Vakantie bij camping Samoza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoNew

Vakantie bij camping Samoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 12:55

Hallo allemaal,

Ik ga 1 mei met 2 vriendinnen en onze vriendjes op vakantie naar Samoza en onze paardjes gaan ook mee! Die overnachten daar op de manege en wij hebben een bungalow gehuurd.

Zijn er mensen die wat meer over de accomodatie kunnen vertellen en misschien nog tips hebben over mooie ritten.. Heb wel al een kaart en zag dat je picknickplaatsen onderweg hebt. Dat lijkt mij wel leuk!

Vindt het jammer dat ze geen website hebben. Vindt t altijd wel leuk om te weten waar ik heen ga en hoe de boxen etc. eruit zien. Heb wel al de 3d tour gedaan van de camping zelf.

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!

ladypaard

Re: Vakantie bij camping Samoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:29

is een leuke camping, wordt veel georganiseerd (heb alleen niet zoveel goeie verhalen gehoord over die manege daar Clown maar ja dat hoor je meestal)

Maar je hebt daar hele mooie ruiterpaden in de buurt, en zandverstuivingen. ik rijdt daar regelmatig.
(edit: ik sta op manege Belvedere --> zie kaart en rijdt dus vanuit daar, maar kan je wel een paar mooie routes aanwijzen hoor Haha! )

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:20

Ik heb ook geinformeerd naar deze manege, maar ik ben natuurlijk niet zo gek om voor 2 pony's en 1 paard meer dan 350 euro per week neer te leggen, de caravan voor ons was goedkoper om te huren, belachelijke prijzen, daar werk ik dus niet aan mee........
Er is niet eens weidegang, midden in de zomer mijn spul op stal, denk er niet aan, of in een zandpaddock voor een uurtje, langer kon niet, want er most ook in gelest worden, zal n fijne bak zijn dan!
Wij hebben nu op dezelfde weg een camping gevonden met chalet en wei, voor heel wat minder , wij gaan gemiddeld 2 a 3 keer per jaar met het vee op vacantie, maar de gemiddelde prijs ligt op 7 eurp per paard p.d, en de shetten voor 1 prijs, dat is normaal, maar niet het onderste uit de kan halen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 07:35

Ik heb nu al 2 reactie''s per mail gehad over dit bedrijf, zou misschien beter zijn als ze hier geplaatst worden, dan weet iedereen hoe het er aan toegaat, en kom je niet voor evt verassingen te staan.
Ik ben i.i.g blij dat ik daar niet geboekt heb voor de zomer........

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 07:37

ik heb tijdje bij zamosa gewekrt. ik ben weg gegaan omdat het er slecht geregeld was.er werd maar een keer in de week uitgemest (bij bijgestrooid)maar de maden liepen na een week over de grond.nee ik vond het niks.

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:13

Nou Jo, ze zijn nog niet echt positief over de manege?! Ach gut

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:14

Nou Jo, ze zijn nog niet echt positief over de manege?! Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:15

Hoi, mocht je toch gaan, rijd dan eens richting Stakenberg, dat is echt een prachtig glooiend stukje natuur met heide en bossen!

Ik zou er persoonlijk ook niet willen staan... Scheve mond

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 10:59

Nou heb al geboekt dus ga gewoon! En wij gaan maar 3 nachtjes.,. Kan begrijpen dat als je een week gaat je geen zin hebt om zoveel te betalen en een wei is dan ook wel erg fijn!

Ze hebben in ieder geval een bak waar de beentjes in gestrekt kunnen worden en het is niet de bedoeling om in te rijden. Dat kan ik thuis ook! Maar denk ook niet dat die bak dan erg fijn is!

Hoop alleen dat de stallen netjes zijn en groot genoeg en voldoende opgestrooid. Dat vindt ik eigenlijk het belangrijkste.. 1x per week uitmesten in daarentegen niet echt veel!

Begreep wel dat er een nieuwe eigenaar in zit, dus wie weet doet die het beter Knipoog

Als we terug zijn zal ik nog wel even vertellen hoe t was!

Bedankt alvast voor de reacties en we zullen dan zeker een ritje maken naar Stakenberg!

