Hoi,Ik wordt de laatste tijd echt soms zo gek van mij paard... en weet even niet hoe ik het moet oplossen en waar het vandaan komt.. ik heb we een vermoeden.. maar weet het niet zeker... ik zal het even uitleggen..
Ik gaf ratino vaak als ik weg ging wat lekkers, een wortel of een beetje muslie. Toen begon ik te merken dat hij heel drammerig werd als ik hem in zijn stal ging zetten. Hij moet van mij altijd de stal in lopen met mij dan omdraiien en dan het halster af. Dit deed hij nog wel maar hij begon echt te drammen met zijn hoofd en niet willen wachten en dook dan meteen op zijn voerbak af. Ik heb hem meteen duidelijk gemaakt dat hij moest wachten tot dat ik het goed vond dat hij naar zijn bak on lopen, dit ging wel goed maar hij keek echt heel boos..
Na overleg met een vriendin had ik besloten om hem geen eten meer te geven, dit eerst af gebouwd door hem in zijn stal te zetten en een half uur later wat te geven tot helemaal niets meer. Hij leek hier wel rustig vante worden.
Nu komt het probleem, hij staat nu bijna een week op antibiotica, dit moet hij 2 keer per dag hebben, dus ik kom twe keer per dag en geef hem dan wat muslie met antibiotica er door heen.. Nu is zijn gedrag weer terug gekomen maar nog eenstukje erger.. Als ik aan kom hinnekt hij gewoon en staan zijn oortjes naar voren ik loop naar hem toe en het eerst wat hij doet is zoeken naar iets lekkers.. als hij niets vind is het wel goed.. maar ziet hij me daarna aan komen lopen met de voerschep dan begint hij al druk te worden maar houd nog oortjes naar voren en reageert redelijk normaal... maar zodra ik zijn stal open doet gaan zijn oren plat naar achter en wordt hij gewoon nijdig als hij het niet meteen krijgt.. Ik heb al een paar keer zijn stal weer dicht gedaan en gewacht tot hij weer normaal deed en dan nog een keer proberen.. maar hij blijft zo doen. Hij weet dat hij moet wachten tot ik klaar ben maar de laatste keer duwde hij echt zijn hoofd meteen in zijn bak.. toen heb ik hem uit zijn bak gekregen door hem een tik te geven.. hij accepteerde dit wel en bleef bij zijn bak uit de buurt maar hij bleef wel met zijn oren plat in zijn nek door zijn stal heen denderen... tot ik weg was... hj dook meteen op zijn eten af en gaat ook echt voor zijn staldeur staan...
Nu moet hij gelukkig vandaag voor het laatst antibiotica en denk ik dat ik maar niets meer aan hem geef.. Maar ik vroeg me af wat jullie er van denken...
En hoe krijg ik dit gedrag er uit???
Sorry voor het lange verhaal.. maar dan is het denk ik wel duidelijk nu

Alvast bedankt voor het lezen