Wielspoor met grof wiel, lengte??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Wielspoor met grof wiel, lengte??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 11:14

Ik heb gewone sporen van 25mm (stompe spoor) en ik heb wielsporen van 35mm met grof wiel.

Nu vind ik de wielspoor vriendelijker maar ik vind ze wat lang. Nu vraag ik me af of deze sporen niet kort te verkrijgen zijn? Ik zie overal minimaal 30mm.
Ik zou ze graag in 20mm (voorkeur zelfs 15mm) of max 25mm hebben als dat bestaat maar ik kan ze eigenlijk niet vinden.
Bestaan deze niet?

Ik kan ze wel korter vinden maar dan is het met een scherp wiel en dat wil ik niet.

Dus wie weet of deze wielsporen met grof wiel ook in kortere formaten te verkrijgen zijn? En zo ja: waar dan?

Op zich valt er natuurlijk prima te rijden met een langere spoor maar ik vind het ook lastig in de auto Clown Met die lange sporen moet ik ze telkens eerst af doen anders kan ik niet goed autorijden.... (blijft de spoor telkens in de mat hangen Haha! )

capopjekop

Re: Wielspoor met grof wiel, lengte??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:18

Engelse sporen weet ik zo niet, maar in de westernshops hebben ze ze wel. Ziet er dan mss niet mooi uit, maar het zou een oplossing kunnen zijn. Weet verder niet of het dan lekker zit, maar dat zou je kunnen proberen als je echt niks kunt vinden.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 11:35

Mmm het is misschien wel functioneel maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het geen gezicht vind om westernsporen te dragen bij mijn engelse outfit Knipoog

romy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:09

ik heb zeker wielsporen met een grof wiel korter dan 30 mm.

heb ze ong 2 jaar geleden aangeschaft, merk is sprenger.
precieze lengte weet ik niet, maar iig kort!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:08

Spenger heeft ze in 25mm dit zijn de kortste.
Overal waar sprenger wordt verkocht zijn ze te bestellen.

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:29

Ik rij western, en daar heb je ook de sporen die jij wil denk ik.
Je hebt er die je op je laars kan klemmen, die zijn heel klein, en zie je bijna niet van een afstandje, ook heb je er met gewoon een bandje.
Zoiets miss? : http://www.western-outdoor-wear.com/sho ... ail&wcode=

Ik weet het is niet bepaald dressuur mja, en wat bedoel je met die maten steeds?? 30mm en 25mm en 20mm etc.
Is dat de lengte van je voet zegmaar, tot het wieltje?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 17:39

Bedankt voor de tips dan ga ik eens voor sprenger kijken.

@westernpro: met de maat bedoel ik de lengte van het spoortje zelf (van je hak tot het uiteinde zeg maar).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:44

ik heb de sprenger balkenhol met grof wiel gehad in 25mm, volgens mij is dit de kortste die te krijgen is, maar je kan altijd vragen of ze ze nog korter hebben

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:47

Oow okee, nou dan kan je western sporen wel meteen afschrijven Bloos
Die zijn meestal wel van 4cm tot 10 cm, tenminste dat zijn de twee uiterste die ik ooit heb gezien en die wij hebben dusja

Succes,

Btw, zoals ik het hier zo lees, zal je er dan toch aan moeten geloven om sporen van 25mm te gaan halen, waarom wil je eig van die hele korte??

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 18:13

25mm is ook goed hoor daar ben ik al tevreden mee. Maar langer vind ik zelf niet prettig. Zal wel psychisch zijn voor mij hoor maar ik vind ze dan zo ontzettend lang eruit zien hihi. En wat ik al zei ik vind het erg onhandig als ik in de auto stap en ik heb nog 5 cm spoor achter mijn hak zitten. Dan blijf ik de hele tijd in de mat van de auto hangen Haha! Maar ja dat is niet echt een reden om nieuwe sporen te kopen natuurlijk.

Het is meer voor mezelf dat ik het idee heb dat een iets korte spoortje al lang zat is. Ik heb ze eigenlijk nooit langer gehad dan 25mm en dat beviel prima. Het is dat ik een wielspoortje net wat vriendelijker vind dat ik wil overstappen qua lengte bevallen mijn stompe sporen prima.
Maar ja ik ben misschien wel een zeur hoor Knipoog
Veel verschil zal het wel niet uitmaken op het paard maar voor mijn gevoel is een kortere spoor toch wat vriendelijker.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:00

mijn zusje heeft het zelfde probleem als jij, ze wil opzich wel een wielspoortje maar vind ze te lang!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:04

Dan ben ik dus niet de enige Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:53

Dit probleem heb ik dus ook, ik wil het graag eens proberen omdat ik zo vaak hoor dat het vriendelijker is. Ik zag inderdaad dat sprenger "kortere" heeft maar die vind ik wel een beetje duur om te proberen...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:03

Dat vind ik dus ook!
Ik ben toevallig net bij divoza geweest maar die prijzen....
Pff ik geloof dat ze 70 euro waren en dat gaat me toch te ver. Dan rijd ik toch maar met een centimetertje langer hoor Haha! . Alleen om het uit te proberen vind ik het veel te duur.