, of zeg ik nu hele achterlijke dingen

? er zat volgensmij iig geen dressuur boog o.i.d. in..
een coating bladert er best snel van af ... ik zou liever een beetje meer geld bij leggen dat je knappe laarzen heb dan dat je na 3 jaar weer nieuwe kan kopen, volgensmij ben je dan uiteindelijk nog meer geld kwijt..
en vind persoonlijk de anky's mooier ook.. vind de hampshire meer lijken op die petrie gaithers lijken (die chaps) waarbij je jodphurs onder doe ..
Persoonlijk zou ik zelf voor de anky's gaan dus
Je zegt geen achterlijke dingen, de Hamsphire is een VHZ laars. En de Anky een Dress.
Judje schreef:Zelf heb ik de Petrie Anky Grand Prix (kalfsleren versie van de 'gewone' Anky) en zij bevallen mij erg goed en ik vind ze ook ERG mooi.

Het aan en uit doen gaat best goed, alleen gebruik ik hier wel dunne sokjes voor en daaroverheen dan pantykousjes.
Plastic zakjes kan ook, maar dat sluit je voeten geheel af en met de aankomende zomer krijg je dan erge zweetvoeten. Met pantykousjes is dat minder, plus dat ik het fijner vind zitten.
Wel heb ik de laarzen behoorlijk hoog gekocht en draag ik ze nog met hakjes (geen zooltjes, want toen werd mijn voetgedeelte te krap), zodat ze na het inzakken niet te laag zijn.
Over de rits zit ik niet echt in, die kan ik er altijd nog wel in zetten. 
Wat bedoel je met die hakjes/zooltjes?
(pm?)
driebergen schreef:Nadeel van die Hampshire is dat de rits aan de achterkant zit, en daarom sneller kapot gaat. Er komt namelijk meer druk op dan wanneer de rits schuin aan de voorkant zit.
er zijn meerdere soorten waarbij de rits aan de voorkant zit, daarbij heb je ook een minder brede enkel dan bij de Anky. bijvoorbeeld de Allure (is duurder geloof ik?) maar er zijn vast meer soorten.
Ik heb idd, gelezen bij andere topics dat de rits aan de voorkant fijner is..
Maar, ik wil ook niet te gek doen, omdat het mijn eerste leren laars wrs. wordt. 
Ik weet denk ik nu wel genoeg weet, maar hoe meer ervaringen hoe beter!