Ik heb een vraagje..
Ik heb een 12 jarige hengst die ik thuis op M-niveau heb lopen. Ik wil hem deze zomer graag uitbrengen in de sport, maar omdat ik zelf niet officieel L2+1 dressuur of L springen ben geweest, is dat helaas niet mogelijk. Ik ga vaak met hem naar een andere omgeving, zoals naar oefenparcoursen. Ik heb zelf ook geen ander paar tot mijn beschikking en vind het gewoon zeer jammer dat het op deze manier niet kan, terwijl hij heel erg braaf is en ik altijd wel op hem verdacht ben, omdat hij een hengst is, alhoewel dat nooit voorkomt als hij bij merries is of tussen rijd. Nou heb ik gehoord dat je in Belgie gewoon een hengst mag starten, zonder dat je geklasseerd bent op een bepaald niveau.
Mijn vraag is of het mogelijk is dat ik mij bij een belgische rijvereniging aanmeldt en in Nederland wedstrijden ga rijden? of moet je een bepaald aantal wedstrijden in belgie rijden? Ik kom zelf wel uit het noorden van het land. Weet iemand ook hoe het in Duitsland is, om een hengst te starten? of moet je daar ook L2+1 zijn geweest. Hoorde van iemand dat je daar een test moet afleggen?
Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt