actie tomaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

actie tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:17

Ik weet niet hoe het kan, maar na misschien een kwartiertje rijden heb ik een enorm rood hoofd. Na het rijden krijg ik weleens een opmerking van 'zo, jij hebt hard gewerkt'. En inderdaad; ik zie eruit of ik zojuist geprobeerd heb het wereldrecord touwtrekken te verbeteren.
Het lijkt wel of mijn hoofd de warmte niet kwijt kan...
Ik ben natuurlijk lekker bezig op mn paardje maar echt niet dat je daar moe van wordt. Ik heb wel een cap op, maar eentje met veel ventilatiesleuven. Ik rijd met dit weer in een t-shirtje met lange mouwen. en mijn ademhaling is ook niets mis mee.

Wie heeft dit ook? Is hier nou niks aan te doen?

_Irene11_

Re: actie tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:22

Ik heb ook wel eens dat mijn hoofd rood is alleen denk ik niet zo erg als dat jij dat hebt.
Misschien moet je iets meer drinken Pling . Ik zou denken dat je te warme kleren draagt, dat je cap te veel warmte vasthoud of dat je je misschien (iets) te veel inspant. Maar dat is het dus niet.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:25

Je kunt natuurlijk als oplossing een ventilator op je cap vastmaken! Vork Tong uitsteken

QundP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:31

volgens mij is er niet veel aan te doen.. misschien ventileert je cap toch niet goed genoeg? Knipoog

nathan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:51

danj moet je een cap met ventieltjes kopen die ventileerd meer.. en je weet als 2 schaapen over de dam zijn valt hij er zelf om
Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:36

Dit probleem heb ik ook, alleen dan niet zozeer als ik rijd maar ongeveer een uur nadat ik ben afgestegen, dan krijg ik een warm hoofd Clown Blijf het even volgen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:10

Ik heb hier ook veel last van... En dan hoef ik het niet eens warm te hebben... Ik krijg het zelfs als ik heel hard (en lang) moet lachen.... En natuurlijk ook als ik me ergens voor schaam ofzo...

Dus ik denk niet zozeer dat het perse met inspanning te maken heeft en wat je dr aan kunt doen geen idee Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:12

Hihihi ik heb het ook Nagelbijten / Gniffelen Daarbij zweet mijn paard ook nog vrij snel dus ziet het eruit alsof we ontzettend hard hebben gewerkt. Terwijl het eigenlijk best meevalt, we hebben wel zwaardere lessen meegemaakt. Mijn cap is goed, is speciaal ontwikkeld voor goede ventilatie. Dus daar heeft het bij mij niets mee te maken. Maar ik loop over het algemeen snel rood aan Bloos

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:41

Dit probleem heeft niets te maken met je cap die de warmte niet goed doorlaat, want je gezicht is rood en daar zit je cap niet.
De ene persoon kan zijn warmte makkelijker kwijt dan de ander. Jij kan waarschijnlijk je warmte dus niet goed kwijt en daardoor krijg je een rood hoofd. Ook al zou je met een shirt dragen met korte mouwen helpt dit niets. Hier valt eigenlijk niets tot weinig aan te doen. Het enige wat meer zou kunnen helpen is meer drinken of af en toe een sauna bezoek zodat je lichaam went aan de warmte.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:45

Ik zou eens gaan googelen er is hier een naam voor, ik bedoel dat mensen overdreven snel rood worden Ja

Shellovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:46

Mijn vriendin had het toen ze kleiner was ook, tegenwoordig valt het wel weer mee. Maar 'vroegah' kwam het idd ook door die lekker ouderwetse caps die er toen waren Nagelbijten / Gniffelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:53

Shellovic schreef:
Mijn vriendin had het toen ze kleiner was ook, tegenwoordig valt het wel weer mee. Maar 'vroegah' kwam het idd ook door die lekker ouderwetse caps die er toen waren Nagelbijten / Gniffelen.

Maar tegenwoordig heb ik een moderne cap en ik krijg nog steeds een rooie kop. Rara hoe kan dat.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:49

Ik denk onbewust ook door spanning in je lijf. Probeer hier eens aan te werken (goed ontspannen etc.). Als je namelijk je aanspant krijg je vanzelf een rood hoofd!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:50

Heb je blonde haren?
En wellicht ook wat sproetjes en een bleke huid Clown

Mensen met een dunne huid hebben dit gewoon erger dan mensen met een dikkere huid.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 08:58

crossmonster schreef:
Heb je blonde haren?
En wellicht ook wat sproetjes en een bleke huid Clown

Mensen met een dunne huid hebben dit gewoon erger dan mensen met een dikkere huid.

Mijn oude stalbaas ziet eruit als hierboven beschreven, en ja ja ook zij had hier last van Haha!
Denk ook dat het niets te maken heeft met conditie of iets in die trant.
Wellicht zijn die saunabezoeken die hier al een keer genoemd zijn een aanrader voor je baat het niet, dan heb je iig wel lekker zitten zweten Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:01

Als ik hard aan het werk ben, lees : met varkens stoei, dan krijg ik ook meteen een boei.
Ookal heb ik daar best een goede conditie in.
Paardrijden evenzo.

Alleen met sporten op de sportschool werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik voor een spiegel stond te tae-bo-en Haha! whahaha wat een boei kreeg ik.
Na 5 minuten al hoor, gewoon zodra ik me inspan krijg ik een rood hoofd

Tomateeeeeeeeeen , lekkere tomaaaaaaaaaateeeen
Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:05

Ik heb het ook, vind het echt verschrikkelijk...
Ook ik krijg geregeld opmerkingen, mijn instructeur heeft er een handje van.
Goh San, wat heb je toch weer een gezond kleurtje

Boos!

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:52

Ik ben (van nature) ook blond en heb er m'n hele leven al last van... van een rood hoofd! Na 5 minuten draven is ie al knalrood en m'n cap is dan ook niet meer droog! Goede of slechte conditie... maakt bij mij niks uit.
Manier van ademhalen ook niet.
Vroeger vond ik dit heel vervelend, maar ik heb me er bij neergelegd. Ik geloof niet dat je hier veel aan kan doen... helaas!

tezza56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:14

Volgens mij moet je je er gewoon bij neerleggen , je bent echt niet de enige die dit probleem heeft Knipoog

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:55

ik heb na mijn proef op wedstrijd ook altijd een rooie kop Clown

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:49

ik heb ook heel snel een rood hoofd, en helemaal gloeiende wangen Tong uitsteken
Maar ik trek me der niets van aan en ga lekker door met rijden Knipoog daar gaat het toch om Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:54

Hmm klopt toch niet helemaal. Ik heb bruin haar en ben sproetloos maar krijg alsnog zeer vaak een rode kop Vork

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:58

Heeft met je doorbloeding te maken, een vriendin van mij heeft het ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

Hier nog een tomaatje! (met bruin haar en ook geen sproeten). Je erbij neerleggen dat je hier nu eenmaal last van hebt is volgens mij de enige oplossing. Enige wat ik nog wel eens vervelend vind is idd die leuk bedoelde opmerkingen "goh, warm he?"of "jij hebt zeker hard gewerkt hihihi" die je na zoveel jaar wel allemaal gehoord hebt. Misschien een idee om hier eens actie tegen te voeren en ons als rood wordende ruiters tegen te verenigen? Ik meld me aan!

SkittleX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:00

Ik heb er geen last va Pling n.
Je kunt ook met een naald gaatjes in je gezicht prikken Vork dan kan de hitte enzo er beter uit! Cool (lijkt me wel wat pijnlijk Ach gut !)