maneges beter onderhouden van bakbodems!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

maneges beter onderhouden van bakbodems!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 20:53

ik weet niet of hier al een topic over is.. en of hij goed staat maar:

Ik vind dat sommige maneges hun rijbak(ken) echt verwaarlozen.. of gewoon een slechte bodem hebben.. Boos!
Ik bedoel.. je bak is het beste wat je hebt.. mijn paardje gaat er gewoon heel slecht van lopen.. Verdrietig

Vinden jullie dit ook?

Groetjes TiaraBungy
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 16-03-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Re: maneges beter onderhouden van bakbodems!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:16

Vorig jaar september verhuisd en nu al (of pas) is die bodem niet goed? Het lijkt me sterk dat die bodem in september wel goed was en nu opeens niet meer. Als jij de lat zo hoog legt, dan zul je beter op moeten letten bij de keuze van de volgende stal. Als het trainen zo belangrijk is voor je, ga dan naar een stal waar dat ook belangrijk is en je dus kunt verwachten dat ze passend onderhoud plegen aan hun spullen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:20

wooooooow.. rustig maar Bloos
de bak is van een soort papierachtige zooi.. toen was het onze enige optie.. en de bak leek héél geschikt voor ons.. de eerste maanden ging het super Knipoog maar hij werd heel hard..
iedereen zeurt erover.. dus het zal niet alleen aan mij liggen hoor..
maar toch vind ik dat maneges soms hun bodems verwaarlozen..
niks ten nadele van waar ik nu sta!! vind het een superstal Haha! maar.. de bak werkt niet mee..

trouwens.. ga nu naar westernstal in Den Haag Knipoog dus dat zit helemaal goed..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:23

maar.. ik wil liever jullie mening over wat er nú in staat.. anders krijg ik alleen maar zulke reacties Tong uitsteken Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:54

Tjah, ik ben het er wel mee eens. Waar ik mijn paard heb gestalt hebben ze geen bak, mijn paard word in Mei pas 2 jaar dus ik heb er voorlopig ook nog geen nodig. Ik mag als het zover is bij de buren in de buitenbak rijden, daar ligt licht zand in, dat ook niet zo snel modderig word, en als het modderig is blijft het niet lang modderig.
Ik ken dat soort papier ja, dat hadden ze ook op een manege waar ik een tijdje heb gereden.. ik vond het niet zo'n fijne ondergrond eigenlijk. Het is logische dat het in orde moet zijn, je wilt er tenslotte fatsoenlijk met je paard rijden, niet dat die er slecht door gaat lopen. Dus als ik jou was zou ik het er gewoon ter sprake brengen, gewoon op een nette manier zeggen dat ze ondergrond van de bak je niet bevalt. En als meerdere dat vinden kunnen hun het ook zeggen; dan dringt het denk ik wel tot ze door dat ze het moeten veranderen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:59

TiaraBungy schreef:
trouwens.. ga nu naar westernstal in Den Haag Knipoog dus dat zit helemaal goed..

Dat hoop ik dan maar...........

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:24

Tja ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou op stal zitten maar ik ben het niet met de stelling eens dat maneges hun bakbodem verwaarlozen.

De manege waar ik nu rijd heeft een hele dure bodem die netjes op tijd gesleept wordt. De regel is daar ook dat je voor het betreden van de bak de hoeven van je paard uitkrabt. Ook als je de bak uitgaat moet je eerst weer de hoeven krabben.
Als een paard mest in de bak wordt dit meteen verwijderd.

Dus nee zij onderhouden de bodem prima!
En ik ben dit al op meer stallen tegengekomen. Echt slechte bakbodems zie ik op maneges niet veel.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:21

Sommige maneges verwaarlozen hun bak wel en sommigen niet. Ik denk dat hier ook uit blijkt dat je veel voor je les moet betalen of juist weinig. Net als vieze stallen met weinig bodembedekking en schone stallen met normale bodembedekking.
Dus die stallen zijn er wel met een zeer slechte bakbodem.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:39

Inderdaad Blackstar dat bedoelde ik ook. De ene stal zal de bak goed onderhouden en de andere niet. Ik vind het daarom ook veel te kort door de bocht om te zeggen dat maneges hun bakbodem verwaarlozen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:25

ja maar ik bedoel ook sommige maneges.. waar ik vroeger gereden heb was het echt perfect!!
en bij ons moeten ze het ook wel opruimen.. maar bij sommige maneges stuit ik er vaak op dat ik dit probleem heb..
ik zet er wel even sommige bij Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:26

Moelie schreef:
Tjah, ik ben het er wel mee eens. Waar ik mijn paard heb gestalt hebben ze geen bak, mijn paard word in Mei pas 2 jaar dus ik heb er voorlopig ook nog geen nodig. Ik mag als het zover is bij de buren in de buitenbak rijden, daar ligt licht zand in, dat ook niet zo snel modderig word, en als het modderig is blijft het niet lang modderig.
Ik ken dat soort papier ja, dat hadden ze ook op een manege waar ik een tijdje heb gereden.. ik vond het niet zo'n fijne ondergrond eigenlijk. Het is logische dat het in orde moet zijn, je wilt er tenslotte fatsoenlijk met je paard rijden, niet dat die er slecht door gaat lopen. Dus als ik jou was zou ik het er gewoon ter sprake brengen, gewoon op een nette manier zeggen dat ze ondergrond van de bak je niet bevalt. En als meerdere dat vinden kunnen hun het ook zeggen; dan dringt het denk ik wel tot ze door dat ze het moeten veranderen.

