beleren en wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valgirl1990

beleren en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:21

Ik heb een vraag ik heb een bonte kwpn er beleert hij is drie jaar en pak alles super goed op. >Ik heb al veel friezen beleerd samen met een vriendin maar toch vind ik het moeielijk er om deze kwpn-er te beleert hebben . Nou zou ik graag willen weten van jullie hoe beleren julie een paard en wanneer vinden jullie dat een paard klaar is voor wedstrijden.

Mijn paardje loopt mooi en begind aan de teugel te lopen. Zijn galop stap en draf is fantastiche en zijn wijken is echte super zo wijkt mijn pony die m start nog niet eens. Nou wil ik graag met hem starten van de winter omdat, het dan vel rustiger is.

nou ik hioor graag jullie mening

vronytopper

Re: beleren en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:33

hej val!

Ik zou eerst rustog aan met duncan blijven doen, niet te veel van hem vragen, vanuit de ontspanning moet hij zelf nagefelijk gaan lopen, het wijken en andere oefeningen komen allemaal wel! ik zou er eerst voor zorgen dat hij zijn eigen gewicht op zijn eigen benen blijft dragen en niet in jou handen gaat hangen!

volgend winter kun je inderdaad wel eens een wedstrijdje meenenem, daarvoor zou ik hem gewoon niet et veel trainen en niet et zwaar werk later verrichten voor een jong paard!

succes, en tot snel!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:35

Met een 3-jarige mag je pas vanaf oktober in de B starten, dus je hebt nog even de tijd Lachen

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:38

Ja doe ook rustig met hem om de dag rij ik een half uurtje op hem lkkr rustig
hij moet idd nog meer belans krijgen maar hij hangt niet in mijn had sterker nog ik doe mijn teugels los en hij loopt nog steeds aan de teugel als ik dan mijn been er bij aan leg dan gaat hij zijn hals strekken doet ie super goed

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:46

Mooi dat het zo goed gaat! ik zou nog even wachten met wedstrijden.. gewoon omdat hij nog zo jong is. natuurlijk af en toe een wedstrijdje kan best.
Dat die zo snel ''aan de teugel'' gaat kan ook zijn omdat hij als jong paard zijn evenwicht nog een beetje moet vinden Knipoog
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 18-03-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:46

Ik denk dat voor een jonger paard een wedsrijdje best leerzaam kan zijn, maar dan moet je niet gaan rijden om het winnen, maar om hem aan de sfeer te laten proeven en te laten wennen aan de omstandigheden voor later. Dit kan bv ook door gewoon naar een wedstrijd in de buurt te rijden en met het paard rond te lopen op het terrein.
Ik zou mijn paard in de training toch wel tot m1 hebben willen lopen voordat ik echt zou gaan starten, dit ivm controle Knipoog Het ligt een beetje aan het paard.

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:57

ja ik ben geen egte wedstrijd ruiter vind ht luek om af en toe mee tedoen maar niet om te winnen en idd in het begin zou het ook alleen maar zijn om hem er aan te laten wennen enzo maar voor de rest ben ik geen wedtsrijd ruiter om het maar zo te zeggen met mijn vorig epony reed ik 1 keer in de maand zomz wat vaker

Helly11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:08

Alicia2u schreef:
Ik denk dat voor een jonger paard een wedsrijdje best leerzaam kan zijn, maar dan moet je niet gaan rijden om het winnen, maar om hem aan de sfeer te laten proeven en te laten wennen aan de omstandigheden voor later. Dit kan bv ook door gewoon naar een wedstrijd in de buurt te rijden en met het paard rond te lopen op het terrein.

Helemaal mee eens!!
Is inderdaad lang niet altijd slecht om even sfeer te proeven met een jong paard en hem/haar een andere omgeving/bak te laten zien!