Dressuurhoedje - paar vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Dressuurhoedje - paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:32

Mijn vriend wil de volgende keer met hoed gaan rijden. Ik heb echt heel internet afgestruind maar ik vind bar weinig herenhoeden. Ik kom vooral bij Horka uit. Die heb ik in de winkel gezien maar ik vond hem niet echt fantastisch Bloos Bovendien zat hij niet zo lekker (hij knelde voor en achter en zat te los opzij).

Wat is er typisch anders aan een herenhoed? Ik heb me laten vertellen dat het strikje bij herenhoeden aan de zijkant zit ipv achter. Moet dat perse?

Ik vind alleen maar herenhoeden van 12 cm hoog, en dat ziet er nogal schoorsteenveger-achtig uit Clown Zijn er ook lagere?

We willen er geen vermogen aan uitgeven. Vilt is dus prima. Welke hoed kunnen jullie aanbevelen?

Scum

Re: Dressuurhoedje - paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:41

Echt niemand met ervaringen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:47

Ik kon (als dame...met blijkbaar vreemd hoofd)
ook geen passend hoedje vinden,
dat niet meteen een rib uit je lijf kost..

Dus wijselijk besloten, dan maar een nieuwe cap te kopen..
en vervolgens besloten, dat die ook veel veiliger is..

(Hoedje had natuurlijk wel stoer gestaan...)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:08

Het verschil tussen een dameshoedje en die voor heren is dat de dames een elastiek eraan hebben en dat zo'n hoedje ook een lintje aan de achterzijde heeft zitten. De herenhoed is zonder beide versierselen. De "knoop" van het band kan zowel aan de zijkant of achterkant worden gezet. Een vrij standaard hoogte is ongeveer 10 cm. Ben zelf dealer van het Duitse merk Wegener en kan ook eventueel hoeden op "maat" laten maken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:15

eehm zijn jullie al naar een ruitersportzaak geweest ,, daar hebben ze meestal wel wat Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:21

GeJe schreef:
Het verschil tussen een dameshoedje en die voor heren is dat de dames een elastiek eraan hebben en dat zo'n hoedje ook een lintje aan de achterzijde heeft zitten. De herenhoed is zonder beide versierselen. De "knoop" van het band kan zowel aan de zijkant of achterkant worden gezet. Een vrij standaard hoogte is ongeveer 10 cm. Ben zelf dealer van het Duitse merk Wegener en kan ook eventueel hoeden op "maat" laten maken.

Tnx. Daar heb ik iets aan. Ik ben er inmiddels achter dat de ruitersportzaken (bij gebrek aan kennis denk ik) je gewoon een dameshoedje proberen te verkopen. Met als motto: het enige verschil is dat een man een dikker hoofd heeft en dus een grotere maat Clown
Het afschaffen van het hoedje in de lagere klassen heeft het aanbod wellicht ook doen teruglopen - en al zeker voor heren.
Welk model van Wegener kun jij dan aanbevelen, en wat is daarvan de prijsklasse? Ik heb heel google al afgezocht, incl de Duitse sites. maar ik kom nu alleen op een hoed uit van bijna 400 Euro. Dat is niet de prijsklasse waaraan wij dachten Knipoog

Verder heb ik de Christy's hoedjes bekeken. Die zien er op zich wel mooi uit.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:24

Een zijden dressuurhoed van Wegener kost € 319. Voor een man zou ik een model kiezen van ca 10 cm hoogte of in een vilten model € 195,00. Het wordt dan een speciale opdracht met een strik/lint aan de zijkant. Levertijd ongeveer 4 weken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:57

Ok. Heel erg bedankt!