lidmaatschap vereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

lidmaatschap vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:31

November 2006 heb ik mij ingeschreven bij een vereniging om te gaan starten. Een week later kreeg Irish echter een ongeluk en werd duidelijk dat ik voorlopig niet met haar zou kunnen starten. (April 2007 bleek dat zij niet meer geent mocht worden en daardoor bleek starten al helemaal niet meer aan de orde.) Begin december (2006) heb ik dan ook de betreffende vereniging aangeschreven dat ik niet meer zou kunnen starten.

Alles geregeld dacht ik, nu blijkt echter dat ze mij gewoon op de ledenlijst hebben gezet. November 2007 !!! kreeg ik hier een rekening van. Paard en sport heb ik echter nooit ontvangen. Gebeld en telefonisch werd mij verzekerd dat alles geregeld zou worden, nou niet dus, want februari 2008 kreeg ik een ingebrekestelling in de bus. Met het verzoek om 115 euro te gaan betalen. Lidmaatschap, afdracht KNHS, paard en sport en bijdrage kring en entree.

Net opgebeld en volgens hen hebben zij mij lid gemaakt bij de KNHS, hier kosten voor afgedragen en ik moet alles gaan betalen. Helaas heb ik de betreffende mails niet meer bewaard ( wat wil je anderhalf jaar na dato). Volgens de secretaris moest ik het maar met de KNHS opnemen. Dus die heb ik gelijk gebeld, wat blijkt, de vereniging heeft mij nooit als lid aangemeld bij de KNHS, nu niet, maar in het verleden ook niet.
Hoe sterk sta ik nu? Want ik ben niet van plan om wat dan ook te gaan betalen....

Sim

Re: lidmaatschap vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:30

-> TAO

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:16

De KNHS heeft jou nooit als lid gehad en jou vereniging zegt je te hebben aangemeld, ERG vaag weer.
Jammer dat je die mails niet meer hebt, maar ik denk dat je vereniging je niks kan verplichten als zij geen bewijs hebben voor het feit dat ze jou hebben ingeschreven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:25

Als jij kunt aantonen dus dat de KNHS jou niet geregistreerd heeft staan (brief?) kan de vereniging jou niet verplichten geld te betalen voor de afdracht en P&S. Wel kunnen ze je contributie (lidmaatschap) in rekening brengen. Je zegt dat je gemeld hebt niet meer te starten, dit is wat anders als ook daadwerkelijk je lidmaatschap opzeggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:32

Bel rechtsbijstand even op.
Print alle mails uit die je van de club hebt ontvangen en die je nog hebt.
Print daarnaast ook de mail van knhs uit.

Je zult wss lidmaatschap moeten betalen, maar niet lidmaatschap voor knhs Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:40

Misschien had ik het anders moeten formuleren, ik heb gemaild dat ik niet meer zou kunnen starten en hierdoor ook geen lid wilde worden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:42

Hangt ervanaf wanneer je dit gedaan hebt.
Je zegt begin december, dit is officieel al te laat voor het afzeggen van het jaar erna.
Dit dient doorgaans voor 1 dec te gebeuren namelijk.

Dus lidmaatschap ben je gewoon schuldig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:46

Geldt dit niet alleen bij wederopzegging? Ik heb me binnen 1 week na opgeven ook weer afgemeld. Dat dit doorgekomen is blijkt wel aan het feit dat ze me niet bij de KNHS opgegeven hebben.

Ook aan de telefoon is mij medegedeeld dat het geen probleem zou zijn. Dan ga ik ervan uit dat het ook geregeld is.