Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

deeem schreef:Probeer eens om met elastiek te rijden, dat heeft bij mij geholpen.
Jeanine84 schreef:@Evelyne79
Is je bijrijdster er bang voor of je paard? Ik zou in beide gevallen het 'gevaar' dan uit de weg gaan, gewoon even een zijweggetje in! Ik vind het namelijk een te groot risico in het verkeer..
Devon(paard) vindt het eng, doordat hij het zo eng vindt ga ik zelf natuurlijk ook wat gespannener zitten, ik weet dat ik dat niet moet doen, het gaat ook al een stuk beter hoor,Evelyne79 schreef:Jeanine84 schreef:@Evelyne79
Is je bijrijdster er bang voor of je paard? Ik zou in beide gevallen het 'gevaar' dan uit de weg gaan, gewoon even een zijweggetje in! Ik vind het namelijk een te groot risico in het verkeer..
Ik ben zelf de bijrijdsterDevon(paard) vindt het eng, doordat hij het zo eng vindt ga ik zelf natuurlijk ook wat gespannener zitten, ik weet dat ik dat niet moet doen, het gaat ook al een stuk beter hoor,
uit de weg gaan is natuurlijk wel de makkelijkste weg, maar zo komt hij nooit over die angst heen.
Als het een hele grote tractor of vrachtwagen is dan doen we dat ook nog wel, maar je kunt niet altijd een zijweggetje in, en daarbij wil ik het niet altijd blijven ontwijken.
Hoe kan ik daar doorheen komen?
Aangezien je paard bang is zou ik zelf kiezen om een ander paard mee te nemen die voor de volle 100% verkeersmak is en dus ook niet onder de indruk zal zijn van een vrachtwagen of tractor! Zo kan je paard steun zoeken bij dat andere paard en zal die leren dat het niet eng is! Mocht je die mogelijkheid niet hebben zou ik iig iemand meenemen naar buiten op de fiets (zoekt die van mij ook altijd steun bij, soms iets te letterlijk haha) en vragen of de bestuurder iig wil gaan stilstaan met het voertuig! En je paard dan met je stem aanmoedigen..lekker overdreven *knap paard!!* * goedzo, meisje/jochie* Een keer langs zijn manen aaien..zo leert ie op jou te bouwen en je zult zien dat ie je gaat vertrouwen... Jeanine84 schreef:Lezen valt niet meeAangezien je paard bang is zou ik zelf kiezen om een ander paard mee te nemen die voor de volle 100% verkeersmak is en dus ook niet onder de indruk zal zijn van een vrachtwagen of tractor! Zo kan je paard steun zoeken bij dat andere paard en zal die leren dat het niet eng is! Mocht je die mogelijkheid niet hebben zou ik iig iemand meenemen naar buiten op de fiets (zoekt die van mij ook altijd steun bij, soms iets te letterlijk haha) en vragen of de bestuurder iig wil gaan stilstaan met het voertuig! En je paard dan met je stem aanmoedigen..lekker overdreven *knap paard!!* * goedzo, meisje/jochie* Een keer langs zijn manen aaien..zo leert ie op jou te bouwen en je zult zien dat ie je gaat vertrouwen...
dus maar even een oprit op gegaan, tot aan het hek gereden met de paarden en aan de andere kant van het hek stonden twee honden te springen en te blaffen, nou wordt Devon daar niet warm of koud van maar Youri (paard van vriendin) is weer bang voor honden.
) maar uiteindelijk loopt hij nog met een boog om de betrefefnde locatie heen. Ik wéét voornamelijk dat hij zich aanstelt omdat dit niet gebeurt wanneer de eigenaresse er bij is
Tips ? Evelyne79 schreef:deeem schreef:Probeer eens om met elastiek te rijden, dat heeft bij mij geholpen.
Sinds wanneer haalt een elastiek angst weg bij een paard?
Mijn bijrijdtinker is als de dood voor tractors en vrachtwagens.
geen idee hoe een elastiek me daar bij kan helpen, tips voor mij zijn ook welkom
hopelijk heb je hier iets aan
k8mb3rly schreef:als je met elastiek rijd heeft het paard een minder groot zicht veld, dit word belemmerd omdat het paard gedwongen word " aan de teugel" te lopen.
Devon heeft zowiezo al een minder zichtsveld door zijn megakuif die voor zijn ogen hangen
, maar daardoor springt hij niet minder aan de kant hoor