Lipica rijlaarzen, een aantal vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Lipica rijlaarzen, een aantal vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 13:29

Hoi,

ik heb op aanraden van mijn instructrice de naam Lipica doorgekregen voor leren rijlaarzen.
Nu zit ik alleen met een aantal vraagjes.

Welk materiaal kan ik het beste nemen? (waarom?)

Coating? (waarom wel/waarom niet?)

Dressuurboog? (hoe hoog?)

Zo'n riempje op de boog? (waar dient dat voor?)

Rits erin? (waar plaatsen, waarom daar / daar niet?)

Kan je een ook een lage achterkant als er een rits in zit van achteren?

Balein? (wat is dat, waar dient het voor, is het slecht als het er niet in zit?)

Kan je de laars naar een ander merk na laten maken? (Ariat Monaco Field of USG model)
Ik vind deze er namelijk erg mooi uitzien.
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!
Groeten Manon

Revanches

Re: Lipica rijlaarzen, een aantal vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:47

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 14:56

Gedaan, maar daar krijg ik geen reactie.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:56

Dit topic toch weer open.
Er is wel een Lipica topic in de HK maar gezien daar niet echt gericht gereageerd wordt kan dit topic weer open zodat TS hier wellicht wel het antwoord op haar vragen kan krijgen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:44

uit het lipica hk topic, antwoord van asjemenou:

asjemenou schreef:
Coating? (waarom wel/waarom niet?)Ze hebben geen coating bij Lipica.

Dressuurboog? (hoe hoog?)Je krijgt meestal een standaard dressuurboog. Je kunt wel zeggen dat je een lagere wilt, maar dan krijg je alsnog de standaard Nagelbijten / Gniffelen

Zo'n riempje op de boog? (waar dient dat voor?)Dat is om de rits te beschermen en dicht te houden.

Rits erin? (waar plaatsen, waarom daar / daar niet?)Rits is voor het makkelijke. Laarzen zonder rits zijn eigenlijk beter, want de rits is altijd het zwakke punt, maar het is wel veeeeel makkelijker. Waar je hem wilt, is maar net wat je zelf mooi vind. Als je een rits achter hebt, dan heb je geen balein meer.

Kan je een ook een lage achterkant als er een rits in zit van achteren? Deze vraag snap ik niet Blond

Balein? (wat is dat, waar dient het voor, is het slecht als het er niet in zit?)Balein is voor de stevigheid, zo zakt de laars een stuk minder in, ze blijven langer mooi.

Kan je de laars naar een ander merk na laten maken? (Ariat Monaco Field of USG model)
Ik vind deze er namelijk erg mooi uitzien. Ze hebben verschillende modellen, die allemaal terug te vinden zijn in dit topic. Als je nog iets anders wilt, dan moet je het daar even vragen, er is wel veel mogelijk.

_Eskimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:54

Ik heb zelf Lipica rijlaarzen en ben er heel tevreden mee. Ik heb ze met een standaarddressuurboog. Kan je lekker mee dressuren, maar af en toe springen is ook te doen. Ik heb idd ook bovenaan mijn rits zo'n sluiting. Heb ik genomen omdat ik dat mooier vind en je ritsen dan minder snel open of stuk gaan.
Rits vind ik zo ie zo fijner omdat het makkelijker aan en uit trekken is.