bucas smartex all-in-one, is hij erg warm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

bucas smartex all-in-one, is hij erg warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 08:52

Ik heb deze deken besteld voor mijn haflinger, voor de volgende winter.
Ze heeft nu ook een bucas (irish), maar helaas gaat ze schuurplekken krijgen en wordt de deken door het wassen en het vele gebruik wat dunner.

Ik zit alleen heel erg te twijfelen of de smartex all-in-one niet te warm voor haar is.
Mijn haf is 22 jaar, wordt niet geschoren (althans, voorlopig niet.. ze heeft de ziekte van Cushing, dus het kan zijn dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren) en ze staat in een buitenstal met uitloop.

Wat is jullie ervaring met deze deken? Wordt het paard er snel te warm onder, of valt dat wel mee doordat de deken zo goed ademt?

jesito

Re: bucas smartex all-in-one, is hij erg warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:29

Ik heb hem gehad voor mijn ongeschoren pony en heb hem weer weg gedaan, super deken die aan alle eisen voldoet maar veel te warm voor een ongeschoren paard.
Er zit meen ik iets van 460 grams vulling in, das echt warm.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:39

Hij is wel heftig warm ja, maar als je 'm alleen in de echt koude maanden opdoet (dec/jan/feb), hoeft het geen problemen op te leveren. Voor de warmere maanden zou ik dan voor de Bucas rain gaan, dan kun je het gebruik van de deken min of meer faseren.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:40

Ik had hem op mijn geschoren pony liggen en vond het een super deken. Bleef goed liggen, ging niet snel kapot en hij had het er lekker warm onder maar zeker niet te warm.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:42

Ik heb hem op mijn ongeschoren paard liggen, gaat prima hoor!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:43

Hmm.. ik ga het denk ik maar gewoon proberen. Voor de wat minder koude maanden heb ik de deken die ze nu op heeft nog, eventueel.
2 ongeschoren fjordjes bij mij op stal hebben deze deken ook, en die hebben het er volgensmij niet te warm onder.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:43

Ik denk ook niet dat hij te warm is op een ongeschoren paard, ik had er namelijk nog een deken onder.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:36

Mijn ongeschoren pony stond er dus wel onder te zweten, zo gauw het zonnetje wat scheen stond zij te puffen.
Zij had hem idd alleen op met extreem koud weer, dus bijna nooit.
Vandaar dat ik hem heb verkocht.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:37

Ik heb voor mijn pony een Smartex Rain, dat is met fleece voering, wat gelijk is aan 220 gram. Bevalt me prima! Als je niet scheert, zou ik geen all-in-one nemen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:41

Het ligt ook echt wel aan het paard he. Mijn paard is geschoren (al 2x) en staat al de hele winter onder een 200 grams deken en dit is warm zat voor haar.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:11

Mijn pony heeft deze deken nu nog op. Is niet geschoren en heeft een flinke vacht. Ze heeft er zelfs een ongevoerde
regendeken overheen omdat hij doorlekte.

Ze is geen tel te warm geweest. Mijn ervaring is dus dat deze deken echt niet zo warm is als je zou denken.