Geloof wel dat je daar mooie ritjes kan maken!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:10

Mijn caravan staat daar, het is een mega-camping, prachtig gelegen, middenin de bossen. Met een zwembad, div. horecagelegenheden, tennisbanen, winkeltje en veel activiteiten. De camping heeft inderdaad een nieuwe eigenaar, ik weet niet of dat voor de manege ook geldt trouwens.
Af en toe loop ik langs de manege, dat is een klein stallencomplexje, met inderdaad een bak en wat paddocks. Op mij maakt het altijd wel een vriendelijke indruk. Ik heb de paarden altijd dik in het stro zien staan, en wanneer er voor het laatst was uitgemest, was in elk geval niet te ruiken.

Je kunt in die omgeving zo'n beetje overal fantastisch rijden, en de heide van Stakenberg is inderdaad een aanrader.
Nóg een aanrader: pannekoekenhuis De Likkepot in Vierhouten, gemakkelijk met de fiets vanaf de camping te bereiken. Jammie.. Vingers aflikken

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 12:39

Yeh toch een goed bericht!

Leuk om te lezen dat er ook andere dingen te doen zijn. Zoals ik volgens mij schreef gaan ook de vriendjes mee en n kleine van anderhalf. Wel zo leuk als er voor hun ook wat te doen is als wij met de paardjes weg zijn.

Verheug me nu al op de ritjes! Mmm en die pannenkoek gaat er ook wel in!!!!!!!!!

chanelenviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:10

Hallo Jonew,

jij zegt dat het misschien btr gaat bij de nieuwe eigenaar maar dat is juist niet zo!!!
oude eigenaar mesten om de dag uit en iedere dag werd er opgestrooid!!! paarden mochten meerdere uren per dag los.
de stallen waren wel oud maar wel erg netje geschilderd en onderhouden.
je kon zelfs overleggen om je paard in de buurt nog in de wei te zetten van de manege.
als je een x een dagje uitging deden hun je paard zelfs buiten zetten.
ze hadden zelfs een wachtlijsten voor pensionklanten.
het was altijd een heel erg gezellig stalletje.

het blijkt wel dat het nu heel erg slecht is geworden want veel vaste pension klanten en vrijwilligers zijn al weg gegaan.

Ik zou me paard en nooit meer neer zetten!!!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:20

chanelenviv schreef:
Hallo Jonew,

jij zegt dat het misschien btr gaat bij de nieuwe eigenaar maar dat is juist niet zo!!!
oude eigenaar mesten om de dag uit en iedere dag werd er opgestrooid!!! paarden mochten meerdere uren per dag los.
je kon zelfs overleggen om je paard in de buurt nog in de wei te zetten van de manege.

het blijkt wel dat het nu heel erg slecht is geworden want veel vaste pension klanten en vrijwilligers zijn al weg gegaan.

Aha... dat verklaart het. Sinds de nieuwe eigenaar ben ik er in elk geval nog niet langs gewandeld. Maar het (positieve) beeld dat ik dus in eerste instantie had, klopte. Mocht ik voor 1 mei nog bij de caravan belanden, zal ik een verslagje uitbrengen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sientje op 25-03-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:29

Chanelenviv heb je daar zelf gestaan of van horen zeggen???

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:56

Poeh dan ben ik blij dat ik daar maar een paar dagen heen ga. Pling

Lijkt mij vreselijk als je stal zo veranderd door een nieuwe eigenaar!

Ach ik blijf altijd maar positief! Als mijn eigen stal waar ik zelf sta maar goed is! Die 3 dagen overleven ze wel neem ik aan.. En anders kan die vrouw de boom in met haar 20 euro per dag als ze niet eens goed in t stro etc staan. Voer nemen we toch zelf mee!

T is trouwens wel de eerste keer in 5 jaar ofzo dat we dan op n slechte stal zouden komen. De overige jaren was t ook altijd goed! haha nouja bij de Woody ranch hadden we een stalletje waar ik vreesde als hij een duw tegen de deur gaf die t begaf. Maar de rest was daar top en ook leuke mensen. Leuke dagen gehad aar..

Je zou bijna even gaan kijken na deze verhalen...

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:42

Nou we zijn er weer! Wat was t onwijs leuk!!!!!!!

