wat kan je doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

wat kan je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 20:00

ik heb een vraagje.
nog geen 2 weken terug heb ik via marktplaats een zomerdeken gekocht.
er stond op de advertensie dat het een nieuwe zomerdeken was met de maat 185.
ik had geboden en mocht em overnemen.
toen ik de deken binnen had was ik best boos want er stond luid en duidelijk op
het labeltje dat het 205 was!
ik meteen gemailt en die vrouw zei dat ze het vervelend vond en alles en dat ze het echt niet wist omdat het haar paard niet paste.
ik heb me er bij neer gelegd want die vrouw kwam verder eerlijk over.ik heb de deken nu dus weer te koop staan met de goeie maat.

nou heb ik dus nog zo'n probleempje....
ik heb van de week een regendeken verkocht aan iemand waarvan ik zeker wist dat het een maat 195 was omdat het mijn pony te groot was en die heeft 185. ik heb de deken een tijd terug ook gekocht als 195 (er stonden engelse en amerikaanse maten in) ik heb dus echt niet expres die deken onder valse voorwaarden verkocht ofzo. het naare is dat ik de deken best terug wil nemen maar ik heb de deken verkocht omdat ik bezg ben met vanalles te verkopen zodat ik weer wat geld heb (gaat helaas wel iets verder dan dat, maar das een lang verhaal)
ik was best bereid om iets te regelen met die meid omdat ik weet dat het vervelend is, ik heb het zelf pas meegemaakt.alleen het mailtje wat ik kreeg nadat ik mijn exuses had aangeboden was mij erg bedreigend. Boos!

ze wou per direct het geld terug en anders zou ze naar haar verzekering toe gaan en weet ik veel allemaal. ik heb begrip voor haar boosheid.maar ik heb haar gezegd dat ik de deken echt niet terug kan nemen dus dat ze de deken op marktplaats moet zetten om weer te verkopen.
de deken ziet er super uit, dus ze verkoopt em zo weer. maargoed daar ging ze dus alleen maar vel tegenin.

nogmaals ik snap echt haar boosheid maar door haar dreigende mailtje heb ik geen respect meer mocht ze weer contact opnemen.

hebben we allebei, om het zo te zeggen 'een poot om op te staan'?
we hebben allebei een kat in de zak gekocht.en van mijn kant niet expres.

Yorghos

Re: wat kan je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:56

Tsja, eigenlijk vind ik dat je in dit geval de deken gewoon zou moeten terugnemen. Het is tenslotte wel jouw fout dat de koopster met iets zit dat niet is wat in je advertentie stond.
Desnoods kun je haar een stukje in de kosten tegemoet komen?

Want eerlijk is eerlijk, als ik de koper was, dan had ik geen boodschap aan jouw financieële situatie.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:02

Idd!
Jij hebt (per ongeluk) de verkeerde maat vermeld, dus de koper heeft niet gekregen wat ze gekocht heeft.

Jou situatie staat er helemaal los van.

Ik zou de deken gewoon netjes terug nemen en zelf weer opnieuw verkopen.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:31

mijn vraag was eigenlijk niet wat jullie zouden doen. maar wat ik en die vrouw waar ik de deken van heb gekocht kunnen doen.

ik Kan em namelijk niet terug nemen omdat ik voorlopig haar het geld niet terug kan geven. ik snap dat ze er geen boodschap aan heeft maar ik kan niet toveren helaas. en ik vind het erg naar dat ze denk dat ik het met opzet heb gedaan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:35

Dan snap ik je vraag niet helemaal denk ik.

Jij hebt iets verkeerds verkocht, dus zei kan gewoon de deken terugsturen en haar geld terug eisen lijkt me.
Zou niet weten wat je anders kan doen.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 08:00

als je mijn verhaal goed gelezen hebt staat er in het begin dat ik ongeveer het zelfde heb meegemaakt. ik heb dan niet zo'n dreig mailtje gestuurd naar die vrouw maargoed zoals ik al zei ik kan het geld dus niet terug sturen anders had ik dat wel gedaan.
het enige wat ik nu zou kunnen doen is haar helpen met verkopen van de deken.ik heb ook al gezegd dat ik het niet expres gedaan heb.die vrouw waar ik het van heb gekocht kon de deken ook niet terug nemen door een bepaalde reden. mijn vraag is dan ook heeft het zin dat ik of die andere vrouw iemand inschakelen zoals zij zei haar verzekering (ik vraag me af wat hun kunnen doen eraan). het gaat beide om bedragen onder de 50 euro. misschien ben ik zo duidelijk.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 08:35

@TS Ik snap wel wat je bedoelt. Jij wilt weten of die vrouw het jou nog lastig kan maken. Aangezien het om een (relatief) klein bedrag gaat, verwacht ik niet dat ze verder stappen zal ondernemen. Advocaten zijn duur en de politie geeft dit soort dingen zeker geen hoge prioriteit.
Ik vraag me af of de verzekering dit soort zaken dekt, trouwens. Wat de verzekering kan doen is die vrouw de geleden schade vergoeden. Maar ik heb er verder weinig kijk op of dat in dit geval kan, en zo ja, wat dan de gevolgen zijn voor jou.

