Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik smeerde wel eens alles in met teer, zat ik zelf dus elke keer onder...
ik heb ook wel eens speciale brokjes gekocht, het schijnt dat paarden in winter periode, geheel volgens oerinstinkt op zoek gaan naar bepaalde stoffen die ze missen. onze oplossing die nu die echt werkt: we geven ze wilgen takken (tenen) of blokjes boomstam, ze schillen dan de schors eraf, ze zijn lekker even bezig, blijven van de stallen af en voeden zich op de een of andere manier met dat ontbrekende stofje? of plakje stro door het hooi mengen, ruwvoer is belangrijk. 
merrieveulen schreef:dit is stereotiep gedrag, het dier is vrijheid blijheid op de weide gewend en wordt nu gedwongen in een stal te staan. het dier kan hierin onvoldoende zijn natuurlijke gedrag uiten, heeft waarschijnlijk veel minder beweging dan het gewend was en minder interactie met soortgenoten. dit kan zich ontwikkelen tot een stalondeugd, en een stalondeugd is niets minder dan een gedrag van het dier om (psychisch) te overleven in een tegennatuurlijke situatie.
eerlijk gezegd begrijp ik ook niet wat een veulen op stal doet? lekker de weide in ermee!