Normale prijsklasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Normale prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 18:03

Ik zie heel vaak advertenties staan hier op Bokt of op Marktplaats (of waar dan ook Knipoog), waarin mensen een paard zoeken of aanbieden *dat is hier eigenlijk niet direct van belang*, waarbij er in de advertentie staat: normale prijsklasse

Ligt het nou aan mij of is deze opvattingen echt zo enorm breed, want ik weet dus echt niet wat mensen verstaan onder een normale prijsklasse... is dat €4000/€5000 of lager/hoger? Dat verschilt toch gewoon echt enorm per persoon wat die onder de normale prijsklasse verstaat of niet? Ik bedoel ik vind het al vrij normaal als een paard €7000 a €8000 kost (natuurlijk hangt het wel per paard/niveau e.d. af). Vaak wordt er ook hogere prijsklasse genoemd, maar dan denk ik zelf al zeker aan een paard van €10.000 of meer.

Heb ik dat nou alleen of meerdere met mij? Is het zo moeilijk om een prijsklasse aan te geven waarin je een paard verkoopt of zoekt? Al zeg je alleen al 'onder de €7.000' of 'prijsindicatie tussen de €6000-€10.000'. Dat schept toch direct meer duidelijkheid toch.

juval

Re: Normale prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:05

je hebt gelijk, het is onduidelijk.
lagere prijsklasse is voor mij onder de 2000
hogere prijsklasse is boven de 8000
en alles daartussenin kan dus gemiddeld zijn.

natuurlijk afhankelijk van het paard, leeftijd, mogelijkheden, afstamming etc etc etc...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:06

Volgens mij is normale prijsklassen ergens tussen de 2500-5000 euro

hogere prijsklasse is voor mij boven de 10.000 euro maar vele topstallen hebben hoger prijsklasse en dan spreken we ineens over 50.000 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:11

Op sporthorses.nl wordt wel met die richtprijzen gewerkt (bijv. 4000-6000 euro)

Normale prijsklasse vind ik de normale prijs voor een produkt of in dit geval een paard.
Een pony in de normale prijsklasse kan 400 euro zijn en een KWPN-er in de normale prijsklasse tussen de 2000 en 8000. Naar gelang de kwaliteit hoger wordt kom je ook in de hogere prijsklasse.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:23

Je hebt gelijk, het is inderdaad een vage term, waar je als eventuele koper niks mee kan.
Zelf vind ik tussen de 2000 en 5000 normale prijsklasse.
En voor jou zag ik dat dat zelfs 7 á 8000 is, dat vind ik alweer veel.
Boven de 10.000 vind ik hogere prijsklasse.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 18:24

ja maar het is ook vaak dat ik een beschrijving lees van een paard (als ik dan even spreek over gezocht bijv.) : merrie, goede papieren, L/M niveau, topper met goede bewegingen, niet ouder als 6 en dan normale prijsklasse. Ja dan denk ik van wat ik me daar nou bij voorstellen, natuurlijk is de kwaliteit van belang voor de prijs.

@Judje, kijk zo zie je dat die term voor iedereen anders valt. (het is overigens niet zo dat ik alleen maar paarden heb gekocht in de prijsklasse 7 a 8 duizend hoor, maar ik vind dat tegenwoordig toch al een redelijk normale prijs die gevraagd wordt voor een normaal kwaliteitsvol paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:28

Of 8000 euro veel is hangt helemaal van het paard af. Kan wel spotgoedkoop zijn. Ik vind het normale prijsklasse.

Als je een 8 jarig GrandPrix paard hebt met talent kan 50.000 euro wel weer normale prijsklasse zijn voor dat paard.

Ik vind niet dat overal de prijs van op internet moet om de nieuwsgierigheid van niet-kopen-wel-kijken mensen te bevredigen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 18:34

ja natuurlijk is 50.000 euro voor een GP-paard weer iets heel anders.

en over je laatste zin, zeker hoeft dat niet, maar het zou wel wat mailtjes/teloontjes verminderen, bijv. ik heb nu een jonge te koop staan en afentoe zie ik dan wel eens een advertentie staan met 'drs paard gezocht' beschrijving erbij die mooi aansluit (en dan met normale prijsklasse) en dan wil ik nog wel eens reageren en dan krijg je een mailtje terug met de tekst van 'ja, maar kun je niet lezen 'normale prijsklasse' of nee zoveel geld heb ik niet'. En dan denk ik ook van...ja ben eens duidelijk dan.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:36

ligt een beetje aan het paard.

In de rijpaarden vind ik ongeveer:
lage prijsklasse tot 4500 Euro
normale prijsklasse tot 10,000
hogere prijsklasse daarboven

maar ik heb bij het adverteren van mijn Welsh op internet ook erbij gezet omdat ik van die mafketels kreeg die mijn merrie voor 300 Euro op wouden komen halen. Het schrikt de Penny's en fantasten een beetje af Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:05

@Urielle, haha ja dat is ook weer waar dat het een 'afschrikeffect' heeft.

Dan vind ik dat je persoonlijk of beter niks erbij kunt zetten als prijs, of n.o.t.k. of in overleg, daar schiet je an sich ook weinig mee op, maar dat schept tenminste 'andere' verwachtingen als 'normale prijsklasse'.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:14

In overleg en NOTK moet je al helemaal nooit erbij zetten. Dan krijg je dus echt mensen die denken dat ze een 6-jarig zwart Z-paard met goede papieren voor 500 Euro op kunnen komen halen Haha! Of juist mensen die denken dat het paard helemaal de hoofdprijs gaat kosten en niet meer durven informeren. Clown Er lopen wat mensen rond hoor...

