GeJe schreef:Het verschil tussen een dameshoedje en die voor heren is dat de dames een elastiek eraan hebben en dat zo'n hoedje ook een lintje aan de achterzijde heeft zitten. De herenhoed is zonder beide versierselen. De "knoop" van het band kan zowel aan de zijkant of achterkant worden gezet. Een vrij standaard hoogte is ongeveer 10 cm. Ben zelf dealer van het Duitse merk Wegener en kan ook eventueel hoeden op "maat" laten maken.
Tnx. Daar heb ik iets aan. Ik ben er inmiddels achter dat de ruitersportzaken (bij gebrek aan kennis denk ik) je gewoon een dameshoedje proberen te verkopen. Met als motto: het enige verschil is dat een man een dikker hoofd heeft en dus een grotere maat
Het afschaffen van het hoedje in de lagere klassen heeft het aanbod wellicht ook doen teruglopen - en al zeker voor heren.
Welk model van Wegener kun jij dan aanbevelen, en wat is daarvan de prijsklasse? Ik heb heel google al afgezocht, incl de Duitse sites. maar ik kom nu alleen op een hoed uit van bijna 400 Euro. Dat is niet de prijsklasse waaraan wij dachten 
Verder heb ik de Christy's hoedjes bekeken. Die zien er op zich wel mooi uit.