L1 proefje , onderling , ik hou niet van jasjes , wat nu ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

L1 proefje , onderling , ik hou niet van jasjes , wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:45

Hallo allemaal ,

Ik heb over een paar dagen een onderlingen wedstrijd , en ik trek een witte rijbroek aan , maar nu houd ik helemaal niet van jasjes , dus wat zou ik dan aan doen ?
Het is een onderlingen L1 wedstrijd.

Groetjes Sanne .

liesJ

Re: L1 proefje , onderling , ik hou niet van jasjes , wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:46

als het onderling is kun je ook een zwarte trui aantrekken met daaronder bijvoorbeeld een witte blouse..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:48

Oke dat zou kunnen maar dat vind ik nouw weer net iets te netjes .. ?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:48

Jasjes zijn op concours verplicht, tenzij anders vermeld (dat je in zomerkostuum mag starten bijvoorbeeld). Bij een onderlinge wedstrijd is het soms ook toegestaan om in clubtenue te starten. Vraag het eens na. Overigens houden van en verplicht zijn verschillende zaken. Als jij verplicht bent met jasje te starten, dan moet je starten of anders niet mee doen. Je hoeft niet de hele dag in je wedstrijdkostuum te lopen, dus geen man overboord lijke mij. Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:48

witte blouse zwarte bodywarmer

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:49

We hoeven geen jasjes aan , het is gwn een wedstrijdje op een manege , zelf hoeven ze geen witeen broek , maar dat vind ik er gwn bij horen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:50

sannekeee schreef:

Tja je hoort er nou eenmaal netjes uit te zien op wedstrijd. Dat is nou net de charme van de dressuur. En je uiterlijke verzorgdheid van jezelf en je paard zijn je eerste punten die je daarmee dan makkelijk binnenhaalt

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:50

sandr0 schreef:
witte blouse zwarte bodywarmer

Dat is wel een goed idee , maarja , moet ik eerst een goede boywarmer kopen .. Bloos

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:50

Dan wordt het anders! Ik zou dan gewoon zorgen dat je er netjes uitziet. Niet te drukke kleuren en het geheel moet een beetje consistent lijken. Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:51

Zwarte bodywarmer?

Edit, iemand was me al voor zie ik Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:51

Zondag hebben wij ook onderlinge wedstrijd.
Ik ga wel volledig in wedstrijdtenue omdat ik dat gewoon mooi vind.
Maar sommige gaan ook in witte rijbroek met een nette trui of jas erop. Misschien is een witte blouse met zwarte trui wel wat? ( zoals hierboven voorgesteld?).

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:52

sandr0 schreef:
sannekeee schreef:

Tja je hoort er nou eenmaal netjes uit te zien op wedstrijd. Dat is nou net de charme van de dressuur. En je uiterlijke verzorgdheid van jezelf en je paard zijn je eerste punten die je daarmee dan makkelijk binnenhaalt

Ik bedoel eigen lijk dat vind ik een beetje "kak".. Bloos
Maar ik ga vanavond toch naar de ruiter shop , kijk ik wel even voor een zwarte bodywarmer.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:55

paardrijden is toch kak???? of heb ik het altijd verkeerd begrepen?

maar zou zeker eens kijken voor zo een nauw sluitende bodywarmer..staat ook erg netjes mar net niet zo netjes als met jasje..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:57

viv77 schreef:
paardrijden is toch kak???? of heb ik het altijd verkeerd begrepen?

maar zou zeker eens kijken voor zo een nauw sluitende bodywarmer..staat ook erg netjes mar net niet zo netjes als met jasje..

Ja opzich wel , maar op onze manege niet , het is daar gwn een oude boererij , en ik wil ook niet dat ze denken Ho , wat komt daar nu weer aan ? De meesten trekken gwn een T-shirt aan .. Tong uitsteken
Maar , dat vind ik nouw weer te slordig . ?
Dus ik moet iets er tussen in vinden , ik denk dat het een body warmer word .. Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:59

dan trek je oudste trui aan die je hebt
wat zeur je eigenlijk
iedereen geeft nette tips en adviesen en niks is goed en alles te netjes
pak een oude trui en klaar

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist de charme van het dressuur rijden vind, zorgen dat je er op en top uitziet..je moet er wel wat moeite voor willen doen..
Bij mij op de manege hadden we ook zeker geen kak( het was ook als grap bedoeld die opmerking van mij), maar ik vond het heel belangrijk dat als de kinderen geen tenue hadden ze er wel moeite voor deden..wat ze prachtig vonden..mooie vlechten in hun haar, zelfs lippenstift voorbij zien komen( knalrood, geen gezicht maar meisje vond het fantastisch)..
Als jury is het ook leuk om te zien dat iemand gewoon de moeite heeft genomen om haar netjes te doen, laarzen te poetsen..etc..
de pony's worden toch ook ingevlochten..of ook niet??

