Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xXxXsasxXxX schreef:Het kan zijn dat ze hengstig is, maar dat hoeft niet persee. Ieder paard reageert anders als ze hengstig zijn, sommige zijn heel vrolijk en sommige juist niet.
Staat er een ruin of een hengst bij haar in de buurt?
Liiesjjj schreef:Misschien dat ze haar terratorium aan het beschermen is.
Die (vreemde)mensen mogen niet op haar terrein komen.
Liiesjjj schreef:Misschien dat ze haar terratorium aan het beschermen is.
hestejente schreef:Liiesjjj schreef:Misschien dat ze haar territorium aan het beschermen is.
Paarden hebben geen territorium.
Sandravm schreef:Als je paardje al 3.5 jaar is, is ze vroeger ook al hengstig geweest. Misschien niet zo duidelijk, maar ze is het ook al wel geweest.
Ik heb zelf 2 merries en ieder paard is verschillend. Mijn paard loopt dan ook irritant te doen ten opzichte van vreemde mensen. Ten opzichte van mij, is ze dan weer heel aanhankelijk. Je kunt dat moeilijk vergelijken, vermits ieder paardje anders is. Als ze hengstig is, dan is het binnen een paar dagen weer over en heeft ze het binnen 3 weken weer.
Sjolvir schreef:kan hengstig zijn..maar als dat zo is..
dan zou ze dat al vaker zijn geweest en was je
het gedrag vast al vaker op gevallen...
(hoewel gedrag van 1 paard met hengstigheden
kan veranderen....)
Of er is iets gebeurt terwijl jij er niet was...
waardoor ze nu zo reageert..
Of er is iets met haar, waardoor ze niet lekker
in haar vel zit en zo reageert...
Is natuurlijk raar als je paard dit nog nooit gedaan
heeft en het nu wel doet...
Liiesjjj schreef:Agja, het heet niet hetzelde, maar het is ong. hetzelfde
Judje schreef:Liiesjjj schreef:Agja, het heet niet hetzelde, maar het is ong. hetzelfde
Het verschilt wel degelijk van elkaar, maar ik snap wat je bedoeld.
Het is alleen zo dat deze termen wel op elkaar lijken in het eerste opzicht, maar toch verschillen en als niet iedereen dezelfde definitie gebruikt bij de termen krijg je dus dat je elkaar verkeerd interpreteerd. Dat wordt voorkomen door de termen te gebruiken zoals ze bedoeld zijn en dat is wel zo makkelijk op een forum als deze.
.Elienee schreef:als een merrie hengstig is merk je dat wel, houdt ze haar staart deels omhoog ? en laat ze soms vloeistof vallen ?