gedrag na castratie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kreef

gedrag na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 22:10

Mijn paard is vandaag gecastreerd, wanneer merkte jullie dat je paard rustiger werdt,ik bedoel hoelang blijven z,n hormonen nog werken[of in z,n bloed zitten]

Balou_k

Re: gedrag na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:13

na een aantal weken volgens mij.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:33

Na een half jaar. Dit was dan ook bij een shethengstje wat van zijn 2e tot zijn 15e gedekt heeft. Na een half jaar werd het winter en daalden de hormonen dus sowieso. op dit moment zijn ze nog niet terug gekomen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:38

Ik geloof dat de hormonen na zes weken uit het bloed zijn. Voor de zekerheid heb ik mijn paard na 8 weken pas bij de groep gezet.
Die van mij heeft nooit hengstengedrag vertoont ( gecastreerd met 1,5 ) dus wanneer het gedrag verandert kan ik je niet zeggen.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 17:56

dit paard is dus gecastereerd gisteren, en hij wordt in juni 2, ik heb hem in november gekocht en weet niet wat hij voor november heeft gedaan[maar dekken kan toch pas na 1,5 jaar?]dus ik denk niet dat hij gedekt heeft.Is hij dan eerder rustiger?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:57

dat is totaal paardafhankelijk...
sommige ruinen zijn vreselijk in de omgang en andere hengsten die dagelijks dekken leveren geen problemen op...

afhankelijk vh paard dus, maar ook van de begelieder

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:18

Het probleem met dit paard is dat hij vanaf de geboorte tot november vorig jaar zeg maar 1,5 jaar weinig tot geen contact heeft gehad met mensen dus hij schrikt overal van, maar hij vindt aanraking ook eng[hij is voor dat hij gecastreerd is eerst onder verdoving bekapt]want hij trapt daardoor heel gauw
Ik hoop dus echt wel dat hij rustiger wordt,en liever. Maar daar moet ik dus geluk mee hebben?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:31

Ik denk dat je geduldig met hem zijn vertrouwen moet gaan winnen door grondwerk, poetsen, wandelen, hoefjes uitkrabben etc.
Met veel geduld en vaak met hem aan de gang te gaan zodat hij vanzelf wel in de gaten krijgt dat bijv. bekappen niet eng is.

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:47

De hengst bij ons op stal is ook gecastereerd een half jaar gelden.

Heb heeft 4 weken ofso geduurt voor dat hij wat rustigere werd ..

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:49

fjordnina schreef:
Na een half jaar. Dit was dan ook bij een shethengstje wat van zijn 2e tot zijn 15e gedekt heeft. Na een half jaar werd het winter en daalden de hormonen dus sowieso. op dit moment zijn ze nog niet terug gekomen.

een hengst die gedekt heeft blijf meestal langer last hebben van "hengste hormonen"

Paard wat niet gedekt heeft. is als hengst over het algemeen al rustigere dan een hengst die gedekt heeft.

Dus duurt het minder lang om van het hengst gedrag af te komen

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:54

mijn 3 ruinen zijn 2 weken terug gecastreerd.
Tot nu toe gedragen ze zich nog niet anders, naar elk paard wat ze zien doen ze alsof ze hengst zijn(hinniken/gillen) en stormen ze er het liefst op af.
De dierenarts vertelde mij dat het 6 tot 8 weken duurt voordat ze echt wat rustiger gaan worden en het Hormoon uit hun lichaam is.
Dus ik heb nog even geduld en houd ze nog uit de buurt van de anderen Knipoog