Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik bleef dan stoicijns doorrijden recht op haar af.

Bij mij werkt het wel. Daarna verlenen ze me wel voorrang. En ik hen ook natuurlijk..

beantsje schreef:Toch gewoon rechtstreeks aanspreken. En niet tijdens het rijden, maar daarbuiten. Hebben jullie een kantine? Nodig haar uit voor een kopje koffie 'omdat je graag even iets met haar wilt bespreken".
Bespreek het vanuit jezelf. Dus niet: 'Jij rijdt zo aso' maar:
'Als wij samen in de bak rijden, merk ik dat ik heel erg moet oppassen dat ik niet met jou in botsing kom. Ik heb het gevoel dat je zo tegen me opbotst, als ik je niet ontwijk. Ik word daar angstig van en kan me niet concentreren op mijn rijden. Ik probeer zelf goed op de rijbaanregels te letten en ik zou graag willen dat ik erop kan vertrouwen dat jij mij voorrang geeft, als ik op de linkerhand rijd. '
Op die manier houd je het bij jezelf en val je haar niet aan.
Wordt ze boos, dan probeer je haar eerst een spiegel voor te houden door te zeggen dat je haar op een redelijke manier aanspreekt en dat ze onredelijk reageert. Ga op dat moment niet op het onderwerp in maar blijf herhalen dat je graag redelijk met haar overleggen wilt. En dat dat toch mogelijk moet zijn om er samen, dus zonder stalhouder uit te komen.
Lukt het dan nog echt niet, vraag dan de stalhouder om het gesprek bij te wonen.