bezoek verzekeringsadviseur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

bezoek verzekeringsadviseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 19:28

Wie heeft hier wel eens een adviseur van een verzekeringsmaatschappij op bezoek gehad, naar aanleiding van een verzekeringsaanvraag?

Ik heb mijn papieren ingediend voor de verzekering bij HIPPO/AMEV en nu komt er binnenkort iemand naar Guus kijken. Ik ben benieuwd waar zo iemand dan naar kijkt en wat hij dan kan doen met het paard. Ik wil namelijk niet dat hij buigproeven ofzo gaat doen.

Laat je maar horen!

Anoniem

Re: bezoek verzekeringsadviseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:01

Iedereen die zijn paard verzekerd krijgt een inspecteur op bezoek geloof ik. Ik iig wel, maar ze doen niets. Ze kijken alleen of het paard daadwerkelijk staat op het adres dat jij hebt opgegeven zodat je ze niet oplicht ofzo Knipoog Buigproeven etc hoeft hij niet te doen, daar is het rapport van de DA voor. Zelf was ik er niet eens bij, dat hoefde ook eigenlijk niet. De staleigenaresse heeft hem mijn paard laten zien, verder was alles gewoon goed Lachen

VieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:02

[PP] -> [TAO]

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:13

als jij een paard hebt wat qua waarde geen klinische en/of rontgenologische keuring nodig heeft komt er vaak een inspecteur langs.
Die kijkt puur of hij het paard 'goed genoeg' vind om te verzekeren. Hij wil nl weten of je niet een aftands krom en afgeleefd paard wil gaan verzekeren en dan over een poosje het paard dan instort en jij centjes bij die verzekering komt halen, even plat gezegd... Clown

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:56

Mijn paard is dus wel klinisch en rontgenologisch gekeurd bij aankoop en dit ook aangegeven toen ik telefonisch mijn verzekering afsloot. Ik heb toen ook gewoon een inspecteur langs gehad. Ik heb ervoor gekozen om er wel gewoon zelf bij te zijn omdat ik dit een prettiger idee vind.

Mijn paard stond gewoon in het land. We zijn erheen gelopen en hij heeft gekeken of het paard overeen kwam met hetgeen ik opgegeven had, heb het dek er even afgehad zodat hij hem ook even in zijn geheel kon bekijken... verder hebben we hem even laten draven en laten galloperen in het land en toen was het klaar. Ook heeft hij getracht de chip uit te lezen maar deze kon hij met zijn apparaat niet vinden. Dit was echter geen probleem..

Hierna heb ik even de stalling en omgeving laten zien maar dit was eigelijk van hem niet noodzakelijk.

Ik vond het dus niet zoveel voorstellen, buigproeven etc mogen hun ook helemaal niet uitvoeren... ze kijken puur naar hetgeen ze optisch waar kunnen nemen....

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:30

Heb hem ook op bezoek gehad, wilde het paard zien en los zien lopen, stap, draf en galop.
Geen enkel probleem verder hoor, aardige meneer en had ook nog eens tips. Wat wil je nog meer.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 18:59

Okl dat is ook weer een geruxtstelling. Bedankt voor de reacties!