Wat is een goed merk voor leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Irene11_

Wat is een goed merk voor leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:29

Hoi Allemaal,
Ik ben van plan voor mijn verjaardag leren rijlaarzen te vragen. Maar ik weet niet wat voor merk goed is Ach gut . Weten jullie misschien goede merken. Zo ja, zou je dan de site van het merk kunnen geven? Knipoog
Ik hoop dat je een berichtje achterlaat! Pling

Sasse_fras

Re: Wat is een goed merk voor leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:34

Ik heb ze van Petri en die bevallen prima!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:45

Petrie, zeer aangeraden Lachen wel pijnlijk met inlopen.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:47

Heb nu zelf de Petrie rijlaarzen. Zijn erg fijne laarzen maar zoals hierboven al gezegt niet fijn met inlopen! Wat wel een nadeel is dat ze erg hard zijn. Voor meer feeling met het paard raad ik de Derby's aan. Voor het type softjumper die er bij mij eerdaags ook maar weer bij komt!

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:54

Ligt aan wat voorn budget je moet denken Lachen.
Königs zijn toplaarzen, athans dat vind ik Knipoog. Heb er eigenlijk ook nog nooit klachten over gehoord, maar je moet er van houden, die ik bijv. heb zijn echt heel hard aan de buitenkant en binnekant zacht.
Voor het trainen heb ik Petrie Polo laarzen, vind ik ook een super laars, alleen verkleuren deze wel weer sneller dan de Königs.

Sites zijn:
http://www.reitstiefel-koenigs.de/deutsch/index.html
http://www.petrie.nl/

of kijk eens op http://www.rijlaarzen.nl/ .
Krijg je meteen een prijsindicatie van deze merken.

Succes met het maken van de keuze! Lachen

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:54

Petrie of Cavallo,
Ik heb zelf Petrie en bevalt me prima!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:56

Misschien even de zoekfunctie gebruiken? Lachen Zijn enorm veel topics over geweest waar veel informatie over instaat Ja Knipoog

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:58

Het ligt er helemaal aan wat je mooi vindt en wat je precies voor eisen stelt. Maar Cavallo, Petrie en Königs zijn wat mij betreft goede merken. Heb zelf Petrie en Königs en het zijn prima laarzen! Als je ze netjes onderhoud blijven ze ook lang mooi!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:03

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties!! Haha!
Heb er veel aan.
@ Rolo_Me: Bedankt voor de sites! Pling Ik vind Petri wel erg mooie laarzen hebben, maar het gaat er natuurlijk ook om hoe ze zitten Knipoog.
Ik zoek in ieder geval laarzen die niet duurder zijn dan ongeveer 250 euro dus ik weet niet of die van Petri binnen mijn budget liggen Ach gut .

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:05

Cavallo, inlopen was geen probleem, zijn nog steeds mooi, zitten heerlijk Ja kan niet beter OK dan!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:06

Denk eens aan tweedehands Petrie's, voor 250 euro heb je dan echt nog hele mooi!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:42

Mijn 1e paar: Rectilignes, super laarzen, blijven lang mooi. Na 3 jaar nog als nieuw, maar ben er toen uitgegroeid.
Mijn 2e paar: Mountain Horse, robuust, fijne vrijetijdslaars, maatstelling past mij niet goed helaas. valt binnen jouw budget!
Mijn 3e paar: Nog vers van de pers, gister opgehaald, Derby's.

Ik zou eerst es kijken wat je kan besteden, leren laarzen zijn niet goedkoop.. En tegen tweedehandse moet je maar net aanlopen, in de juiste maat..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:45

Petri en Derby, kwalitatief super goede laarzen. Petri's zijn wel pijnlijk met inlopen, maar zitten daarna heerlijk. Ik heb zelf kalfsleren Petri's, hele fijne mooie laars, en Derby softjumper, erg mooi, super fijn leer en sluiten heel mooi aan.
Mountain Horse is kwalitatief minder, maar die zitten meestal wel erg lekker.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:50

Konigs, wil nooit meer anders Lachen

Goede kwaliteit en zien er prachtig uit.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:22

Maar aan welke prijs moet ik dan denken als ik leren rijlaarzen wil hebben?
En kan je ook rijlaarzen vinden die niet van leer zijn, maar van een ander materiaal, en waarbij je ook zo'n hoog stuk naast je knie hebt? Knipoog Die moeten dan ook wel goed zitten hè. Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:25

Ik heb derby's vind het echt heerlijke laarzen Ja

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:28

Ik heb lederen Equi-Theme laarzen ...ze hebben maar 140 gekost & zitten heerlijk. Ik vet ze wel heel regelmatig in om ze mooi te houden.
De site weet ik niet ...

