Paard gaat mee naar USA, graag tips voor transport bedrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PuC

Paard gaat mee naar USA, graag tips voor transport bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:36

Manlief en ik verhuizen Januari 2009 naar de States en paardlief gaat uiteraard ook mee. Ja

Ik heb contact gehad met een aantal transport bedrijven voor vertrek vanaf Schiphol. Maar hoor ook geluiden dat er via Belgie verzamel transporten zouden gaan die veel goedkoper zijn dan de plus minus E5000 die het vanuit Nederland gaat kosten. Weten jullie hier iets meer over?

We wonen in Duitsland (5 minuten van Frankfurt Airport) dus tips voor transport naar de US rechtstreeks vanaf FraPort zijn ook erg welkom. En eigenlijk alle tips / ervaringen m.b.t paardentransport naar de US zijn welkom. Haha!

Dank alvast!
Mo

Imker

Re: Paard gaat mee naar USA, graag tips voor transport bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:44

Probeer de concollega's van EHS eens, www.ehs.be .
Verder zit in NL nog BSS, die vervoeren wekelijks naar de USA. Zeg even dat je via mij komt, dan kan er misschien wat met de prijs gedaan worden.

Anoniem

Re: Paard gaat mee naar USA, graag tips voor transport bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:48

http://www.ehs.be kan ik idd aanraden, heb er stage gelopen, die mensen hebben veel ervaring en zijn betrouwbaar. Vanuit België van het vliegveld Oostende zijn er idd goedkope vluchten, maar dat zie je dan ook aan de faciliteiten + die vliegen meer op Afrika / Midden Oosten meen ik me te herinneren.

In Luxemburg kan je ook met paard vliegen, maar ik betwijfel of je ook vanaf Frankfurt met paard kan vliegen, dat kan namelijk niet op alle vliegvelden. Maar dat weten die transporteurs allemaal wel Lachen

Andere bedrijven zijn de KLM, Horse Services International en Guido Klatte waarop je zou kunnen zoeken Lachen

Overigens is de kostenraming vrij standaard wat je aangeeft Lachen Het zal niet heel veel goedkoper / duurder worden. Er spelen toch vele factoren mee.

Die website van EHS moet je trouwens ook maar eens de FAQ op doorlezen, daar staat allerlei praktische info over hoe zo'n transport nou te werk gaat Lachen Beetje achtergrond info enzo.