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:14

viv77 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist de charme van het dressuur rijden vind, zorgen dat je er op en top uitziet..je moet er wel wat moeite voor willen doen..
Bij mij op de manege hadden we ook zeker geen kak( het was ook als grap bedoeld die opmerking van mij), maar ik vond het heel belangrijk dat als de kinderen geen tenue hadden ze er wel moeite voor deden..wat ze prachtig vonden..mooie vlechten in hun haar, zelfs lippenstift voorbij zien komen( knalrood, geen gezicht maar meisje vond het fantastisch)..
Als jury is het ook leuk om te zien dat iemand gewoon de moeite heeft genomen om haar netjes te doen, laarzen te poetsen..etc..

Ja hoor , de rest doen we wel allemaal. !! We doen verder bijna alles en het liefs ga ik ook super netjes , maar , dan val ik gwn te veel op .. Verdrietig

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:15

waarom neem je dan geen jasje mee, dan kan je daar altijd besluiten of je wel of niet met jasje rijdt. Anders gewoon een t-shirt of bodywarmer erover heen aandoen.
(of een zwarte vest ofzo).

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:27

Een jasje hoort gewoon, jij wilt een wedstrijd rijden dus is het wel te hopen dat je je gewoon netjes kleed. Wat maakt dat nou uit voor een keer, nogmaals dat hoort er gewoon bij.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:30

Marijkjuh schreef:
Een jasje hoort gewoon, jij wilt een wedstrijd rijden dus is het wel te hopen dat je je gewoon netjes kleed. Wat maakt dat nou uit voor een keer, nogmaals dat hoort er gewoon bij.

Dat ik wil ook wel ( netjes , liever geen jasje ) , maar niemand ander doet het , dus dan ben ik de enige ..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:34

Dan heb jij er tenminste moeite voor gedaan.
Wat maakt het in g*dsnaam uit wat andere doen?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:44

sannekeee schreef:
Ja hoor , de rest doen we wel allemaal. !! We doen verder bijna alles en het liefs ga ik ook super netjes , maar , dan val ik gwn te veel op .. Verdrietig

dan ga je super netjes, kom op zeg.

Je valt inderdaad op, ook bij de jury, die kunnen zien dat jij (in tegenstelling tot de anderen) er veel moeite voor hebt gedaan om er netjes uit te zien. En als jij daar in een nette broek en bodywarmer/jasje rijd en anderen in een oude broek en slobber trui heb jij meteen al een streepje voor bij de jury omdat het beeld meteen al netter is.

Dus even een beetje zelfvertrouwen bij elkaar rapen en gewoon in het net Lachen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:49

sannekeee schreef:
viv77 schreef:

dan wordt jij toch de trend setter?? best kans dat anderen het dan ook mooi vinden en ook willen..
zou zeggen; schijt aan de rest, lekker doen wat je zelf mooi vind.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:37

Ik vind een jasje op een wedstrijd wel zo netjes staan, Maar je kan toch ook in een egale kleur trui, dat mag toch wel?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:24

JUIST als niet iedereen het doet in het 'net' gaan! Leuk toch? En dan heb je waarschijnlijk al 1 of 2 extra punten binnen voor de verzorging!
Bij IEDERE wedstrijd, onderling of niet, zouden ze er netjes uit moeten zien. Dat hoort toch bij de paardensport?
En netjes en kak, daar zit nog een verschil tussen! Daarnaast: heeft Harry's Horse (volgens mij?) ook een heel leuk, net, maar toch sportief rijjasje. Kak hoeft het dus niet altijd te zijn. Het is een kort model jasje (tot heuphoogte), met rits ipv knopen.

En er zijn ook andere kleuren bodywarmers dan zwart, die heel netjes kunnen staan voor op een wedstrijd.
Zelf heb ik bijv. een jasje/bodywarmer in een soort donker bordeaurood, staat ook erg mooi met een witte blouse en rijbroek.