Combineren Kind werk en paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Combineren Kind werk en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:56

Aan alle moeders die hier op het forum zitten.

Hoe combineren julie je werk/kind en je paard?
Hebben julie een vriend/man die achter je hobby staat?
Hoe zijn jullie ervaringen als je paard dan op pension staat of staat je paard aan huis?

Rijdt je wedstrijden en neem je je kind(eren) dan ook mee,
kortom hoe plannen jullie het allemal.

Ik en mijn vriend hebben 1 kind samen een dochter van bijna 3, daarbij heb ik 1 haflinger.
Ik werk 4 dagen en ga dan meestal s,avonds naar mijn paard,(heb mijn paard op pension)

Nu is mijn vriend dus helemaal geen fan van paarden en al helemaal niet van haflingers.
Dus als de kleine op bed ligt ga ik naar me paard toe, das bijna elke avond.
Af en toe neem ik de kleine wel eens mee, wat ze trouwens prachtig vindt, ze wil er dan gelijk op.

Als ik dan ergens heen ga met me paard (wat bij mij overigens een zeldzaamheid is dan gaat de kleine naar opa en oma)

Graag hoor ik ervaringen van andere moeders.

P.S. wist niet of dit hier goed staat of hier al eerder een ander topic over is, anders verplaatsen
jullie het maar.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:09

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

celticpony

Re: Combineren Kind werk en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:14

schipperen....het was in begin ff zoeken,maar balans begint te komen.

ik werk 3 dagen,moeder van twee jonge meiden en vriend die paarden niet vervelend vindt, maar grote fan ook niet echt. Hij heeft wisselende diensten en ik pas mijn schema daar op aan. Mijn pony staat nu in volpension 24/7 buiten. Ik ga minstens 4 keer per week, sla soms dus over. Of als extra met de meiden erbij (knuffelen,poetsen,spelen met kids van vriendin,andere stalgenoten..jaja kindvriendelijke stal). Ik ga zelf of in ochtenduurtjes als meiden op school zijn, dan heb ik middagsvoor boodschappen,huis,klusjes,etc. Vaak ga ik ook als demeiden in bed liggen(als vriend niet hoeft te werken) Zit liever op stal,dan achter tv,ofweetikwat.
Ik probeer op zondagochtend als gezin in bed ligt,een vroege rit te maken, zodat smiddags voor gezin is. Het liefst zou ik elke dag gaan en ongeneerd een paar uur bezig zijn...dat gaat dus niet. vandaar dit alternatief door ze ergens gestald te hebben, waar ze heerlijk elke dag eruit, gemest en gevoerd word. daardoor kan ik de tijd die ik met depony heb helemaal aan haar besteden en neemt het geen uren in beslag. Gevolg,kan ik vriendlief ook eens lief aankijken om dekids te vermaken, zodat ik op een mooie dag, wat langer wegkan. ach..ikmag niet klagen...hij heeft zelfs trailertje(okok niet om aan te zien,maar toch) gekocht,maar dit was dan ook wel erg handig voor versjouwen ivm klus en bouwhobby Knipoog
wezijn wel op zoek naar huis (gaan toevallig morgen ergens kijken Haha!) ,waarbij paard aan huis kan...zoleuk vindt ie het dan ook welweer.Lijkt me ondanks het extra werk wel ontspannender omdat je dan meer tussendoor kan doen. maar ja...vind maar zoiets (wat trouwens weer een heeeeel ander gesprek is)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:14

Hier één kind, 10 jaar, baan, eigen bedrijf daarnaast en huishouden.

Ik doe de paarden overdag als ik tijd heb. Ik heb geen tijd om wedstrijden te rijden, vandaar dat ik dat niet zelf doe. De jonge paarden maak ik wegwijs, want die hoeven toch nog niet veel aan de bak. Zodra ze meer doorgereden moeten worden verlaten ze mijn handen. Haha!

Verder veulentjes ter wereld helpen is soms wel eens een aanslag op alles, als ze wat op zich laten wachten en er regelmatig gecheckt moet worden Knipoog .

Wel zijn we vaak in het weekend mee om onze eigen paarden te groomen op wedstrijden.

Mijn man vindt het ook leuk, maar dat zit ook in het feit dat het vaak niet onsuccesvol gaat. Vraag me af of hij het anders nog wel zo leuk gevonden zou hebben Tong uitsteken . Zoon vindt het minder, maar vermaakt zich uiteindelijk altijd prima.

Al met al is het natuurlijk wel een zeer aanwezige hobby Knipoog .

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:40

Ik heb 1 kind, ik werk 4 dagen in de week. Ik heb een fjord, die staat ook op een pensionstal, en ik heb een bijrijdster die hem 3 tot 4 keer in de week rijd. Meestal ga ik er gelijk heen vanuit m'n werk, want dan is de kleine nog bij de oppas.

