welk merk trailer bedoel ik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

welk merk trailer bedoel ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:26

Ik ben aan het rond kijken voor een trailer en ga binnenkort ook langs enkele dealers.
Nu ben ik een keer op mijn zoektocht op internet een trailer tegen gekomen. Die wel heel erg goedkoop was. Geloof dat ze begonnen bij 3250 euro nieuw. Maar ik kan die site nergens meer vinden. En heb ook geen flauw idee meer welk merk het was.

Weet iemand welke site of merk dat was?

MSQuincyTE

Re: welk merk trailer bedoel ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:46

Gaat een beetje lastig met zo weinig informatie

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:50

atec misschien? zijn trailers in goedkopere prijsklasse, maar doen zeker niet onder aan de duurdere versies?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:57

Weet zo niet welk merk je bedoeld.

Waarom kijk je niet even op marktplaats daar staan allerlei merken trailers, misschien staat dat merk er ook wel tussen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 08:07

Ik heb inderdaad ook op marktplaats gekeken. Maar weet nog dat het niet zo'n heel bekend merk is zoals hotra, henra, enz.
Wij gaan binnenkort naar van van hooff en naar de weijer dealer. ZUllen ze vast wel wat interesants hebben.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:28

Volgens mij begon Hotra daar ook ongeveer.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:30

Volgens mij Atec of Hotra.. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:32

felicity schreef:
Ik heb inderdaad ook op marktplaats gekeken. Maar weet nog dat het niet zo'n heel bekend merk is zoals hotra, henra, enz.
Wij gaan binnenkort naar van van hooff en naar de weijer dealer. ZUllen ze vast wel wat interesants hebben.

Gewoon voor die Weijer gaan. Het ziet er misschien allemaal niet heel gelikt uit bij Weijer, maar ze blijven het doen. Ik ken er verschillende van 25+ jaren en in goede, originele staat, inkl bodem!!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:31

Atec is om te beginnen een hartstikke fijne trailer. Degelijk en practisch in gebruik. Ik heb er jaren één gehad en ben er super over tevreden geweest.
Atec begint ook ongeveer bij 3250 euro.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:19

Slechte trailers zijn er eigenlijk niet meer, maar als ik een tip mag geven: ga minimaal voor een trailer met een HPL of CPL opbouw: hout met een kunststof toplaag. Een groene trailer zou ik minder snel voor kiezen, betonplex verkleurd namelijk heel erg snel en bovendien is dan ook de trailer aan de binnenzijde groen (dus donker!). Verder zou ik kiezen voor een verlijmde rubber mat op de bodem i.p.v. gietrubber (levensduur van een bodem met gietrubber valt tegen). Trapbescherming (bijvoorkeur staal) is aan te raden voor het behoud van je bodem EN zijwanden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:41

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 19:48

Ik weet het echt niet meer. Laten we dan maar zeggen dat het niet veel soeps geweest zou zijn. Anders had ik het vast onthouden.
We willen een degelijk en simpele trailer. Maar wel een trailer die bijna geen onderhoud nodig heeft.
@elegance Ik heb er echt geen verstand van hoor. Maar vriendlief wilde een trailer die geen houtenvloer had want dat koste volgens hem alleen maar meer onderhoud. Is dat zo?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:54

als je een trailer wilt hebben die haast geen onderhoud nodig heeft dan moet je voor een aluminium trailer gaan. Natuurlijk wel remmen, banden, koppelingen ed na kijken of na laten kijken. Maar er is geen hout wat kan rotten.
Mijn volgende trailer wordt er in ieder geval 1-tje van aluminium, nog wel even flink doorsparen

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:57

Hotra Salinero? Ligt ook in die prijsklasse.. I believe Knipoog

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:21

felicity schreef:
Ik weet het echt niet meer. Laten we dan maar zeggen dat het niet veel soeps geweest zou zijn. Anders had ik het vast onthouden.
We willen een degelijk en simpele trailer. Maar wel een trailer die bijna geen onderhoud nodig heeft.
@elegance Ik heb er echt geen verstand van hoor. Maar vriendlief wilde een trailer die geen houtenvloer had want dat koste volgens hem alleen maar meer onderhoud. Is dat zo?

Nagenoeg elke trailer heeft een houten bodem, waarop een rubber mat is verlijmd of waarop een rubber vloer is gegoten. Nagenoeg elk merk kan tegen meerprijs een kunststof of een aluminium bodem leveren.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:26

Dankjewel voor de uitleg. Als we een trailer willen hebben met zo min mogelijk onderhoud. Welke bodem kunnen we dan het beste nemen of maakt dat elkaar niet zoveel uit?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:33

ik heb zelf een weijer een best oude al nl van 1991
hebben er niet zo veel onderhoud aan eigenlijk ...
het is n houten opbouw , hebben m vorig opnieuw in de verf gezet , maar meer omdat ik n lichtere kleur trailer wilde ...
denk dat t niet veel uitmaakt houten bodem of aluminium ,of ijzer , het is gewoon heel belangrijk dat je na gebruikt d emest en evt urine eruithaallt en vet uitspuit ... en geen weken en maanden met stro en dergelijke laat staan...
ik laat mijn trailer elke 2 jaar nakijken gewoon uit voorzorg
succes

ps weijer begint ook bij ca 3250 maar t is maar wat je wilt dan heb je gewoon standaard een rubber gietvloer kost xtra rubber over de stangen kost extra een zadelkastje in de deur voor kost extra en ga zo maar door , het is net als met alles in de paardensport je kan t zo duur maken als je zelf wil en kunt ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:11

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:39

ooh ja weijer en de witte smid zijn van zelfde fabrikant

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:21

Zinzi_jewel schreef:
ooh ja weijer en de witte smid zijn van zelfde fabrikant

Verward Verward Weijer IS de fabrikant. Waar de Witte Smid z'n spullen haalt weet ik niet, maar zouden natuurlijk gewoon dealer kunnen zijn van Weijer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:25

hmm
zou ook kunnen , ik wist niet beter als deze 2 kwamen van dezelfde fabrikant ...
zijn ook dezelfde soort trailers in elk geval de oudere wel

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:45

felicity schreef:
Dankjewel voor de uitleg. Als we een trailer willen hebben met zo min mogelijk onderhoud. Welke bodem kunnen we dan het beste nemen of maakt dat elkaar niet zoveel uit?

Houd er rekening mee dat een aluminium bodem eem behoorlijke meerprijs geeft. En de levensduur van de bodem hangt uiteraard af van het onderhoud van je trailer. Een bodem gaat bijna altijd als eerste rotten aan de zijkanten (bij de wanden) of aan de achterkant (bij achterklepscharnier). Af fabriek is een vloer netjes afgekit, deze kit wordt echter na enkele jaren poreus en dan dicht het niet goed meer af met alle gevolgen van dien. Dus kies je voor een trailer met een houten bodem en een rubber gietvloer of verlijmde rubber mat: kies voor stalen trapbescherming en kit de vloer om de paar jaar rondom af.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:54