Ik vind dat sommige maneges hun rijbak(ken) echt verwaarlozen.. of gewoon een slechte bodem hebben..
Ik bedoel.. je bak is het beste wat je hebt.. mijn paardje gaat er gewoon heel slecht van lopen..
Vinden jullie dit ook?
Groetjes TiaraBungy
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar hij werd heel hard..
maar.. de bak werkt niet mee..
dus dat zit helemaal goed..
TiaraBungy schreef:trouwens.. ga nu naar westernstal in Den Haagdus dat zit helemaal goed..
Moelie schreef:Tjah, ik ben het er wel mee eens. Waar ik mijn paard heb gestalt hebben ze geen bak, mijn paard word in Mei pas 2 jaar dus ik heb er voorlopig ook nog geen nodig. Ik mag als het zover is bij de buren in de buitenbak rijden, daar ligt licht zand in, dat ook niet zo snel modderig word, en als het modderig is blijft het niet lang modderig.
Ik ken dat soort papier ja, dat hadden ze ook op een manege waar ik een tijdje heb gereden.. ik vond het niet zo'n fijne ondergrond eigenlijk. Het is logische dat het in orde moet zijn, je wilt er tenslotte fatsoenlijk met je paard rijden, niet dat die er slecht door gaat lopen. Dus als ik jou was zou ik het er gewoon ter sprake brengen, gewoon op een nette manier zeggen dat ze ondergrond van de bak je niet bevalt. En als meerdere dat vinden kunnen hun het ook zeggen; dan dringt het denk ik wel tot ze door dat ze het moeten veranderen.

maar ik mag er niet in stoppen ofzo.. dus als ik geen zin heb in ''hard werken'' rijd ik daar in..
) DubbelDun schreef:Ik denk dat mensen zich nog veel te weinig bewust zijn van de rechten maar vooral de plichten die een manege/pensionhouder heeft tegenover zijn klanten.
Voor schade aan je paard door een slechte bakbodem (gaten, grote stenen,stukken glas) kun je de eigenaar/huurder van de bak aansprakelijk voor stellen. Net als voor gevaarlijke situaties in en rond de stal.
Helaas is er nog weinig jurisprudentie over, maar een aantal proefprocessen zouden zeker de aandacht kunnen aanscherpen.
Nadeel is dan wel dat hoogstwaarschijnlijk een aantal kleine pensionhouders gedwongen worden te stoppen wegens te dure aanpassingen en de grotere de prijzen zullen verhogen.

das fijn

we gaan wéér verhuizen