Ik had hogere prijsklasse erbij gezet voor de pony en idd zat ze voor een Welsh A in de iets hogere prijsklasse. Dus wel in verhouding tot het paard natuurlijk.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:19

haha, ja dan krijg je ook weer van die reacties waar je niks aan hebt. Ook als mensen dan gaan bieden op een paard, dan denk ik van 'hallo' hoe kom je erbij om zo'n 'belachelijk' bod te doen.

Persoonlijk kan ik me bij een Welsh wel bij de term ' iets hogere prijsklasse' iets voorstellen, meestal zitten die namelijk tussen de 500 en 1500 (niet allemaal natuurlijk, maar het gros wel) en dan is de marge ook wat kleiner, maar bij grote paarden is de marge van prijzen zo groot dat 'normale prijsklasse' zo ruim is.

En soms is het ook helemaal niet slim om erbij te zetten 'hogere prijsklasse', dat schrikt sommige mensen af, terwijl de verkopers misschien 8000 euro in gedachten hebben en dat voor kopers misschien als een normale prijs wordt beschouwd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:23

Meest prettige blijf ik vinden als er gewoon een prijsindicatie bij gegeven wordt in getallen. Laag, normaal en hoog is voor iedereen zo persoonlijk en dan ws ook nog afhankelijk wat voor een type paard het is.
Laag en normaal gaan bij ons tot max 8.000
Daarboven naar mijn mening naar een hogere prijsklasse
Of een tekort in mijn portemonniks Clown

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:26

Ik vind het ook een enorm lastig begrip.
Meestal kun je aan de hand van de omschrijving wel een beetje afleiden op welk prijsniveau je moet rekenen.

Maar dan nog, als er staat normale prijsklasse, dan maakt het wel verschil of het een ad is voor een a-pony of voor een fries of een sportpaard...

Juist omdat de meningen over dit soort begrippen zo uiteen lopen, laat ik me er niet door afschrikken. Als een paard mij aanspreekt, zal ik op de advertertentie reageren. Is het dier te duur voor mij, dan weet ik dat. Jammer dan.

Maar ja, als mensen gewoon een vraagprijs of prijsindicatie noemen, is het wel een stuk duidelijker.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:36

Voor mij is de onduidelijkheid wel iets om er juist niet op af te stappen. Geen hand vol, maar een land vol. Er zijn zat leuke dieren en als je het wilt verkopen dan mag de advertentie best wel een richtlijn geven (in getalletjes).

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:05

Dat begrijp ik ook wel Ja
Wat voor mij een reden is om geen bedragen erbij te zetten is dat heel de paardenwereld elkaars advertenties zit te lezen (niet om te kopen, maar uit nieuwsgierigheid) en het gaat mensen die niet willen kopen echt niks aan voor hoeveel ik mijn paard verkoop.
Zo hebben wij een kennis die een paard verkocht voor een X bedrag. Dat X bedrag was voor het desbetreffende paard echt heel erg hoog, dus daar werd echt enorm over geluld en geroddeld... Daar heb ik gewoon geen zin in.

knooopjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:20

als wij een paard op marktplaats zetten, zetten we er gewoon bij wat ie moet kosten,
als iemand een leuk paard te koop heeft en zet er bij lagere prijsklasse, dan denk ik metteen dat er wat aan het paard mankeert,normale prijsklasse is ook weer zoiets,sommige mensen vinden 10,000 normaal geld voor hun paard,terwijl jij de adv leest en het paard op de foto ziet en je hebt dan altijd een bedrag in je hoofd wat je voor dat paard wilt geven,en dan vragen ze 10,000 en vinden dat normaal geld voor dat paard,terwijl jij denkt dat is een paard van 3500.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:31

Lagere prijsklasse is voor mij < 5000,-
Normale prijsklasse : tussen de 5000,- en 15.000,--
Hogere prijsklasse: > 15.000,--

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:06

Eigenlijk zou het sysyteem wat ze in de ijslanderwereld gebruiken gewoon ingeburgerd moeten worden.

Die werken met categorien van a t/m d(misschien dat E er ook nog bij zit) en elke categorie duid zijn eigen prijs aan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:12

toen ik een advertentie had gezet waarin in vroeg om een pony/klein paard in normale prijsklasse, merkte ik wel dat de meningen hier erg in verschilllen Lachen

ik kreeg ook pony's aangeboden van 9000 euro.

terwijl normale prijsklasse bij mij tot 5000 euro is.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:23

Klopt, het is erg onduidelijk.
Zelf kennen we een fokker van springpaarden en hij heeft het altijd over paarden kopen voor "kleingeld".
Als je dan vraagt wat is dat dan "kleingeld", dan komen bedragen van 5000 en meer over zijn lippen.
Hetzelfde voor normale prijsklasse het is voor ieder anders want ieder hanteert nadere bedragen en begrippen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:36

normale prijsklasse vind ik tot 6000 euro maar ja dat is natuurlijk per persoon verschillend

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:42

Normale prijsklasse vind ik tot +-6000, alles daarboven vind ik hoog en alles tot de 3000 vind ik lagere prijsklasse

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:45

Esther28 schreef:
Normale prijsklasse vind ik tot +-6000, alles daarboven vind ik hoog en alles tot de 3000 vind ik lagere prijsklasse

Daar ben ik het mee eens.
Sommige vinden 15.000 in dit topic nog normale prijsklasse, maar dat vind ik echt niet hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:47

Ik heb er een hekel aan als er geen prijs bijstaat.
Simpelweg omdat het gissen is.

Zet gewoon de prijs neer, mensen die dat te hoog vinden reageren dan al minder snel.
mensen die anders idd gedacht hebben ligt boven mijn budget berijk je dan tenminste ook