Deken afdoen of omhouden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije85

Deken afdoen of omhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 23:05

Mijn paardje gaat in april 24/7 naar de weide en heeft nu noog een deken om.
Het is een 0 grams regendeken en die heeft ze nu een aantal weken op. Hiervoor had ze een 200 grams deken op.
Nu wil ik de deken dit weekend afdoen, omdat ik liever geen deken om wil op de wei.

Wat denken jullie?

Maartje1990

Re: Deken afdoen of omhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:07

Ligt er een beetje aan hoe het weer is dan? én of je paard wel of niet (net) geschoren is. Ik doe zelf na het rijden wel de deken erop en die van mij staan 24/7 het hele jaar door buiten gewoon in hun 'blootje' alleen na het rijden doe ik een deken op Knipoog

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:11

ik zou het geleidelijk doen,bijvoorbeeld morgen overdag als het lekker weer is(hopelijk?) deken af,s'avonds nog een paar nachtjes wel de deken op als het wat frisser is 'nachts.hangt ook van het weer af,als de temperatuur omhoog gaat kan de deken meer of sneller af..succes!

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 23:24

Ze is niet geschoren.
is idd wel een idee om hem 's nachts om te houden.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:30

ik zou de deken nu al af doen,
op het moment dat ze op de wei staat staat ze nacht's ook in haar blootje,dan doe je haar ook geen deken op,nu kan ze in de stal al wennen dat het wat frisser is,en zo koud is het nu niet voor een ongeschoren paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:12

Ik zou het niet doen, het regent steeds, er staat een hele koude wind en 's nachts gaat het nog richting 0.
Voor een paard dat altijd zonder deken staat is dat geen probleem, maar jou paard is wel een deken gewend.

viervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:36

komende week gaat het mischien s'nachts nog vriezen. Tot na dit punt zou ik hem nog ophouden. En gaat het niet meer vriezen dan overdag af en na een week ook de nacht. Ik zat nl zelf ook al te hopen, wanneer dat ding weer af kon. Ik ga er dus mee beginnen na de vorst die we van de week dus misschien krijgen. Die van mij is trouwens geschoren in november, maar er zit al weer genoeg op om dit aan te durfen. Nog 1 tip; doe waar je jezelf het prettigst bij voelt.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 17:30

Heb haar deken afgedaan gisteren. Ze staat nu nog s'nachts op stal. Ze vind het heerlijk zonder deken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:14

0 grams regendeken geeft niet zoveel warmte, Op stal komt niet zo heel veel wind lijkt me ? Dan kan hij prima af.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:17

Ik denk dat hij gewoon afkan
maar je moet hem dan wel eerst in de stal ook al afdoen Tong uitsteken
en niet meteen als ze de wei opgaan afdoen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:26

Hey

mag ik mijn vraag erbij gooien? Vind het een beetje zinloss op er een nieuw topic voor op te starten.

Mijn pony stond tot november 24/7 buiten zonder deken - sindsdien op stal zonder deken. Ik wil haar graag volgende week naar huis halen 24/7 op de wei - maar ze verliest wel al een pak wintervacht. Mag ze gewoon zonder deken 24/7 buiten?

repie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:55

marije85 schreef:
Ze is niet geschoren.
is idd wel een idee om hem 's nachts om te houden.

Zo heb ik het ook met mijn pony aangepakt...

ging altijd goed. geen verkoudheiden gehad...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:20

Lieke_M schreef:
Hey

mag ik mijn vraag erbij gooien? Vind het een beetje zinloss op er een nieuw topic voor op te starten.

Mijn pony stond tot november 24/7 buiten zonder deken - sindsdien op stal zonder deken. Ik wil haar graag volgende week naar huis halen 24/7 op de wei - maar ze verliest wel al een pak wintervacht. Mag ze gewoon zonder deken 24/7 buiten?

vacht verliezen ze omdat de dagen langer worden, dit is voor een paard het teken dat het warme weer erweer aankomt.
Ik zou zeggen dat ze zonder deken naar buiten kan, als ze het koud krijgt merk je het wel en kun je altijd nog een deken opdoen.

@ts: een 0 grams deken geeft al niet ontzettend veel warmte, ze zou dan wel zonder kunnen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:24

Zelf doe ik alleen nog een 0 grams regendeken om als het van dat baggerweer is zoals vandaag en hij staat buiten. Gaat prima ondanks dat hij flink aan het verharen is.

Zou s nachts nog wel een deken omhouden en als je paard buiten staat en het baggerweer is een regendeken om doen, anders kan het nog best koud worden voor een paard wat een deken gewend is.