iedereen vindt het een r*otbodem.. maar ook de manege-eigenaar zegt het hoor.. wilde alleen kijken of het bij jullie ook voorkomt.. Knipoog

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:28

ooh sommige maneges en die bakken :| , ik was laasts in sneek en die bodem was dus zo glad dat me pony onderuit bijna is gegaan maar wel mooi een schrefe werfel in de rug :@, gelukkig is ie er nu weer uit , en ik ben er laatst weer geweest en toen was het al weer een stuk beter omdat ze er wat doorheen hebben gedaan, moet er zaterdag weer heen dus hoop dat de bak goed is (A) Haha!
in sonnega ( manege waar ik rij ) hebben ze nu een eb en vloed bodem bevalt zeer goed , zelf na een concours waar meer dan hondert meededen kon je amper zien dat er was in gereden , super toch ? !

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:32

ja, op de manege waar ik sta hebben ze óok een eb en vloed bodem.. echt geweldig Haha! maar ik mag er niet in stoppen ofzo.. dus als ik geen zin heb in ''hard werken'' rijd ik daar in..
of als ik ga springen (zonder zadel, er bijna vanaf liggen, en heeeeel veel lol hebben met paard en m'n moeder Tong uitsteken )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:44

Ik denk dat mensen zich nog veel te weinig bewust zijn van de rechten maar vooral de plichten die een manege/pensionhouder heeft tegenover zijn klanten.
Voor schade aan je paard door een slechte bakbodem (gaten, grote stenen,stukken glas) kun je de eigenaar/huurder van de bak aansprakelijk voor stellen. Net als voor gevaarlijke situaties in en rond de stal.
Helaas is er nog weinig jurisprudentie over, maar een aantal proefprocessen zouden zeker de aandacht kunnen aanscherpen.
Nadeel is dan wel dat hoogstwaarschijnlijk een aantal kleine pensionhouders gedwongen worden te stoppen wegens te dure aanpassingen en de grotere de prijzen zullen verhogen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:59

DubbelDun schreef:
Ik denk dat mensen zich nog veel te weinig bewust zijn van de rechten maar vooral de plichten die een manege/pensionhouder heeft tegenover zijn klanten.
Voor schade aan je paard door een slechte bakbodem (gaten, grote stenen,stukken glas) kun je de eigenaar/huurder van de bak aansprakelijk voor stellen. Net als voor gevaarlijke situaties in en rond de stal.
Helaas is er nog weinig jurisprudentie over, maar een aantal proefprocessen zouden zeker de aandacht kunnen aanscherpen.
Nadeel is dan wel dat hoogstwaarschijnlijk een aantal kleine pensionhouders gedwongen worden te stoppen wegens te dure aanpassingen en de grotere de prijzen zullen verhogen.

waar ik nu (nog) sta hebben ze het voordeel dat ze nog een andere superbak hebben!! Alleen zijn er áltijd lessen.. Boos!
dus das dan weer de r*tkant..
en begrijp me niet verkeerd.. ik zeg echt niet dat álle maneges een slechte bodem hebben.. ik vraag alleen of jullie dit ook vinden.. (van sommige)
Het ligt er idd aan wat voor ''kwaliteit'' je manege heeft,maar ik sta op een goede manege, hee netjes.. alleen is de 2e bak gewoon wat minder..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:23

Ik heb op mijn wedstrijden die ik heb gereden nog geen enkele slechte bodem gehad, het waren fijne bodems om op te rijden en te lopen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 09:48

okee Knipoog das fijn Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:59

Bij mijn manege ligt er sinds een paar maand een nieuwe bodem in.
Al vrij snel kon al het zand er weer uit en is er weer een andere bodem ingelegd, omdat de eerste niet goed bleek te zijn.

Waarom ze de 2e bodem er niet weer uit hebben gehaald weet ik niet, maar het is in iedergeval een veel te zware bodem!
Er is zelfs 1 hoek waarbij je gewoon verplicht bent om de hoek af te snijden, omdat het paard anders bijna tot aan zijn koot in het zand wegzakt.

Gek he! Dat ik pas werd gebeld dat de lessen niet doorgingen omdat 4 v.d. 8 paarden geblesseerd was...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:26

ja das rot.. kijk, jullie moeten me echt niet verkeerd begrijpen dat ik ALLE maneges een slechte bodem vind hebben!!
er zitten geweldige bodems bij!!
Maar ik stuit toch meestal op het probleem dat de bodem zo rot is.. terwijl ik goed zoek.. Bloos
en ik ben eigenlijk nu naar die manege gegaan (waar ik nu sta) als een soort noodoplossing, maar wij dachten dat de bodem super zou zijn voor ons.. maar dat blijkt dus niet zo.. Boos!
Maar.. 't wordt al verholpen gelukkig Lachen we gaan wéér verhuizen Tong uitsteken
Maarja, daar kan ik ook lekker weer met m'n vriendin naar buiten Haha! Haha!