We kwamen aan en de paardjes mochten gelijk even hun beentjes strekken in de bak. Wel even lekker na 2 uur op de trailer te hebben gestaan. Wij werden inmiddels even wegwijs gemaakt op het terrein en de bozen werden ons toegewezen. ! paard had een leuke stal met luik en de andere 2 stonden in de hooischuur. De voorste box had wel een luik naar buiten en de andere box lag daarachter. Daar stond mijn paardje. Was wel wat donkerder maar voor de mijne juist goed want die heeft maanblindheid en die mag niet met zijn hoofd in de zon. Maar hij stond er ook prima. Een mevrouw schreef of wat de paarden te eten moesten hebben en legde de voertijden uit. Ook zei ze dat de paarden los werden gegooid als ze de stallen gingen doen. Stallen waren trouwens wel schoon en redelijk opgestrooid.

S middags lekker gereden (wel een hagelbui op ons kop gehad) en s avond ze nog even los gezet.

Volgende dag echt een hele mooie rit gemaakt! Over een hele mooie zandvlakte heengereden waar we heel veel foto's hebben gemaakt!

Nou de volgende dag de andere kant op gereden naar de Malle Jan. We dachten daar even te lunchen maar helaas geen boxen vrij! Hadden nog wel gebeld maar hadden blijkbaar een miscomunnicatie ofzo!

En vandaag dan naar de Witte Wieven gereden waar we weer zijn opgepikt!

Kan niet anders zeggen dat ik de mensen bij de manege erg aardig vond. Van onze kant geen klachten dus!

Maar weet niet hoe t er is als pensionklant! ZOu er zelf denk niet kunnen staan, maar ben dan ook wel wat anders gewend.. Vrij nieuwe accomodatie met ruimte en veel faciliteiten. Wij zijn dus een beetje verwend! Maar vond t voor de vakantie zeker leuk om hier te staan!

Wat ik trouwens ook erg fijn vindt is dat je zo snel in t bos zit en je best veel verschillende routes kan rijden.

Zal proberen om ook nog een paar foto's erop te zetten!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:34

Nou, dat is goed om te horen! Ga er binnenkort dan met iets meer plezier weer eens een kijkje nemen, helaas in de tussentijd nog niet bij de caravan beland. Bloos Ennuh... Huh? Waren alle boxen bezet bij de Malle Jan? Dat heb ik in elk geval nog nooit gezien, wel vette pech.
Ben wel erg benieuwd naar je foto's!

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:07

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:55

Leuke foto's!

Wij hebben een eigen bungalow op Samoza. Het is alweer 3 jaar geleden dat we de paarden voor eht laatst meegenomen hebben. Dat is ons toen wel goed bevallen alhoewel ik er niet in pension zou willen staan ivm te kleine stallen en geen weidegang.
Maar voor een dag of 5 was het prima. Onze paarden stonden toen ook in de hooischuur en de pony in een van de kleinere stallen.
Heerlijk gereden toen.
Ik had ook begrepen dat er een nieuwe eigenaar zit. Ben blij te lezen dat ik de paarden met een gerust hart nog een keer mee kan nemen.

Toevallig vandaag nog een rit gemaakt over de Elpeetse heide. Trailer gestald bij de Mallejan en lekker 2 uur over de hei gereden. Gelukkig waren er vandaag zat stallen vrij en konden we na afloop nog lekker op het terras lunchen.

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:09

Beetje jammer dat ik dit topic nu pas zag. Ik ben zelf ook zo 3 jaar geleden met mijn paardje bij Samoza op vakantie geweest. Toen was de nieuwe eigenaresse er al, maar heb ook een geweldige tijd gehad! Super leuke stal en alles was netjes verzorgd. Wel wat duur die 20 euro per dag.
Het is er ook heerlijk rijden, maar dat is wel te zien aan de foto's!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:14

chanelenviv schreef:
Hallo Jonew,

Idd!
Bij de oude eigenaar was altijd alles netjes, waren de stallen mooi goed verzorgd en uitgemest. Heel fijn toen.
Sinds er een nieuwe eigenaar is op de camping zelf, is alles heel erg achteruit gegaan. Net zoals de staan plekken die afgebroken moesten worden.

Voor met je paard, ik weet niet wie er nu op de manege zit. Heb iig geen goede verhalen gehoord.. Daarnaast heb je wel prachtige uit rij mogelijkheden! Echt geweldig!!
Laatst bijgewerkt door Judje op 14-09-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 14-09-2008: berichten gesplit i.v.m. oud topic.