Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar het is gewoon een karaktertje en steekt zijn ongenoegen niet onder stoelen of banken, en laat dus duidelijk merken dat hij er op een gegeven moment geen zin meer in heeft, als ik doorzet en zorg voor veel afwisseling denk ik ook wel dat het weer overgaat, ik neig er naar teveel van hetzelfde te blijven herhalen en dat moet ook niet. Maar ik vroeg me dit af omdat we er wel plezier in moeten houden natuurlijk. marbel schreef:Het is zeker niks lichamelijks en ik vraag geen moeilijke dingen, gewoon de basis. Voorwaarts rijden, veel schakelen, met de juiste aanleuning. Daar ligt het ook niet aan, het is gewoon een verwent nest, en ik heb het aan mezelf te danken.Maar het is gewoon een karaktertje en steekt zijn ongenoegen niet onder stoelen of banken, en laat dus duidelijk merken dat hij er op een gegeven moment geen zin meer in heeft, als ik doorzet en zorg voor veel afwisseling denk ik ook wel dat het weer overgaat, ik neig er naar teveel van hetzelfde te blijven herhalen en dat moet ook niet. Maar ik vroeg me dit af omdat we er wel plezier in moeten houden natuurlijk.
Judje schreef:Maar als je er zo van overtuigd bent dat je paard je gewoon aan het uitproberen is, waarom dan dit topic?
Ik vroeg me gewoon af hoe ik er het beste op kan reageren, vandaar.love_plien" > Ik denk dat je gelijk hebt, van lekker relaxed rondhobbelen naar flink aan de bak, moet je volgens mij ook gedoseerd opbouwen.
[quote="steigert schreef:Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft.... Veel afwisseling, niet op de punten waar je aan werkt blijven doorhameren, maar als het even goed gaat weer je aandacht op wat anders richten. Rustig opbouwen, hij moet ook wennen aan een andere manier van rijden! Wel consequent zijn/blijven, niet doordouwen, dan hebben jullie er straks geen plezier mee in.

Cassidy schreef:Fijn dat je vooruitgang ziet. Waarschuwing, grijp niet meteen naar hulpteugels bij het rijden. Wat je wel kunt doen is bijzetten bij het longeren, desnoods Pessoateugel, maar voorzichtig afstellen.
Succes!