Officiele Wedstrijden rijden zonder trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Officiele Wedstrijden rijden zonder trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 14:32

Ik wil eigenlijk al best lang officiele wedstrijden gaan rijden. Maar omdat ik 17 ben heb ik natuurlijk geen trailer.
Mischien is dit een beetje domme vraag maar kan je ook zonder trailer bij 2 verenigingen rijden (bij mij in de buurt) officiele wedstrijden starten. Of moet je bij elke wedstrijd die er is rond nederland meedoen als je een startkaart hebt? Kan iemand wat uitleg geven?

Annemeik

Re: Officiele Wedstrijden rijden zonder trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:34

Ik snap jou vaag niet helemaal. Je mag meedoen bij wedstrijden waar je je voor opgeeft, dat doe je natuurlijk bij verenigingen die bij jou in de buurt zijn. Je hoeft niet heel nederland door hoor Clown

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:34

je bepaalt zelf aan welke wedstrijden je wel of niet mee wilt doen.

wij hebben pas sin ds kort een trailer maar daarvoor startte ik ook alleen op een manege bij ons in de buurt, waar ik dus onder d eman naar toe kon.

je hoeft dus helemaal geen trailer e hebben om wedstrijden te kunnen rijden, en je rijdt alleen op de wedstrijden waar je je zelf voor inschrijft en waar je dus aan mee wilt doen.
al is dat maar 1x per jaar, dat maakt niks uit.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 14:35

Ik bedoel echt officiele wedstrijden! Geen onderlinge.. Bloos

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:36

Joh, wij ook Rolleyes

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:40

Als er bij jou in de buurt op onder het zadel of wandel
afstand bereikbare wedstrijden zijn..
(en ja wij bedoelen ook allemaal officiele!!!)
Dan vraag je gewoon een startkaart aan en rij je alleen daar mee!!!!
Kan best....
Ik heb het eerste jaar dat ik wedstrijd reed, maximaal 1 x per maand gestart..
en dan eigenlijk alleen thuis!!!!
bij ons op de vereniging georganiseerde wedstrijden..
(met uitzondering van fjovrili wedstrijd, want dat was feestje!!)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:41

Hi,
Ik heb zelf ook geen trailer, maar ik rijd gewoon naar de verenigingen in de buurt. Daar start ik dan. Na afloop breg ik paard terug. Je hebt geen trailer nodig om officiel te starten. JE kiest zelf waar je mee wilt doen. Als jij je in de buurt kunt inschrijven en er heen kunt rijden, dan kun je gewoon officiel starten.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:44

en desnoods huur je een trailer want dat is mogelijk Knipoog
het is wel duur maar je kunt gewoon nu ook gaan sparen voor een trailer leg je elke week of maand zoveel geld opzij.. je rekent je vaste kosten uit en wat je zelf nog allemaal wilt uitgeven aan uitgaan enzo.. en de rest leg je lekker opzij! op je spaar rekening bijv.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:51

Naast de mogelijkheden onder de man naar wedstrijd, trailer huren (een vriendin van mij huurt ook die is goedkoper uit omdat ze speciaal kortingstarief heeft afgedwongen) kun je ook nog altijd proberen of je met iemand mee kan rijden die over een 2 paards trailer beschikt en ingeschreven is voor dezelfde wedstrijd, helemaal prettig als jullie tijden dan niet te ver uit elkaar liggen of eens iemand lief aankijken of ze willen rijden met hun trailer, mogelijkheden genoeg.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:06

Ik zie het probleem niet. Wees blij dat je op een stal staat dat je in de gelegenheid bent om onder de man te gaan starten.

Je mag zelf weten waar je start, een trailer is echt niet verplicht om te kunnen starten.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 15:25

Bedankt voor de reactie's. Een trailer huren is ook nog wel een goed idee! Ik heb helemaal geen ervaring op het gebied van wedstrijden dus daarom deze vraag.

Kaat18 schreef:
Ik zie het probleem niet. Wees blij dat je op een stal staat dat je in de gelegenheid bent om onder de man te gaan starten.

Je mag zelf weten waar je start, een trailer is echt niet verplicht om te kunnen starten.

Ben ik ook blij om. Alleen ik wist niet dat het kon Knipoog En ik zie nu ook het probleem niet Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:27

Je kunt gewoon starten waar je wilt hoor Lachen. Als je alleen start op de stal waar je staat dan is er geen man overboord.

Ik zelf ben de eerste twee jaar alleen thuis gestart en op wedstrijden waar ik te paard heen kon Lachen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:45

Ik heb zelf ook geen trailer, maar wij huren er één. Als er een wedstrijd in de buurt is, wil ik daar onder de man heen gaan.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:26

je kunt idd gewoon stappend op je paard ernaar toe als het niet te ver weg is Ja
wou dat ik dat kon, wij hebben ook geen trailer of een auto die zwaar genoeg is om het te mogen trekken Knipoog en als ik naar de dichtbijzijne officiele wedstrijd ga ben ik heeeeeeel lang onderweg aan het stappen.
Ik wacht tot ik 18 ben en dan heel veel sparen tot ik zelf aan kan schaffen Knipoog

ik kan heel af en toe met iemand mee rijden en ben daar ook wel blij om.
zo kan ik in een jaar 5 wedstrijdjes rijden, niet veel maar het is iets Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:30

Tot een km of 15 is dat prima te doen. Zeker als je goeie bermen hebt. Kan je onderweg losrijden en zo de ring in.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:33

ik denk dat het hier een kilometer of 40-50 is de dichtbijzijnde wedstrijd Knipoog
en dan moet je ook nog of via duitsland (wedstrijd is wel in Nederland maar klein stukje door Duitsland is de korste weg), of over de 7 heuvelenweg (en dat zijn mega heuvels Knipoog)
of over de waalbrug, dat is dus op je paard 10 keer niks

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:23

Als wij van't zomer gaan starten, dan gaan we ook op buitenrit er heen. Dat is zo'n 4 á 5 km.. Op buitenrit mooi warm/inrijden en in de ring nog wat en dan zo de proef doen. Lachen

dreamwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:12

heeJ,, kun je niet iemand anders laten rijden met een trailer "? ouders of zo ?
en dan een Trailer huren ! Haha! succes

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:22

kun je niet van iemand een trailer lenen? kennissen ofzo, of mensen bij je op stal. En dat je ouders rijden..Ik heb zelf ook geen trailer, en k ga binnenkort ook starten. ik heb 2 trailers tot men beschikking.. die nog niet eens gebruikt worden ook. maar dat moet je maar net hebben dat dat kan.. en anders gewoon wedstrijden dicht in de buurt waar je te paard heen kan, net wat vele hier ook zeggen.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:18

Ik start volgende maand wedstrijden en pas de wedstrijden aan op waar een vriendin heengaat - op die manier kan ik met haar meerijden. Ben in januari nog te voet/te paard naar een oefencross gegaan, was geloof ik zo'n 7 á 8 km dus je komt daar in principe al lekker warmgereden aan Lachen