Ik zal even kort uitleggen waar het over gaat (meer info eventueel via pb!!). Ik was niet meer tevreden over de stal waar mijn paard stond en ben op zoek gegaan naar iets anders. Een andere stal was sneller gevonden dan gedacht!! Ik ben persoonlijk gaan mededelen dat mijn paard ging verhuizen en heb ook netjes medegedeeld waarom. De dag erna kwam ik erachter dat mijn paard geen voer had gekregen. Ik heb de telefoon gegrepen en met de stalbaas gebeld. Ik ben voor vanalles en nog wat uitgemaakt en het kwam er op neer dat ik gelijk kon vertrekken. Gelukkig kon ik diezelfde avond nog terecht op de nieuwe stal. Er is nooit iets op papier gezet over opzegtermijn of iets dergelijks. Wel heb ik nog een betalingsbewijs van de borg voor de sleutel die je na inlevering van de sleutel en na verrekening van openstaande posten terug zou krijgen. Op de avond van vertrek heeft de stalbaas spullen achtergehouden die ik alleen terug kon krijgen na inlevering van de sleutel. Niet zo slim misschien, maar dat heb ik toen ook gedaan. Het enige waar ik me op dat moment nog druk over kon maken was mijn veiligheid en die van mijn paard. Ik wilde alleen nog maar weg….. Telefonisch werd mij al medegedeeld dat ik kon fluiten naar de borg, want er stonden nog een aantal posten open volgens hem. Ik heb mijn stalgeld altijd op tijd betaald en daar heb ik ook bewijs van. Hij begon over extra diensten die hij heeft gedaan waar ik dan nu opeens voor zou moeten betalen, zoals het toedienen van medicijnen en het voeren van speciaal voer (dat ik notabene zelf heb gekocht en betaald). Er is nooit sprake van geweest dat ik hier extra voor zou moeten betalen. Achteraf gezien had ik het allemaal wellicht anders moeten aanpakken, maar goed op zo’n moment telt nog maar 1 ding!! En het is misschien een beter idee om het maar naast me neer te leggen, maar het blijft aan me knagen…..
Heeft een bokker wellicht al eens in hetzelfde schuitje gezeten? Hebben jullie toen nog stappen (kunnen) ondernemen?