Stappen nog mogelijk? Juridisch vraagje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo77

Stappen nog mogelijk? Juridisch vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:21

Ik zal even kort uitleggen waar het over gaat (meer info eventueel via pb!!). Ik was niet meer tevreden over de stal waar mijn paard stond en ben op zoek gegaan naar iets anders. Een andere stal was sneller gevonden dan gedacht!! Ik ben persoonlijk gaan mededelen dat mijn paard ging verhuizen en heb ook netjes medegedeeld waarom. De dag erna kwam ik erachter dat mijn paard geen voer had gekregen. Ik heb de telefoon gegrepen en met de stalbaas gebeld. Ik ben voor vanalles en nog wat uitgemaakt en het kwam er op neer dat ik gelijk kon vertrekken. Gelukkig kon ik diezelfde avond nog terecht op de nieuwe stal. Er is nooit iets op papier gezet over opzegtermijn of iets dergelijks. Wel heb ik nog een betalingsbewijs van de borg voor de sleutel die je na inlevering van de sleutel en na verrekening van openstaande posten terug zou krijgen. Op de avond van vertrek heeft de stalbaas spullen achtergehouden die ik alleen terug kon krijgen na inlevering van de sleutel. Niet zo slim misschien, maar dat heb ik toen ook gedaan. Het enige waar ik me op dat moment nog druk over kon maken was mijn veiligheid en die van mijn paard. Ik wilde alleen nog maar weg….. Telefonisch werd mij al medegedeeld dat ik kon fluiten naar de borg, want er stonden nog een aantal posten open volgens hem. Ik heb mijn stalgeld altijd op tijd betaald en daar heb ik ook bewijs van. Hij begon over extra diensten die hij heeft gedaan waar ik dan nu opeens voor zou moeten betalen, zoals het toedienen van medicijnen en het voeren van speciaal voer (dat ik notabene zelf heb gekocht en betaald). Er is nooit sprake van geweest dat ik hier extra voor zou moeten betalen. Achteraf gezien had ik het allemaal wellicht anders moeten aanpakken, maar goed op zo’n moment telt nog maar 1 ding!! En het is misschien een beter idee om het maar naast me neer te leggen, maar het blijft aan me knagen…..

Heeft een bokker wellicht al eens in hetzelfde schuitje gezeten? Hebben jullie toen nog stappen (kunnen) ondernemen?

DubbelFun

Re: Stappen nog mogelijk? Juridisch vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:54

Heeft dit korter dan 14 dagen geleden gespeeld??
Heb je er eea van op papier (aangetekend) naar de stalbaas kenbaar gemaakt??
Heb je een juridisch ondersteunende verzekering??
Heb je zin in een ellenlange touwtrekkende procedure??

Komt 50% van de antwoorden op 'nee' uit, beschouw het dan eerder als een (helaas negatief) leermoment en kun je beter de Rijdende Rechter of Kassa/Radar aanschrijven.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:08

Je staat in je gelijk, maar dit wordt een lang verhaal, als je het al wint.
Jij moet namelijk bewijzen dat de stalhouder in zijn ongelijk staat.
Wil je er toch een zaak van maken, meschien zijn er meer mensen die zo door hem behandeld zijn, samen sta je sterker.
Succes en veel plezier op je nieuwe stal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:11

vervelend zeg. Om hoeveel geld gaat het?

Ik denk dat je vooral maar blij mag zijn dat je daar weg bent.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:53

Het is altijd vervelend als je zo weg gaat....
Je verwacht niet dat ze zo zullen reageren.
Ik ben ook benieuwd om hoeveel borg het gaat, en ik zou zeker even informeren bij de rechtsbijstand

hooiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:29

Als om klein bedrag gaat zal ik het laten zitten als je al je spullen weer hebt en je paard heb verplaatst.

Gaat hem om een groot bedrag kan je het aanvechten,maar de kans dat je wint is klein.Je moet alles aankunnen tonen.Het is woord tegen woord.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:34

Ik neem aan dat het niet over een enorm bedrag gaat? Dan kan je het beter laten gaan denk ik. Idd, het aanvechten kost waarschijnlijk veel meer, en de kans dat je wint is klein. Je kan er natuurlijk altijd mee dreigen, maar of je daar nou zo veel mee opschiet ( lijkt me niet zo'n lekker persoontje namelijk Knipoog ).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:38

als je weinig tot niets op papier hebt staan, kon je er nog wel eens een flinke kluif aan krijgen überhaupt bewijs bij elkaar te krijgen...

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:07

Ten eerste natuurlijk bedankt voor de adviezen!!

Ik heb eens alles op een rijtje gezet. Ik heb dan wel alles op papier staan, maar om nu terecht te komen in een welles/nietes gevecht daar heb ik de puf gewoon niet voor. Het gaat dan ook niet om een megabedrag, maar het is meer het idee. Dat die vent er maar iedere mee weg komt. Achteraf hoor je namelijk de verhalen en het blijkt dat ik niet de eerste ben die er op deze manier uitgezet is geworden... Maar goed mijn paard staat veilig en op een heerlijke stal. Hij is goed gewend en ik probeer mijn rust ook weer terug te vinden. Het is een wijze les geweest.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:12

Ik denk dat je er heel goed aan doet om dit als een wijze les te zien!
Ben blij dat je bij die stal weg bent en geniet lekker van de fijne nieuwe stal!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:07

Ik zou gewoon eens contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt. Die kunnen je haarfijn uitleggen hoe en wat.
Ik heb ze ook 1 keer nodig gehad, terwijl ik dacht dat ze niets voor mij konden doen. En dit heeft toen toch goed voor me uitgepakt. Lachen
Contact met ze opnemen kan zowieso nooit kwaad!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:06

Erg vervelend dit, wat je zou kunnen doen is naar een rechtswinkel gaan met alle papieren die ermee te maken hebben. Waarop staat dat je elke maand hebt betaald enz en daar je verhaal doen.
Ik heb zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar wel een keer in een andere situatie en toen adviseerde ze mij ook om naar een rechtswinkel te gaan. Dit heb ik achteraf niet gedaan omdat het al opgelost was. Maar als ik jou was zou ik het wel doen. Zij zoeken dan voor je uit hoe het zit, en het kost je geloof ik niks.
Succes ermee, en veel plezier op je nieuwe stal!
En idd, als het om een klein bedrag gaat zou ik het maar laten zitten.. Maar als het om een groot bedrag gaat is het natuurlijk al anders.

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:36

idd , gewoon zoals al vaker gezegd is nu .. even netjes een brief na je rechtsbijstand doen.
vaak is 1 brief van hun af al voldoende om het onderling op te lossen.

en of het nou om een 10tje of 200 borg gaat... als je in je gelijk staat , moet je het gewoon krijgen !!

in ieder geval succes !

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:08

ik weet niet hoever je nu inmiddels bent en al betaald hebt, maar persoonlijk zou ik niks betalen.
Jij kan niet aantonen dat je alles al betaald hebt, maar de stalhouder kan ook niet aantonen dat jij hem nog geld schuldig bent.
waarschijnlijk is het alleen maar dreigen, laat hem gewoon naar de rechter stappen, 99 procent kans dat hij dat niet zal doen want zo is hij meer geld kwijt dan hij ontvangt.
Zo heb ik het ook al eens gedaan met een gragebedrijf, en heb nooit een cent hoeven betalen.