Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Dus om de 4 uur stoppen / water aanbieden. Ook zou ik ze er niet afhalen als je niet stopt om te overnachten. Zeker weten dat je niet onderweg ergens kan stoppen / overnachten? 16 uur rijden is voor jullie als chauffeurs ook erg zwaar.
ikke schreef:Om te beginnen zou ik voor twee maanden mijn paard niet heen en weer sjouwen, maar dat terzijde.
Als je gaat, rijdt dan door. Doorrijden. Gewoon rijden en alleen stoppen als daar noodzaak toe is (brandstof is de enig juiste noodzaak). Mensen die onderweg paarden uitladen, zonder deze voor een nacht ergens te stallen, zijn sukkels! Er zijn maar twee redenen om je paard onderweg uit te laden:
1) stoppen voor de nacht.
2) serieus probleem met verwondingen.
Verder zorg je dat je minimaal met twee chauffeurs bent, die bij voorkeur ook 100.000+ schadevrije vlieguren hebben.
Kortom: rijdt zo lang mogelijk door, liefst drie tot vier uur, stop om te tanken, te piesen en kijk even bij het paard, wissel van chauffeur en rijdt door. Heb je cruise control, gebruik die dan!
Tot slot: zorg voor een GOEDE kaartlezer of navigatiehulp en zorg dat je ook weet waar je naartoe moet. Blind rijden op je navigatiesysteem is een garantie voor ellende!
Maya schreef:Ik denk dat ik wat langer zou doorrijdenDus om de 4 uur stoppen / water aanbieden. Ook zou ik ze er niet afhalen als je niet stopt om te overnachten. Zeker weten dat je niet onderweg ergens kan stoppen / overnachten? 16 uur rijden is voor jullie als chauffeurs ook erg zwaar.
Gaat hij trouwens per vrachtwagen of per trailer?
amigo1310 schreef:Maya schreef:Ik denk dat ik wat langer zou doorrijdenDus om de 4 uur stoppen / water aanbieden. Ook zou ik ze er niet afhalen als je niet stopt om te overnachten. Zeker weten dat je niet onderweg ergens kan stoppen / overnachten? 16 uur rijden is voor jullie als chauffeurs ook erg zwaar.
Gaat hij trouwens per vrachtwagen of per trailer?
ps wat ik niet snap....
ik zie de meesten klagen dat 2 maanden n korte periode is maar wat als ruiters een internationale wedstrijd hebben......
Pop schreef:Ik heb ook 5 paarden naar Zweden verkocht.
Het is een erg lange reis, dus zorg dat je extra voorbereid bent.
Je paard moet ingetekend zijn in het paspoort!!! Let daarop, en ook moet de RVV of AID je paard controleren.
In Zweden moet je ook verplicht met winterbanden rijden, en in Denemarken mag dat niet ( met van die noppen ).
Kennissen uit Zweden hebben 2 paarden zelf opgehaald met een vrachtauto, maar ze waren ongeveer 1200€ kwijt.
Ze moesten speciale banden onder de vrachtauto, keuring, brandstof enzo, de boot kosten of eventueel de tolbrug ( kost ook over de 200 euro )
Succes, en heel erg veel plezier in Zweden wat je er ook gaat doen, het is daar prachtig!!!