Gel/acryl nagels en paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

Gel/acryl nagels en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 15:22

Ik zit eraan te denken om gel/acryl-nagels te nemen.
Alleen vraag ik me af of dit samen gaat met paardrijden?
Aangezien ze toch behoorlijk prijzig zijn wil ik er wel graag lang plezier van kunnen hebben Knipoog

Daarbij nog een twijfel..
Wat is beter Gel of acryl ?

Sorry als dit topic verkeerd staat maar wist niet zeker waar ik hem neer moest zetten.

Kus, Rosanne

Arabian_Girl

Re: Gel/acryl nagels en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:24

Heb ze ook gehad..acryl dan. Had eerst gel genomen maar binnen een dag lag alles eraf.
Ze bleven best redelijk zitten..maar als je bv m heel hard stootte dan klapte er welis 1 af..is niet echt lekker.
Zou ze dan ook niet te lang nemen. Want dan heb je meer risico dat ze eraf gaan. En op tijd weer terug gaan om bij te laten werken. bij moest dat om de 2/3 weken.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 15:27

Arabian_Girl schreef:
Heb ze ook gehad..acryl dan. Had eerst gel genomen maar binnen een dag lag alles eraf.
Ze bleven best redelijk zitten..maar als je bv m heel hard stootte dan klapte er welis 1 af..is niet echt lekker.
Zou ze dan ook niet te lang nemen. Want dan heb je meer risico dat ze eraf gaan. En op tijd weer terug gaan om bij te laten werken. bij moest dat om de 2/3 weken.

Okee , dankje ! Haha!
en hoe heb je dat gedaan met handschoenen?

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:30

Ik rijd dagelijks paard, en heb gewoon mooie acrylnageltjes... Is goed te doen. Te lang zou ik ze niet doen, niet handig met je handschoenen, en al helemaal niet met aansingelen (auw! geloof me!)
Als je het graag wilt, gewoon lekker doen! Gaat best!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:32

Ja Mee eens! Gaat prima, mits ze niet glamoureus lang zijn Knipoog
Wel gaan uitkijken als je na een week of 3 weer tegen een nieuwe behandeling aanzit; dan heb je dus ietsje uitgroei en heb je sneller 'ongelukjes' en (pijnlijke) schade.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:34

Met handschoenen zit t niet makkelijk Clown maar was toen ook zomer dus had er geen aan. Ik deed ze wel steeds zelf beetje bijvijlen want anders worden ze dus iid langer en heb je meer kan dat ze eraf gaan..en is niet bepaald lekker Clown

Als je t in t begin doet is het wel heel erg wennen:P

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:37

als je zorgtd at je handschoenen groot genoeg zijn, behoor je er niets van te merken. Komt inderdad bij dat je er eerst aan moet wennen, alles is raar de eerste paar weken!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:22

ik zet zelf gelnagels en heb het ook zelf, bij mij gaat het goed samen en heb ze ook niet te lang, in begin is het wel heel erg wennen. met handschoenen enzo, maar daar wen je aan, k zou ze niet veel langer doen dan het puntje van je vinger

groetjes

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:25

Heb zelf ook acryl nagels gehad. Inderdaad is het heel erg raar de eerste tijd. Ik deed heel kakkerig...omdat ik bang was mijn nagels te stooten. (pinkies omhoog enzo...hihi)
Ik kon er niet aan wennen en heb ze (zonde van het geld) eraf getrokken.
Sindsdien heb ik ze niet meer willen hebben, en blijf ik bij mijn natuurlijke nagels.
Ik zie genoeg ruiters die ze wel hebben...en ze zien er ook nog eens netjes uit.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:01

Ik heb ook acryl nagels, kan echt niet meer zonder Haha!. Paarden en paardrijden zijn mijn werk en bij mij blijven ze braaf zitten.
Wel laat ik iedere 3 weken een compleet nieuwe set zetten, met alleen opvullen red ik het niet.
Maar het valt prima te combineren hoor, mooie nagels en paardrijden *LOL*!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:03

Ik had gelnagels, maar die waren na een week weer weg Boos! Ik kreeg overal lucht onder, terwijl ik juist heel voorzichtig was geweest. Gelnagels kosten 30 voor opvullen, is acryl goedkoper dat jullie dat om de 3 weken laten doen? Of hebben jullie geld over? Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:05

Oei, blijkbaar ben ik de eninge die zegt NIET DOEN!!!

Bij mij ging acryl of gelnagels (heb ze alle 2 gehad) totaal niet samen!!! Bij het aansingelen, buitenrijden, dagelijks brak er wel eentje af (of een stuk), en ik had ze écht niet lang!

Liep daar schoon, met mijn brokkelnagels, en inderdaad, het is prijzig genoeg!
Misschien heb ik gewoon pech ... maar bij mij lukte het dus NIET
Boos!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:06

Ik betaal iets van € 55,- per drie weken voor een compleet nieuwe set.
Maar het afbreken kan te maken hebben met de kwaliteit van je eigen (echte) nagels, of met de kunsten van de nagelstyliste Bloos.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:10

Ik had ze bijde... maarja vind ze niks, onder het rijden ook niet. Heb ze der allemaal zelf afgehaald na een tijdje. (Was toch proefkonijn van me zus)

Maar de nagels die je er van krijgt als je ze niet meer hebt is echt *** want alles scheurt nee ik hoef ze niet meer ik doe het ook nooit meer

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:32

Nee, dat is wel zo. Als ze eraf gaan heb je echt wel 2 maanden nodig om je nagels weer mooi op te bouwen.

