Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Charaz schreef:Als het goed is zit er een metalen plaatje op de trekhaak gepopnageld, meestal naast de stekkerdoos van de verlichting. Het zou kunnen dat het daar bij op staat. Anders moeten in ieder geval merk en typenummer van de trekhaak er op staan en kun je de overige informatie aan de hand daarvan wrs. wel opzoeken op de website van de fabrikant (ik weet iig. dat dat bij Brink zo is).De auto waar het om gaat is een Renault Megane, waar kan ik vinden wat de kogeldruk mag zijn?
Charaz schreef:Ik wil zeker niet met een combinatie gaan rijden die niet toegestaan is. De auto waar het om gaat is een Renault Megane, waar kan ik vinden wat de kogeldruk mag zijn?
Charaz schreef:De trailer weegt 780 kg, de auto heeft nog geen trekhaak wil die alleen erop zetten als de auto met trailer en mijn pony mag rijden. Hmm hoe kom ik hier nou achter?
EricPrast schreef:Heb net al ff op de site van Brink zitten neuzen. Vaste trekhaken voor de 3/5 deurs hatchback (het meest verkochte model) van het oude type (bj. 1996-2002) hebben een max. kogeldruk van 65 kg, voor het nieuwe type (bj. 2003 - nu) 75 kg.
Edit: deze waardes kunnen bij andere fabrikanten natuurlijk afwijken.
Charaz schreef:Als ik dit zo lees is het niet de moeite om er een trekhaak onder te zetten.
De auto is een Renault megane berline van 1999 5 deurs.
Helaas pindakaas voor mij maar 400 kg weegt mijn haflinger ook niet.
ikke schreef:Heb ik ff naar gekeken, zowel op Autotrader als op de Renault Nederland website en ze zeggen daarover ehhh...: niets. Op Autotrader kun je nog vinden dat de Mégane van het oude type idd. een MTM ahw. geremd van 1250 kg heeft, maar niets over de kogeldruk. Op de Renault site zijn alleen specs te vinden van de types die nu nieuw verkocht worden, maar ook daarbij geen info over max. toegestane kogeldruk.Hhmm, ja, maar als Renault nu opgeeft dat de kogeldruk maar 50kg mag zijn? DAAR zit de adder onder het gras! Meestal mogen de trekhaken meer hebben dan de auto waar ze onder zitten.
lucifertje schreef:het probleem met een 2paards trailer is meestal dat ze 2000 kilo mogen laden.
Je mag dan zowiezo de trailer niet trekken met een auto die maar 1250 kilo mag trekken.
lucifertje schreef:het probleem met een 2paards trailer is meestal dat ze 2000 kilo mogen laden.
Je mag dan zowiezo de trailer niet trekken met een auto die maar 1250 kilo mag trekken.
EricPrast schreef:ikke schreef:Heb ik ff naar gekeken, zowel op Autotrader als op de Renault Nederland website en ze zeggen daarover ehhh...: niets. Op Autotrader kun je nog vinden dat de Mégane van het oude type idd. een MTM ahw. geremd van 1250 kg heeft, maar niets over de kogeldruk. Op de Renault site zijn alleen specs te vinden van de types die nu nieuw verkocht worden, maar ook daarbij geen info over max. toegestane kogeldruk.Hhmm, ja, maar als Renault nu opgeeft dat de kogeldruk maar 50kg mag zijn? DAAR zit de adder onder het gras! Meestal mogen de trekhaken meer hebben dan de auto waar ze onder zitten.
ik heb ook even gekeken en daar wordt niks meer over gezegd.