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:06

_Irene11_ schreef:
Maar aan welke prijs moet ik dan denken als ik leren rijlaarzen wil hebben?
En kan je ook rijlaarzen vinden die niet van leer zijn, maar van een ander materiaal, en waarbij je ook zo'n hoog stuk naast je knie hebt? Knipoog Die moeten dan ook wel goed zitten hè. Knipoog

Voor een paar redelijke leren rijlaarzen met de dressuurboog wat jij dan wilt hebben, ben je toch al gauw €300 á €350 kwijt, dan moet je denken aan het basis model van Petrie. Mijn eerste paar leren laarzen waren die van derby, zijn voor die prijs van redelijke kwaliteit, soepel leer, waardoor ze goed aansluiten om je been (mits ze goed aangemeten zijn natuurlijk Knipoog) Toen die tijd, maar dat is toch ook alweer 6 jaar terug Knipoog, waren deze laarzen op maat gemaakt (model softjumper) een kleine €250,-. Kijk anders eens op die site, misschien staat daar iets tussen.

Bedenk wel dat je beter iets meer geld uit kunt geven, aan een kwaliteits laars (dus dan meestal ook de wat duurdere merken), maar je kunt daar veel langer mee, je merkt zeer zeker wel verschil in leer en kwaliteit. Daarom ben ik nu uiteindelijk voor Konigs wedstrijdlaarzen en Petrie trainigslaarzen gegaan, je betaald er iets meer voor, maar je doet er ook langer mee!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:17

Hartsikke bedankt voor je reactie! Pling
Daar heb ik nou wat aan.
Ik merk inderdaad wel dat je beter één keer hele goede laarzen kan kopen dan om het half jaar wat minder goede laarzen.
Maar het probleem is, dat ik niet weet of mijn ouders wel 200/250 euro of meer aan laarzen willen uitgeven Ach gut .
Weet jij misschien een merk dat niet al te dure en goede rijlaarzen verkoopt/heeft?

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:21

_Irene11_ schreef:
Hartsikke bedankt voor je reactie! Pling
Daar heb ik nou wat aan.
Ik merk inderdaad wel dat je beter één keer hele goede laarzen kan kopen dan om het half jaar wat minder goede laarzen.
Maar het probleem is, dat ik niet weet of mijn ouders wel 200/250 euro of meer aan laarzen willen uitgeven Ach gut .
Weet jij misschien een merk dat niet al te dure en goede rijlaarzen verkoopt/heeft?

Hey

Die van Equi-Theme (zie mijn vorig bericht) hebben ook een mooie dressuurboog & gaan lang mee als je ze regelmatig invet. Ik vet ze 1x / week in maar ik rijd dan ook 5-6x / week ...
Maar ik weet eigenlijk niet of Equi-Theme een merk is dat ook in Nederland word verkocht ...

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:23

Ik denk dat het goedkoopste soort dat redelijke laarzen verkoopt, toch wel Petrie of Rectilinge zou zijn, heb er zelf ervaring mee en over Rectiligne hoor ik ook wel goede berichten, maar ben bang dat je tegenwoordig geen goede kwaliteitslaarzen meer vind onder de €300,- dus zou zeggen, spaar zelf nog wat geld en en doe het verjaardagsgeld erbij Knipoog, zodat je een goed paar kunt aanschaffen!

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:30

Ik heb de Petrie Perfect. Ze bevallen super Haha!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:35

Petrie Perfect heb je al voor €200,- en zitten heel fijn. Het inlopen duurde bij mij ongeveer 2 weken maar dan zitten ze ook goed. Je doet er jaren mee.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:40

Wie heeft een foto van de Petrie Perfect waarbij iemand ermee rijdt? Tong uitsteken (ben benieuwd hoe het eruit ziet bij het rijden)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:10

Ik heb er helaas geen foto van maar ze maken je been mooi slank, geen bolle kuit of zo, mooi boog en ze hebben een mooie voet.
Je moet geen Lipica laarzen nemen, deze worden op maat gemaakt maar dat gaat nog al eens fout en hebben een lompe neus.