Met Fjord op wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Met Fjord op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:41

Hallo bokkers!

Ik heb laatst een paar onderlinge wedstrijden gereden, op mijn fjordje. Ik had haar super getoilleteerd enzo. Ikzelf had gewone wedstrijdkledingIk vond zelf dat ze er heel mooi uitzag, maar dat vond de jury kennelijk niet.
Ik had een paar keer een 5 op verzorging van het geheel en 1 keer een 6.
Ik hoorde van een fjordenkenner, dat er veel mensen zijn die fjorden lelijk vinden. Als je dan de ring binnenkomt dat je dan al meteen minder punten krijgt.

Is dit waar? Wie vindt dit nog meer? Wie heeft hier nog meer last van? Bloos
Reactie, Mening, Antwoorden.. Haha!

_Yasmine_

Re: Met Fjord op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:58

is zou niet weten of het zo is :S maar ik vind het wel vreemd,, je moet kijken naar het geheel en of er veel aan gedaan is Knipoog je kan als jury echt geen vooroordeel hebben :s

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:01

Helaas zijn er inderdaad juryleden die op zo´n manier beoordelen.
Die kijken naar eigen smaak en niet naar het plaatje en het kunnen van het paard.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:03

Dressuur is en blijft een jurysport. het ligt er maar net aan wat hij/zij (de jury) mooi vind, dit is natuurlijk zijn/haar persoonlijke smaak, misschien ziet die jury bijvoorbeeld liever een een vosje met vier witte beentjes (ik noem maar wat), maar ik vind het persoonlijk wel apart dat je, als je er alles aan gedaan hebt, zo'n laag punt krijgt...

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 10:20

Jaa.. daar baal je dan wel eens van. Net dat ene puntje (of 2) kunnen je wel een winstpunt opleveren..
Ik ga altijd samen op wedstrijd met mijn buurmeisje, zij heeft een blauwschimmel welshje en die combinatie is echt perfect. Dat zie je dan ook meteen in haar punten. Knipoog
Ik hoorde wel dat er ook speciale fjordenwedstrijden zijn en daar zijn vast mensen jury die wel van fjordjes houden! Haha!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:38

moet je dat eens doen Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:50

Ik ben in de zomer ook n paar keer met mn 'bijrijdfjord' op wedstrijd geweest.
Ik heb eigenlijk enkel leuke commentaren gekregen. Tussen al die warmbloeden waren we wel een opvallende verschijning Haha!
Hij was tevens zeer netjes getoiletteerd en volledig in uniform. En we werden enkel gejureerd op ons kunnen en niet op het feit dat hij Fjord of niet is.
Heb ook al n minder goede % gereden maar dan lag dat eigenlijk volledig aan mezelf hoor.
Laatste wedstrijd hadden we zelfs 62% .

Afgelopen weekend hadden we ook wedstrijd : Deze jury was dan weer wel helemaal weg van koudbloeden en zwarte paarden. Vork

Dressuur is n jurysport en als je het daar moeilijk mee hebt...
Normaal mogen juryleden zich niet laten leiden door zoiets, maar het gebeurd toch...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:25

qua verzorging zal een jury je echt niet snel lage punten geven.
misschien was je paard niet in wedstrijdconditie?
was je tuig niet netjes/vies of had je je haar niet netjes/plastron die per ongeluk eruit hing etc etc?
er zijn ontzettend veel redenen om een lager cijfer voor de verzorgin te krijgen, ik heb met m'n Tinkermerrie met witte sokken een keer een 6 gehad met als commentaar vieze voeten. mjah.. niet raar als de inrijbak en ring bestaan uit donker vochtig zand natuurlijk.
ook al had ik haar van tevoren stralend wit ( en dat had ik ook) dan nog kunnen ze zoiets doen, omdat ze DAT op dat moment in de ring zien.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:47

Heb je daarna nog gevraagd waarom je die 5 had gekregen (vlek op je broek of jasje, geen correct tenu)? Ik heb het wel eens meegemaakt met een fjord met veel wildstrepen dat de jury dacht dattie niet goed gepoetst was en daarom een 5 kreeg. Tsja ga aftekeningen maar eens wegpoetsen. Mn vriendin is toen wezen vragen hoe of wat maar die 5 bleef helaas staan incl commentaar. banketstaaf maarja.

Overigens zijn de juryleden bij de fjordenwedstrijden ook gewone KNHS juryleden hoor, dus je hebt er niks geen voordeel aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:50

Hier zijn al meerdere soortgelijke topics over. Kijk maar eens via de zoekfunctie.