En ik vind 55 per 3 weken echt veel!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:35

Hoe vaak ik bij ons op de manege weer geschreeuw hoor van iemand waarbij haar acryl of gelnagels zijn gescheurd,afgebroken of ingescheurd kan ik niet meer tellen. Mijn echte nagels scheuren regelmatig bij het aansingelen, poetsen en bij het hoevenkrabben zijn ze al regelmatig ingescheurd.

De zus van mijn vriend heeft haar eigen nagelstudio en ze wil ze graag bij mij zetten. Maar heb haar al verteld wat ik gezien en gehoord heb en dat dat niet zo'n goed idee bij mij is.

Na al die ellende ermee om mij heen zou ik het dus afraden. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Lous op 24-03-08 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:37

Heb zelf ook acryl nagels en het bevalt mij uitstekend! Kan er alles mee, rijden, mesten, aansingelen (huis poetsen) e.d. Maar ja het scheelt misschien dat ik het zelf doe (kunstnagels zetten) en dat ik het in principe zelf kan bijhouden -zet erbij in principe want meestal red ik een nabehandeling na 3 weken niets eens (qua tijd) - en loop ik 5 weken of langer met dezelfde nagels Bloos Bloos Bloos.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:51

Geloof me... ik ben de meest lompe trien die er bestaat, mijn nagels lopen dagelijks knallen op waarbij ik bijna in mijn broek pies van de pijn. Ik heb nog steeds mooie acrylnagels. Ligt er echt aan waar je ze laat zetten. Laat ze wel zetten met iemand met diploma of iets, zo iemand die het maar uit gaat proberen verknald inderdaad je nagels, en word het gewoon slecht gezet, daardoor lucht etc. Je betaald inderdaad meer, maar dan heb je ook iets.
Mijn huisgenote is tot voor kort altijd nagelstyliste van beroep geweest, dus zij zet mijn nagels.
Normaliter zou ik bij har 30 euro per 3 a 4 weken kwijt zijn.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:08

Ik heb gelnagels gehad.. en vond het niks. Reed altijd met handschoenen maar ik merkte dat ik niet deed wat ik normaal deed. Hield de teugels losser en deed heel voorzichtig terwijl mijn paard af en toe weerstand geboden moet worden. Verder vind ik het heel vies, want je krijgt allemaal stof en vieze zwartigheid eronder en zie dat maar eens goed weg te krijgen..

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:59

Ik heb ook acrylnagels en ik vind het ideaal.
Maar ik houd ze ook wel kort hoor want anders is het best onhandig denk ik.
Verder werk ik ook mee op een geitenbedrijf dus ze hebben best wat te lijden aangezien ik afentoe best rauw kan zijn!
Maar ik laat ze wel om de 2 weken bijvullen,want ik heb vaak last van lucht onder de zijkantjes, maar dat kom omdat ik een bijter ben en de zijkant van mijn nagels zijn een beetje apart.
Ik zou niet meer zonder kunnen hoor,vind het ideaal!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:04

Ik heb altijd gelnagels en met paardrijden nooit last van als ze maar niet te lang zijn Lachen

ikbener

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:27

hmmmm waarom breken ze er bij mij dan altijd af??!!! Tijd voor een andere nagelstyliste!

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:39

Heb beide gehad.
Acryl lag er al na een dag af Boos! zonder in de buurt van paarden te zijn geweest oid... Zij zijn groot en ik is klein!

Daarna zeer lang gel nagels gehad en dat beviel op zich heel goed (idd kort houden in combinatie met paarden is aan te bevelen)

Maar na een tijdje toch besloten om ermee te stoppen omdat ik het teveel onderhoud vond...
Tot mijn schrik waren m'n eigen nagels zeer dun geworden en duurde het best lang voordat ik weer een beetje over echte nagels kon praten (en geloof me van die zeer dunne nagels kan goed pijn doen Huilen

Nu is alles weer normaal en kan ik zelfs zeggen dat m'n eigen nagels nu sterker zijn dan eerst

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:42

heb ze al jaren (met half jaartje pauze en maar denken dat je ze niet meer neemt Tong uitsteken )

ik zou niet eens meer zonder willen
ik heb ze echt behoorlijk lang en ik kan er alles mee!

een goede stylist is dan ook wel een must Knipoog
en tja het is niet voor iedereen weggelegd, blijft bij de 1 beter zitten dan bij de ander

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:47

Ook ik heb acrylnagels gehad, maar is me (in combinatie met paarden) niet erg goed bevallen. Zodra ik m'n paard aansingel breekt er een af of schiet er lucht onder... Hangt er idd ook vanaf wat voor soort er precies op zit. Acryl met glitter hecht minder goed dan 'normale' bijvoorbeeld. Mijn nagels zijn van zichzelf al niet veel soeps, maar nu na 3x acrylnagels is het echt helemaal hopeloos! Ze blijven nu al weken alleen maar afbreken en scheuren. Ik ga het volgende week nog 1x proberen met acrylnagels, maar als ze er dan weer binnen 1 week allemaal af liggen houdt ik het voor gezien. Huilen Verdrietig