Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

!
! Shellovic schreef:Consequent zijn. Hiermee leer je een paard vrijwel alles aan en af.
Is het zo hinderend dan?
superXmacho schreef:hinderend .. : JA!!
ik kom aan lopen zij .. snoepje??
ik ben aan het borstelen zij.. snoepje??
met alles soms loop ik met haar dan gaat ze schooien en krijgt ze niet blijft ze stok stijf staan het is niet een paard dat je ff mee trekt het is een kwpn merrie van 1,72 dus ..
en soms duwt ze dan ook echt heel erg.
maar ik heb gister geprobeert nix te geven ...
En toen begon ze te happen op een gegeven moment en wouw ze de stal niet in..
odje schreef:Geen lekkere dingen meer uit je hand geven tot ze stopt lijkt me
Vjestagirl schreef:superXmacho schreef:hinderend .. : JA!!
ik kom aan lopen zij .. snoepje??
ik ben aan het borstelen zij.. snoepje??
met alles soms loop ik met haar dan gaat ze schooien en krijgt ze niet blijft ze stok stijf staan het is niet een paard dat je ff mee trekt het is een kwpn merrie van 1,72 dus ..
en soms duwt ze dan ook echt heel erg.
maar ik heb gister geprobeert nix te geven ...
En toen begon ze te happen op een gegeven moment en wouw ze de stal niet in..
Als ze niet meeloopt, dan neem je een zweepje mee en dan geef je d'r een rotklap. Kom op zeg, jij bent de baas, niet alleen degene die de koekjes brengt.
Als ze duwt: achteruit zetten.
Happen: tik op de zijkant van de neus.
Stal niet in: zelfde verhaal als niet meelopen.
Ik zou hapjes alleen nog meer in d'r voerbak gooien..
smokey17 schreef:Niks zo vervelend als dat geschooi! Echt verschrikkelijk irritant is dat.
Er staat ook een vrouw bij ons op stal waarvan haar paard zo'n drama is. Paard word de hele dag volgestopt met snoepjes en brood en koekjes enz enz enz.
Paard zit bij iedereen te schooien en in de zakken te snuffelen.
Paard is ook niet normaal in de wei te zetten zonder dat hij in je jas bij of je zakken kapot trekt.
En ik ben degene die hem 's morgen in de wei zet en 's avonds weer in stal. Heb hem dus direct verteld dat er bij mij niks te halen valt verder dan zijn brokken en hooi. Gelukkig snapt hij het nu.
Mijn paarden krijgen zelden snoepjes. En als ze een snoepje krijgen is het op momenten dat ze het niet verwachten.
Belonen is bij mij een lekkere aai en een dikke knuffel.
Mijn honden schooien trouwens ook niet. Ik kan met een bord eten naast de manden gaan zitten en het opeten, en ze slapen gewoon verder. En met mijn katten hetzelfde.
Je moet je paard niks meer geven. En wil hij niet lopen?? Dan maar met de zweep erover.
Je hebt hem dat schooien aangeleerd, dan kun je het ook afleren.
Zo lang je maar voet bij stuk houdt!!
fuego3 schreef:je zou het ook met je stem kunnen proberen?