Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
haha nee maar het lijkt mij heel fijn als je paard zo snel bij je wil zijn
aan de andere kant zou ik het wel eng vinden dat er iets is of is geweest waarom hij zo reageert of dat hij misschien hard op zijn snuffert gaat. Maar ik zou met mijn stem proberen hem/haar rustiger te laten lopen en dan maar afwachten. juval schreef:ben je bang dat je paard valt, of dat hij over je heen dendert?
meestal weten paarden prima hoe ze op tijd moeten stoppen hoor (evt, met sliding al of niet voor de lol).
Ze vallen niet zo gauw denk ik, heb ik in ieder geval met volwassen paarden nog niet vaak gezien.
Lopen ze juist weg... XD
Maar tot nu toe is het altijd goed gegaan. Ben niet bang dat ze uitglijden ofzo, dat gebeurd niet zo snel.

arnjojo schreef:Aan de ene kant zou ik aan mezelf gaan twijfelen. Ben ik dan al zo lang niet geweesthaha nee maar het lijkt mij heel fijn als je paard zo snel bij je wil zijn
aan de andere kant zou ik het wel eng vinden dat er iets is of is geweest waarom hij zo reageert of dat hij misschien hard op zijn snuffert gaat. Maar ik zou met mijn stem proberen hem/haar rustiger te laten lopen en dan maar afwachten.
juval schreef:ben je bang dat je paard valt, of dat hij over je heen dendert?
meestal weten paarden prima hoe ze op tijd moeten stoppen hoor (evt, met sliding al of niet voor de lol).
Ze vallen niet zo gauw denk ik, heb ik in ieder geval met volwassen paarden nog niet vaak gezien.
mhollander schreef:Meestal als ze een schuiver hebben gemaakt passen ze daarna wel extra goed op hoor. Ik zou je paard lekker paard laten zijn, ze kunnen best voor zichzelf uitkijken, dat hoef jij niet voor ze te doen (als jij op hem rijd natuurlijk wel maar daar gaat het nu niet over).juval schreef:ben je bang dat je paard valt, of dat hij over je heen dendert?
nou die van mij heeft ooit eens een verkeerde inschatting gemaakt. Het was toch gladder dan ze dacht. Ze kon niet meer op tijd stoppen en wilde toen over het ijzeren hek heen springen. Maar ze schatte het ook nog verkeerd in. Ze kwam toen op een of andere manier verkeerd uit en nam het hek mee. Het meisje dat haar buiten heeft gezet had net het pech dat ze onder het hek kwam. Gelukkig is dit goed afgelopen. Een week met krukken en daarna weer rustig aan beginnen met belasten. Paard had gelukkig ook maar een paar schaafwonden.