Wat ik nog wel even kwijt wil, is dat ik het van jouw kant ontzettend dom vind om je geld al uit te geven voordat je van de koper een tevreden bericht hebt gehad. Nu zit ik niet in jouw financieele situatie, maar als iemand van mij koopt en dat bevalt niet, past niet of voldoet niet aan de verwachtingen, dan sta ik altijd open voor reactie.
Met deze post kun je jezelf nog wel in de vingers snijden. Als ik op Bokt iets koop, dan kijk ik altijd iemands eerdere berichten eens na, en velen met mij. Als ik dit topic tegenkom, dan hoef ik van jou niets meer te hebben.

Niet vervelend bedoeld, maar ik heb hier weinig begrip voor.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 09:26

dom vind ik het niet....maar dat is ook omdat ik een bericht van haar kreeg dat ze super blij was met de deken en mij bedankte dat ie er zo goed uitzag. daarna is het geld meteen ingenomen. ik had dit zoiezo niet verwacht. dom misschien dat ik niet goed heb nagevraagd wat die maten betekende in de deken.maar ik ging er echt zeker vanuit dat het 195 was omdat mijn pony 185 en de deken toch echt te groot was.

en ik heb nog nooit een vervelend bericht gehad over de spullen die ik verkocht heb. dus of mensen nou in mijn berichten gaan zitten neusen dat maakt mij niet een crimineel. ik kom er eerlijk vooruit dat er een fout is gemaakt. en veel mensen verkopen spullen maar dat zegt nog niet dat het dezelfde reden heeft als mij.die kunnen dus wel geld terug geven. maargoed ik heb al te veel over mijn fanancieen gesproken. en opzich wel een goeie tip over dat je hier op bokt mensen hun topics/berichten kan lezen zal het onthouden. heb nu al zoveel spullen gekocht en verkocht op bokt.heb daar nooit op gelet.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:15

Ik wil jou ook helemaal niet als een crimineel neerzetten, dat wil ik wel even duidelijk stellen. Ik wil alleen maar aangeven dat het misschien minder handig is om dit soort dingen op een openbaar forum te plaatsen. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Als die koper eerst heeft aangegeven de deken in goede staat te hebben ontvangen, dan kan ik me jouw reactie ook wel weer voorstellen. Heb je intussen nog iets van haar gehoord?

Nou ja, in het vervolg maar even goed nameten wat je in de verkoop zet Lachen

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 11:24

ja tturlijk ik let nou nog 10x beter op.dit is ook niet iets waar ik trek in heb problemen.ik heb er al voldoende.maargoed het pakketje had ze meteen de dag erna binnen gehad.ik had haar gemailt of het goed was aangekomen. en ik heb het mailtje nog dat ze mij bedankte voor de deken enzo. en 2 dagen later krijg ik een boos mailtje dat ze de deken terug zou sturen en haar geld per direct terug wilt en anders krijg ik met haar verzekering te maken.

na weer wat heen en weer gemailt te hebben.kreeg ik haar laaste mailtje( weer heel normaal) dat ik nog van hun zou horen. dus ik wacht het maar af. nou weet ik dus nogsteeds niet 100% welke maat het is want ik weet niet meer wat er in de deken stond.maargoed zoals ik al zei ik merk het wel.
ik snap je reactie ook wel hoor Knipoog

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:26

mychinook schreef:
heb de deken een tijd terug ook gekocht als 195 (er stonden engelse en amerikaanse maten in)

als die maten er nog steeds in staan en die mevrouw de maat wist dan is er niks aan de hand.
de ene deken valt klein en de andere weer heel ruim, dat geldt natuurlijk ook voor de mevrouw die hem heeft gekocht van jou, als zij normaal 195 heeft kan het best zijn dat als de maat correct is hij toch niet past op haar paard en dat is niet jou probleem maar het hare.

(tip:er staan ook wel eens verkeerde maten in dekens die je koopt "fabrieksfoutjes" altijd zelf even nameten met de cm als je een deken wilt verkopen.)

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 15:55

bedankt voor je reactie. de deken die ik heb gekocht daar stond gewoon luid en duidelijk in dat het 205 is. toch even 2 maten te groot. wat ik begreep is dat ze de deken niet had gepast.ze keek alleen naar de maat.maargoed ik zal vast nog van mevrouw horen.