paard wel of niet verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je paard/pony verzekerd?

Ja
15 (28%)
Nee
26 (49%)
Nee, maar wil hem wel gaan verzekeren
12 (22%)

Totaal aantal stemmen: 53

woeliej

paard wel of niet verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:21

ik was wel benieuwd wie hier zijn paard wel verzekerd heeft en wie niet, en dan waarom wel of niet?

En zo wel, welke verzekering en bij welke verzekeraar? Hoe is de service daar? Welke verzekeraar raden jullie aan en welke af en waarom?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: paard wel of niet verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:27

Nee, ik heb hem nog niet verzekerd, maar ik ga hem wel verzekeren. De verzekering wordt dan de dekhengstenverzekering, bij Hippo. De reden voor deze verzekering is dat de hengstenhouder waar mijn hengst staat dit liever heeft, en hun hebben zelf goede ervaringen met Hippo. Waarom hij nog niet verzekerd is is omdat het sperma-onderzoek nog niet is afgerond.
Voorlopig wordt hij nog niet tegen iets anders verzekerd, omdat de sportprestaties er voorlopig nog niet zullen zijn, en de dekhengstenverzekering nu afdoende is.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:28

wij hebben beide paarden bij hippozorg verzekerd voor dood en ongevallen. Ik zet er echter aan te denken de pony uitgebreid te gaan verzekeren i.v.m verhoogde kans op kreupelheden wegens het rijden van endurance wedstrijden. De verzekerings agent was een aardige man en legde eventuele vragen goed uit uit dus de service was naar mijn mening prima.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:30

Mijn paard zit wel in de verzekering. Is voor een vangnet voor hoge ziektekosten. Hij is verzekerd bij Hippozorg( voorheen amev hippo). Bevalt tot nu toe prima. Geen proeblemen mee gehad en keren snel uit. Mijn paard is verzekerd voor uitgebreide ziektekosten.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:33

Ik heb mijn merrie wel verzekerd.
Ik heb de verzekering lopen bij Equipe Paardenverzekering.
Ik heb Equipe 4 en uitgebreide ziektekosten.

Met mijn vorige paard veel ellende gehad dus wou deze nu zeker weer verzekeren!

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:09

wel verzekerd
Hippozorg= keren snel uit nooit problemen!
uitgebreide ziektekosten.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:23

Kunnen de mensen die NEE gestemt hebben ook uitleggen waarom ze hun paard niet verzekerd hebben? Want ik ben er ook wel benieuwd naar in welke gevallen mensen het niet nodig vinden hun paard te verzekeren.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:27

Ze zijn niet verzekerd, gaan we wel doen. Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:28

Wij hebben de paarden niet verzekerd.
In al die jaren dat we geen verzekering hebben, hebben we al een hoop geld aan premie bespaard. Meer kosten dan de jaarlijkse enting hebben we meestal niet, soms en keer een gaskoliek of een virus, maar daar blijft het meestal bij.
Mocht er iets gebeuren, dan heb ik altijd wel spaargeld om het op te kunnen lossen.

Als je een sportpaard wilt verzekeren voor een reëel handelsbedrag, dan is dat niet te betalen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:46

Ik zit te denken om over te stappen van verzekering.
Nero is nu onderling verzekerd, maar is echt zo'n boerenverzekering. Mocht er iets gebeuren, moet ik hem afgeven, en dat zie ik niet zitten

Heb nu een brochure aangevragen bij www.uwpaardverzekeren.nl
Moet zeggen dat dat er goed uitzag Ja

Maar idd of het slim is om je paard te verzekeren zoals Karin zei.

Ik ben gewoon een recreatief ruiter, en heb een simpele welsh pony.
En misschien is het ook wel zo, het bedrag wat je uitspaart aan premie kun je ook een hoop DA kosten mee betalen, mocht je paard iets overkomen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:59

Nerootjeh schreef:
Maar idd of het slim is om je paard te verzekeren zoals Karin zei.

Ik ben gewoon een recreatief ruiter, en heb een simpele welsh pony.
En misschien is het ook wel zo, het bedrag wat je uitspaart aan premie kun je ook een hoop DA kosten mee betalen, mocht je paard iets overkomen?

Bedenk daarnaast ook dat de meeste ziektekostenverzekeringen niet meer kosten vergoeden dan de verzekerde waarde van het paard. Als je paard dus voor 2000 euro is verzekerd en je hebt een dierenartsrekening van 4000 euri's, dan kun je alsnog die 2000 euri's zelf ophoesten.
Ook zit er vaak een maximum te claimen bedrag op jaarbasis aan vast. heb je de domme pech dat je twee keer moet claimen, heb je dus zomaar kans dat je die tweede keer alsnog zelf moet betalen.
Kortom lees de kleine lettertjes zeer grondig, voordat je in het moeras stapt wat paardenverzekering heet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:01

Wel verzekerd das maar goed anders was ik allang falliet geweest,equine risk was voor heen hippo zorg.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:04

wel verzekerd, bij de efo, ziektekosten + ongeschiktheid voor de sport + brand, ik wil niet voor de keuze komen staan als hij geopereerd moet worden

Danielle_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:27

ik ben van plan om over ong een jaar ook een paard te kopen en daarom nu al een beetje aan het rondkijken voor informatie
zo dus ook over de verzekeringen. ik heb alleen niet zoveel verstand van zulke dingen en word op de sites dan ook niet echt helemaal duidelijk over sommige dingen
daarom heb ik een paar vraagjes waar jullie mij miss verder mee kunnen helpen.

- is met een uitgebreide verzekering je paard voor ALLES verzekerd? hiermee bedoel ik als het komt te overlijden, maar ook voor alle andere veearts bezoekjes (stel je paard heeft een wondje waar je een veearts naar wil laten kijken, osteopaat, koliek, operaties of iets anders waar een veearts voor moet komen)
- wat kost zo'n All in verzekering ongeveer als je uitgaat van een paar van ong 4000 euro?
- voor de mensen met een verzekering, heb je ook nog geld achter de hand voor noodgevallen, hoeveel ongeveer
- voor mensen zonder verzekering, hoeveel geld hebben jullie ongeveer achter de hand?

- Ik ben van plan om een leuke paardje te kopen in een normale prijsklasse waarmee ik leuk dressuur wedstrijdjes kan rijden (en ook wel graag wat hogerop wil komen (als het meezit ong tot z2), maar ook lekker af en toe een buitenritje of een sprongetje mee kan maken, wat zouden jullie mij adviseren, wel een verzekering (en zo ja, hoe uitgebreid) of niet verzekeren.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
'gelukkig' heb ik nog even de tijd om alles goed uit te zoeken en te kijken wat ik wil.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:44

gelukkig ben ik verzekerd Clown mijn pony heeft altijd wat Koe

ik ben bij Equine Risk,voor mij een ideale verz.
de uitkering is erg snel.

helaas ook 2 paarden mee moeten geven en ook dat is perfect verzorgt geweest.

ik heb elk jaar de verz eruit gehaalt.
zonder verz was ik falliet en kon ik geen paard meer houden. Knipoog