Vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MioEnTia

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 12:21

Hoi, ik heb een vraagje:
Ik ga binnenkort starten met mijn pony in de B. Het is een Andalusiër, dus zijn passen zijn nogal kort.
Kan ik hierdoor minder punten krijgen, of niet. De een zegt : Ieder paard moet ruim lopen in de proef. En de ander zegt: Dit hoort bij je paard en dat weet de jury wel...
Wat is nu eigenlijk waar?
Groetjes Knipoog

Snipsnap

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:04

Tja ik ken wel mensen die met een andalusiër rijden en die worden toch altijd wat afgestraft omdat de passen van deze paarden korter zijn dan van een kwpner. Nu vind ik dat jij gewoon moet gaan rijden en als jou pony netjes nageefelijk loopt en kan zijn proefje braaf lopen zul je vast wel eerlijk beoordeeld worden. Maar toch heeft een jury altijd wel een persoonlijk voorkeur kwa ras. Heel veel succes en gewoon starten en je moet je nergens wat van aan trekken!!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 09:26

Ok, heel erg bedankt voor je antwoord Lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 07:04

dit wordt natuurlijk wel meegenomen in het geheel. Hangt ook een beetje af hoe kort kort is. Op de foto's in jouw profile vind ik niet dat je paardje echt kort loopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:46

Bedoel je de schimmel in je profiel??
Dat is toch geen anda? Clown

Maar goed, het is wel een mooie pony om te zien.Ik zie geen duidelijke bewegingsfoto's . alleen een "middendraf" maar daar valt ie uit elkaar dus is niet te beoordelen.

Helaas is het in de huidige proeven zo dat mensen met minder goed bewegende pony's en paarden flink worden afgestraft (wat mij betrefd gaan morgen weer de oude proeven terug)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:52

In ieder onderdeel word ook het gangenwerk mee beoordeeld.
Wellicht zou het mogelijk kunnen zijn doordat de beweging van jou pony minder is, dan andere rassen pony's, dat je beoordeling hierdoor lager uit komt te vallen vergeleken met de andere rassen. Echter vooraf speculeren heeft niet zoveel zin imo, start eens een onderlinge wedstrijd, kijk hoe je beoordeling uit de verf komt of start gewoon een echte wedstrijd. Met de nieuwste proeven is het wel een feit dat paarden met goed gangenwerk boven de paarden met minder gangenwerk zullen eindigen. Je kunt dit uiteraard wel proberen te compenseren door nog meer je stinkende best te doen en op andere punten heel hoog te scoren. Zelf rij ik een vuilnisbakkie en heb ook altijd een gevecht moeten leveren, maar het is elke druppel zweet van ons beide (een geloof me dat zijn er heel veel geweest hoor Haha!) dubbel en dwars waar geweest. Een jury beoordeeld hetgeen wat op dat moment getoont word, dus mijn advies is om gewoon eens een wedstrijd te rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:12

het gaat om de gereden proef, loopt jou paard zo kort dat het richting tactfouten gaat of dat het oogt op pijn in zijn lijf dan mogen ze je er op korten.
anders niet.
dus ga op concours geniet er van en wacht af wat een jury vind en trek je daar telgelijkertijd niet teveel van aan. geniet van je dier Lachen
wij kunnen hier immers niet zien hoe kort het dier loopt.

tezza56

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:47

Gewoon lekker rijden !
Het ligt inderdaad ook aan de jury.....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:16

hij is niet voor nix L2 bij zijn vorige baasje geworden toch?
dus dan kan je gewoon lekker starten.
bij ons op stal staat een anda die echt heelkort loopt.. die haalde dan ook geen goede punten in de B.. maar die loopt echt alsofie pijn bij iedere stap heeft.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:53

Als zijn vorige baas echt heel netjes proeven kon rijden of destijds anders liep kan het voor jou moeilijker worden om opnieuw L2 met dit dier te worden.
wij kunnen het van het scherm niet zien Lachen en zijn bovendien geen jury.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:11

Wanneer het paard idd geen pijn oid vertoont zal het niet heel erg zijn. Een ontspannen, nagelijvelijk paard is het belangrijkste.

De punten 'onder aan' (dus over de gehele proef) bepalen natuurlijk wel een deel van je puntenaantal en daar staan de Stap, Draf en Galop apart vermeld en daar kan het dus wel punten gaan schelen.

Misschien ook wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dressuur
Vooral de doelstellingen zijn denk ik interessant.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:15

Ok, ik weet genoeg heel erg bedankt voor de antwoorden Haha!!
@crossmonster: Tsjaa , hij is niet zo stevig gebouwd Clown .