Onderhoud MH Sportive High rider II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Onderhoud MH Sportive High rider II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:22

Ik heb gisteren de Mountain Horse sportive high rider II (hele mond vol Haha! ) gekocht. In mijn enthousiasme ben ik alleen vergeten naar het onderhoud te vragen Bloos In het foldertje dat erbij zat staat wel informatie over het schoonmaken en invetten van de laars, maar hierbij wordt alleen gesproken over de onderhoudsproducten van MH zelf. Nou vroeg ik me af of je voor het invetten ook gewoon ledervet (wat je voor bijvoorbeeld schoenen gebruikt) kan gebruiken, of iets anders? of moet je perse de spulletjes van MH hebben om ze mooi te houden? Wie helpt me?

Sies

Re: Onderhoud MH Sportive High rider II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:08

gebruik een goede laarzenwas. van cavalcura ( bij divoza) bijv.
Geen zadelzeep en zadelvet op je laarzen gebruiken!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:17

Ik gebruik voor mijn laarzen het schoonmaakmiddel en laarzencreme van Petri. Ik heb de MH laarzen ook, zijn nu 2 jaar oud, draag ze elke dag en als ik ze weer schoongemaakt heb zien ze er weer als nieuw uit.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:41

Ok, dus je kan het ook van een ander merk gebruiken? Zoals bijvoorbeeld petri inderdaad... Zadelvet was ik sowieso al niet van plan Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 14:20

Ik hoor vaker: geen zadelzeep en leervet op je laarzen gebruiken! Dat heb ik altijd voor waar aangenomen, zoveel mensen die het zeggen. Dus ik vanmiddag naar de dichstbijzijnde ruitersportzaak geweest, vragen wat ik het beste voor mijn laarzen kan gebruiken. "ja mevrouw, u kunt gewoon zadelzeep en leervet voor uw laarzen gebruiken". Rolleyes Nou ja, nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven...

Op de pot leervet staat trouwens niet waarvoor het wel of niet gebruikt kan/mag worden, is niet perse voor zadels/tuig, gewoon leervet van Rapide... Wat is daar precies schadelijk aan als je dat op je laarzen zou smeren?

Ik ga zo maar even de zaak bellen waar ik de laarzen heb gekocht, kijken wat zij zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:23

Ik heb dus altijd gewoon zadelzeep gebruikt.
En na gepoetst te hebben ze er als nieuw uit.
Zijn ook niet slap oid.

Dus ik doe dus heel simpel zonder aparte smeersels Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 14:34

Denk dat ik het ook maar gewoon simpel hou... De zaak die ik gebeld heb zeggen ook dat ik prima dat rapide leervet kan gebruiken. Ze dachten eigenlijk dat ik dat voor mijn laarzen had gekocht Clown

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:29

Ik heb cavalcura van Divoza, 12 uur laten intrekken en dan uitwrijven zegmaar. Werkt goed.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:34

Ik maak ze altijd eerst schoon met zadelzeek en dan met schoensmeer en ze zien er weer als nieuw uit Lachen

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:08

Ik doe het met zadelzeep schoonmaken, en dan met schoensmeer insmeren. Dan voor de BLING met een panty eroverheen gaan(heeeeel snel). Daar gaan ze van glimmen!

QundP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:18

eerst maak ik ze met een nat doekje schoon en dan gebruik ik gewoon schoensmeer.

Sanne_Benno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:35

ja mooi hoor

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:18

Ik heb deze laarzen ook gehad, en bij mij bleven ze met weinig onderhoud supermooi. Even natte doek, beetje schoenpoets en voila, een laars weer zo goed en glimmend als nieuw. Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:17

Kijk, da's fijn om te horen Lachen

Rij er vanavond voor het eerst mee, ben benieuwd Haha!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:19

ik heb die laarzen al bijna 6 jaar en zijn nu pas echt aan vervanging toe. heb ze wel altijd met ariat smeer (in een wit potje) behandelt. kreeg het er gratis bij..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:23

Roelke_ schreef:
Ik heb deze laarzen ook gehad, en bij mij bleven ze met weinig onderhoud supermooi. Even natte doek, beetje schoenpoets en voila, een laars weer zo goed en glimmend als nieuw. Lachen

Niet te veel met water schoon gaan maken, dan droogt je leer heel erg uit! Als het leer van zichzelf ook al vrij vet aanvoelt kan je het prima weer insmeren met een leervet, anders kan je beter een gekleurde of kleurloze schoencreme gebruiken.

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:27

dat klopt idd. bij mij zitten er aan de zijkant van de voet allemaal scheuren, door het veel te veel door nat weer lopen (mar ze zijn natuurlijk al op leeftijd)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:29

supertinkie schreef:
Roelke_ schreef:

Niet te veel met water schoon gaan maken, dan droogt je leer heel erg uit! Als het leer van zichzelf ook al vrij vet aanvoelt kan je het prima weer insmeren met een leervet, anders kan je beter een gekleurde of kleurloze schoencreme gebruiken.

Nat, nat.. Vochtig was een beter woord geweest.
Vochtige doek deed ik ook alleen als ze vies waren. Af en toe deed ik ze wel eens met lederdressing.