Het scheelt echt een stuk om een bijrijdster te hebben die alles zelf doet en kan, het geeft je ook iets minder het gevoel dat je elke dag naar je paard moet, na een lange werkdag. Als ik haar niet had gehad, dan had ik het nooit volgehouden zo.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:53

Toen mijn kinderen nog klein waren had ik nog geen paarden.Toen de jongste naar school ging kreeg ik een paard van mijn man. Mijn werk liet het goed toe ( ik werkte twee vierentwintiguursdiensten) en ben dus verder veel vrij. Mijn man is ook met het paardenvirus besmet geraakt , en heeft twee tinkers.

Nu de kinderen groot zijn , doen zij ook de paarden.(drie dochters , waarvan twee zeer goed thuis zijn met de paarden)
Momenteel heb k het makkelijk , toen mijn kinderen klein waren was het wel een georganiseer , ik reed vaak tijdens schooltijden , en de twee dagen dat ik aan het werk was , waren voor mijn paard rustdagen , dan ging ze wel op de wei / paddock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:53

Ik zet even een stip voor wat tips voor later Nagelbijten / Gniffelen

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:52

ik heb een dochtertje van 3. 1 paard en geen bijrijdster. Ik ga vaak vanuit mijn werk meteen door en anders past mijn man op of ik sla een dagje over. oh ja ik sta ook vol pension, waarbij mijn paard elke ochtend een paar uur naar buiten gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:45

Ik heb 1 kind en een man die er helemaal achter staat. Rijden: op een vrij moment. Soms is dat overdag, soms 's avonds en soms lukt het gewoon echt niet of wil ik zelf gewoon graag thuis zijn om haar nog te zien voor ze in bed moet. Mijn paard staat in volpension en wordt ook buitengezet etc. dus ik heb ook geen noodzaak om te gaan. Ik ga gemiddeld eens per twee weken op wedstrijd, mijn vriend gaat dan mee om te groomen en op onze dochter te passen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:49

ik heb 3 kinderen van 6-8-9 jaar. Ik heb een baan van drie dagen en (nu nog) 1 pony. Ik ga 4x per week naar de pony toe en mest uit, borstel en ga meestal ook even rijden(geen les/wedstrijden, alleen buitenritten). Ik breng de kinderen naar school en fiets in 1x door.
In het weekend neem ik meestal wel één van de kinderen mee. Helaas zijn het geen paardengekken dus is het weleens met tegenzin van hun kant. Uitmesten vinden ze wel weer leuk *tong*
Ik heb toen ze kleiner waren altijd een meebetalende bijrijdster gehad, dat was ideaal. Nu heb ik dat niet meer nodig en geniet zelf met volle teugen van die vrijheid om te doen met je pony wat je wil en te gaan rijden hoe en wanneer je dat wilt. Tis een dure hobby maar een super hobby!
Mijn man is er niet zo wild van. Hij heeft voorheen wel lessen gehad maar komt nu nooit op de boerderij waar de pony staat. Jammer.
Ik vind het nu goed te combineren maar tijdens zwangerschap, babytijd, dreumes en peutertijd vond ik het zwaar. Maar geen reden om dus maar pony's te verkopen.
Ik ben nu weer zover dat ik er eentje bij ga kopen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:14

Ik heb 1 dochter van bijna 3, werk momenteel 4 dagen en heb 2 paarden en sta er alleen voor. Kortom te druk en niet haalbaar. Ik werk nu tijdelijk 4 dagen, straks wil ik terug naar 3 dagen. Mijn moeder past veel op dus ik kan 'savonds rustig naar stal toe. Voorheen reed ik wedstrijden maar dat is nu (helaas) verleden tijd. Ik rijd nu dus eigenlijk recreatief maar ik hoop in de toekomst toch wel weer een keer te kunnen gaan starten. Ik heb er momenteel wel moeite mee om alles te plannen en te regelen en ook nog energie over te hebben om te gaan rijden. Ik hoop dat het komt door het slechte weer, gelukkig gaan we betere tijden tegemoed.

