Z met hoedje: hoe doe jij je haren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

Z met hoedje: hoe doe jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:29

Ik kom er niet meer uit..... mijn haren zijn te kort om ze in een knotje met zo'n donut te doen maar ik ben bang dat ze voor een staartje net ietsje te lang zijn al is het niet zo'n lange staart..

Hoe doen jullie dit?

Zo'n donut blijft ook met langere haren niet zo goed bij mijn zitten hebben jullie daar ook last van?

Suprice

Re: Z met hoedje: hoe doe jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:31

Misschien kan je iets proberen met schuifspeldjes? Ik heb lange haren en een cap, dus ik heb er niet zo'n moeite mee. Wel gebruik ik altijd schuifspeldjes, anders blijft het bij mij ook niet zitten..

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:24

Dat lijkt me op zich niet veel anders dan met cap Lachen
Misschien kun je je haar dan gewoon in een staart of vlecht doen, dubbelklappen, netje om en brede band erom?
Bij mij blijft de donut goed hangen, gewoon je haar erom en stevig elastiek erom. Dan nog een netje en een brede band en ik krijg hem zelf 's avonds niet meer uit Nagelbijten / Gniffelen
Maar als je haar niet lang genoeg is heeft dat weinig zin Lachen

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 13:36

waar halen jullie dan zo'n brede band? gewoon bij de drogist ofzo?

Dubbelklappen gaat al niet lukken daar zijn ze al te kort voor.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:40

Toen mijn haar nog een stuk korter was, deed ik die donut erom heen zo goed als mogelijk eroverheen slaan en hup direct heel straks haarnetje erom heen om de boel bij elkaar te houden. Daar weer strak een stiek om heen en dan vastzetten aan mijn hoofdhaar met schuifjes, altijd goed blijven zitten. Of het prettig voelt is een 2e Haha!

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:41

Ja, dat is gewoon even shoppen bij de drogisten of bij winkels als H&M Ja
Als ze zo kort zijn dat ze niet eens dubbel te klappen zijn dan lijkt me een staartje of klein vlechtje geen probleem hoor.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:08

Heb je al eens zo donut vorm knot geprobeerd? daar kun je je haar rond doen en een knot maken ook al heb je kort haar.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:14

Ik heb dan nog geen hoedje, maar doe het altijd met zo'n donut, haar door het gat, en beetje erom heen draaien, elastiekje erom(dat het een beetje blijft zitten en je je handen vrij hebt om de rest te doen), dan gewoon zo'n simpel haarnetje omheen draaien (alleen om je knot) en dan zo'n kralennetje, en dan een dik elastiek of band eromheen, ik kan zo gek doen wat ik wil maar het blijft prima zitten hoor Haha!
mijn haar is ongeveer tot mijn bh bandje.....

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:17

normaal doe ik het ook altijd met zo'n donut maar nu zijn ze daar dus echt te kort voor.

Waar halen jullie zo'n kralen netje?? Is dat zo'n stug ding die alles bij elkaar knijpt? Nu heb ik een gewoon haarnetje maar dat zit ook niet echt goed.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:19

zon kralennetje, speciaal voor die donut(past er net omheen, dus houd alles mooi bij elkaar idd Ja, je kan hem ook gewoon gebruiken, maar dat is wat minder fijn,

kun je gewoon bij de ruitersportzaak halen (divoza oa)
Afbeelding

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:22

ik rijd geen Z maar toch reageer ik maar , je hebt ook van die netjes zegmaar in de kleur van je haar ik had vroeger kort haar met veel laagjes en dan deed ik er altijd zon netje omheen en daarover dan gewoon zon strik met een netje ging prima

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:27

Wat ik altijd deed, toen mijn haar te kort was: elastiekje strak om een klein staartje draaien. En dan zo'n speld met een netje er aan, door mijn haar steken boven het elastiekje. Netje om je kleine plukje staart heen doen...klaar...

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:34

maar zo'n strik met speld vind ik persoonlijk niet zo mooi onder een hoedje...

Bij ons ruiterhuis hebben ze niet zo'n kralen netje maar kan hem via de site bestellen natuurlijk. Bednakt.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:29

weet je wat je ook kan doen als je donut te groot/dik is. een dikke elastiek om je staart heen binden, en dan het zelfde als wat je bij de donut doet. Het haar om de elastiek slaan. dan heb je kleiner knotje...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:32

Op youtube staat een filmpje hoe het moet (ff zoeken op ballet) met kort haar heb ik geen ervaringen, maar mijn haar blijft gewoon nooit zitten tenzij mijn instructrice het doet (kapster Haha! )

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:34

Ik heb altijd het probleem dat mijn cap dan niet meer past... Ik heb denk ik gewoon een raar hoofd dat mijn cap teveel achterover zit ofzo want als ik een knotje maak, hoe laag ook, dan zit dat in de weg als ik mijn cap op doe!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:37

Ik deed altijd een knotje maken en dan zo een netje erom, welke hierboven staat, en dan twee frutsels( of hoe die dan ook heten), van die dingen met elastiek waar stof omheen zit..bleef super zitten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:06

pearlie schreef:
Ik heb altijd het probleem dat mijn cap dan niet meer past... Ik heb denk ik gewoon een raar hoofd dat mijn cap teveel achterover zit ofzo want als ik een knotje maak, hoe laag ook, dan zit dat in de weg als ik mijn cap op doe!

haha ja je moet hem echt haast in je nek doen anders past je cap niet op Clown
helemaal die caps van tegenwoordig niet meer, gelukkig lukt het mij nog altijd met een beetje gepruts wel *LOL* Haha!

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 07:50

pearlie schreef:

Je moet je knotje dan heel laag in de nek doen en ietsje losser dan normaal. Door de rand van je cap zit hij dan toch strak Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:01

Urielle schreef:
pearlie schreef:

Je moet je knotje dan heel laag in de nek doen en ietsje losser dan normaal. Door de rand van je cap zit hij dan toch strak Knipoog

mwaaah ja dan toch mijn haar maar weer laten groeien... Huilen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:12

Ik heb een donut, die niet van nephaar is, maar van een soort gaasachtig iets. Ik heb nl ook te weinig haar om mijn haar goed rond de donut te vouwen. Ik maak een staartje, doe de donuteromheen, vouw het staartje zo goed en kwaad als mogelijk is rond de donut en zet de donut vast met 4 of 5 schuifspeldjes. Dan gaat er een soort van netje omheen en daarna nog een zwarte frutsel/wokkel. En dan zit het echt als een huis, daar kan ik mijn hoedje prima aan vast zetten.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:17

Je kan ook van die open speldjes kopen en daar heel je knot mee volprikken, dan blijft het ook heel stevig zitten..

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:18

een netje om je haar als t kort is en anders net als met een cap.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:18

sjiewauwah schreef:
een netje om je haar als t kort is en anders net als met een cap.

Ik doe me haar met cap en hoedje precies hetzelfde..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:23

mijn haar is ook te kort voor een donut, dus ik draai een sjaaltje om mijn staart(je) en vouw dan t haar eroverheen. Ook gebruik ik wel een nephaarstukje (zo'n elastiek met haar eroverheen) een netje erover en t lijkt net een knot....
Om de knot doe ik meestal een mouwophouder gemaakt van parels of een blingbling armband waar elastiek inzit...