Dope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:30

Mijn ouders hebben beide een eigen bedrijf en wij hebben 7 paarden, 5 pony's, 2 shetjes en een jaarling. Wij zijn met z'n 3 thuis. Ik (16) Mijn zusje (13) en mijn kleine zus (7). Toen ik en mijn zusje nog erg klein waren hadden we een soort nanny in huis. Was best wel lachen. Mijn mama startte toen net haar bedrijf op dus hadden onze ouders weining tijd. Mijn ouders hun paarden werden gewoon getraint door hun trainers. Nu verloopt alles in hun bedrijven zoals het hoort en hebben zij alle tijd voor ons. Mijn ouders zijn rond 19u thuis van hun werk. Daarna eten zij snel en komen ze mee de paarden trainen. Ik en mijn zusjes beginnen met trainen van 18u. Het is wel een voordeel dat mijn mama niet meer hoeft te koken en dat wij meteen kunnen eten als we van het school komen. Wij hebben en soort van "kokin" in ons huis. Iemand die komt koken. Dat maakt het voor mijn mama allemaal makkelijker.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:35

Ik heb een zoontje van net 1 jaar, een man, 2 honden en 2 paarden. Ik vind het nu nog erg schipperen om een goede balans te vinden. 's-avonds is het nog vroeg donker, dus buitenrijden is dan geen optie. Met de trailer duurt dan te lang, dus soms schiet het rijden er dan weer bij in.
ik heb momenteel hetzelfde gevoel als mistral. geen puf meer na een dag werken, kindje verzorgen, stallen mesten, honden buitenlaten, manlief bezighouden......
Waar blijft het goede weer en de zomertijd !!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:43

Ik heb 2 dochters van 7 en 5 jaar... en het wordt steeds makkelijker.
Toen ze nog heel klein waren bracht ik ze naar opa en oma als ik ging rijden. Sinds 2 jaar heb ik nu weer een eigen paardje in pension staan. Ik werk 2,5 dag per week. Op die dagen ga ik 's avonds naar mijn paardje, dan is mijn man thuis.

Op de dagen dat ik niet werk rij ik tijdens schooltijden, dat is ideaal!

Wedstrijden doe ik ook, dat is inderdaad wat lastiger plannen. Meestal gaan ze gewoon mee, omdat manlief met de trailer moet rijden. ze kunnen zich redelijk goed vermaken, ik heb er eigenlijk weinig last van. Maar het komt niet altijd goed uit ivm hobby's en zwemlessen van de kinders. Ik probeer mn wedstrijdjes op zondag te plannen.

Het is een kwestie van goed plannen en keuzes maken. Bij mij komen de kindjes op de eerste plaats, paardje is tweedst, werk daarna, manlief heeft ook zn aandacht nodig.... en huishouden is de sluitpost... Knipoog

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:35

Ik heb een zoontje van 3, werk 3 dagen en een partner die de ene week het heel leuk voor me vind en de andere week hoopt dat ik haar verkoop Haha!.

Ik heb (nog) geen bijrijder, mijn paard ben ik net aan het inrijden, ik ben wel voorzichtig op zoek voor 1 a 2 dagen in de week, want momenteel schiet ze er wel 2 a 3x per week bij in, maar dat is nu meer omdat ik ook nog eens bij 6 maanden zwanger ben.

Ze wordt dan ook 2x per week betaald verder ingereden door iemand anders maar dat is wel erg kostbaar. En dan nog 2x stapmolen, zelf longeer/grondwerk ik met haar 2x per week, of als het echt lekker weer is stap ik er nog wel eens op. Als ik erg weinig tijd heb of moe ben tut of poets ik haar alleen, dat vind ze ook heel gezellig. Ze staat wel volpension en staat ook elke dag een halve dag in de paddock, dus kan mij ook veroorloven om eens een dagje over te slaan. Maar leuk vind ik dat niet!

Ik sta dan ook te trappelen tot het weideseizoen begin zodat ze lekker 24/7 buiten loopt!

Dus ik ga ook vaak 's avonds, kijk mijn broer, zus of ouders lief aan Pling of soms gaat mijn hubbie wat samen met zijn zoon doen. De komende tijd als de bebe er is zal het wel even lastig blijven, vandaar dat ik het idee van een bijrijder wel aantrekkelijk vindt!

Mijn paard wordt dit jaar 5 dus ik heb nog tijd zat, meer kinderen wil ik toch niet.

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:30

Ik heb een dochter van 14 en een zoon van 12, 1 paard , 2 honden en een man . Een baan van 24 uur.
Paard deel ik met iemand anders. Dat scheelt natuurlijk veel tijd. Kun je ook makkelijk "ruilen"van dag als het niet uitkomt. Paard krijgt zo iedere dag zijn aandacht en verzorging.

Omdat ik in de gezondheidszorg werk heb ik wisseldiensten. Dat is eigenlijk ideaal. Als ik avonddienst heb kan ik 's ochtends rijden.
de kinderen zijn nu natuurlijk op een leeftijd dat ze zelfstandiger zijn, dat scheelt enorm. Vroeger reed ik alleen 's ochtends ,was
wel haasten maar lukte wel.

Ben nu begonnen met wedstrijden, en voel me dan wel eens schuldig dat ik de hele zondag weg ben.
Mijn man heeft niks met paarden maar ziet dat het mij ontspant en weer oplaad dus klaagt hij niet .